Hlavní obsah

Jídlo, které nahradí botox

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Některé potraviny nahradí vyhlazující krémy

Chcete ušetřit za nákup kosmetiky a přitom zkrásnět? Můžete si pomoci přirozenou cestou. Nejen láska, ale i krása může procházet žaludkem, jen vědět, co nám prospívá.

Článek

Opravdu účinné kosmetické přípravky jsou z velké části tvořeny látkami, které se významně podílejí na vašem zdraví, ale i na půvabu. Existují však také skupiny potravin, které  mohou, s trochou nadsázky, při pravidelné konzumaci konkurovat například botoxu a podobným látkám v dosažení ženské krásy. Chcete mít pevné nehty, lesklé vlasy, pleť jako miminko a přitom neutratit část výplaty za výrobky renomovaných firem? Sestavte si s námi vitaminový jídelníček pro větší půvab! K tomu potřebujete vědět, kde se ty potvůrky (vitaminy) nacházejí a k čemu vám poslouží. Poskládat si vhodné suroviny už musíte sama podle toho, co vám chutná a na co nejste alergická.

Vitamin A (retinol)

Kde ho najdete: v rajčatech, špenátu, kapustě, brokolici, paprikách, mrkvi, meruňkách, mléčných výrobcích, vaječném žloutku, masu a játrech V čem vám prospěje: Brání lámavosti nehtů (ideálně v komplexu s vitaminem D). Zpomaluje stárnutí pleti, vyhlazuje vrásky, chrání pokožku před UV zářením a infekcemi, pomáhá proti akné a snižuje riziko kožního karcinomu. Brání poškozování vlasů - jejich třepení a lámavosti, takže výborně srovnává škody napáchané trvalou, barvením vlasů nebo jejich vystavování slunci.

Vitamin B2 (riboflavin)

Kde ho najdete: v listové zelenině, ovesných vločkách, mléčných výrobcích, kuřecím mase a rybách V čem vám prospěje: Má vliv na zdravý růst nehtů. Podporuje kožní metabolismus.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Receptem na krásu je zelenina

Vitamin B5 (kyselina pantotenová)

Kde ho najdete: v mase, játrech, mléčných výrobcích, vejcích, fazolích, hrachu a ořeších V čem vám prospěje: Brání stárnutí a šupinatění kůže, léčí dermatitidy a chrání pleť před UV zářením. Zamezuje nadměrnému maštění, svědivosti a podobným potížím pokožky hlavy.

Oba vitaminy B

Posilují vaše nervy, uklidňují a zvyšují odolnost proti stresu.

Vitamin C (kyselina askorbová)

Kde ho najdete: v citrusech, kiwi, jablkách, černém rybízu, listové zelenině, jahodách, paprikách a brokolici V čem vám prospěje: Pomáhá předcházet infekcím, pocitu únavy, vyčerpanosti, fyzickému i psychickému znechucení a zlepšuje náladu. I vaše pleť díky němu nebude vypadat unaveně, bezbarvě nebo našedle. Osvěžuje a zpevňuje pojivovou tkáň a napomáhá hojení ran.

Vitamin D

Kde ho najdete: ve všech rybích podobách, sardinkách, tresčích játrech, tuňáku, lososu V čem vám prospěje: Brání lámavosti nehtů. Je lékem na přeschlou pokožku s prasklinkami, zklidňuje její podráždění.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Brokolice pozitivně působí na kvalitu nehtů

Vitamin E

Kde ho najdete: v listové zelenině, brokolici, obilných klíčcích, rostlinných olejích, semínkách a oříšcích V čem vám prospěje: Zabezpečuje kvalitu nehtů - jejich hladký, pevný a kompaktní vzhled bez poškození. Nejdůležitější je pro pokožku, kde jako antioxidant brání jejímu předčasnému stárnutí, chrání ji před nepříznivými vlivy a dodává jí hladký, matový vzhled. Na vlasy působí tak, že zpomaluje degenerativní procesy - například šedivění.

Samozřejmě jsme nevyjmenovali všechny účinky těchto zdraví prospěšných látek. Soustředili jsme se jen na jejich příznivý dopad na vaši krásu. Kombinací potravin, které tyhle neviditelné pomocníčky obsahují, můžete své kráse prospět bez toho, abyste nakupovaly batohy kosmetických přípravků.

ynezorPumanzeSaNyknalC