Hlavní obsah

Redaktorka hubne: 25 kilo musí dolů! 7

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Dieta a dostatek pohybu je základem k hubnutí

7. díl - „Zničí mě, nezničí mě, zvládnu to?" tak všechny tyto otázky se mi honily hlavou předtím, než jsem vstoupila do posilovny Holmes Place, kde na mě čekal můj osobní trenér, Michal Šubr.

Článek

Tedy jeden z nejlepších pražských cvičitelů, který se mě „ujal" a vzal na svá bedra to, že se spolu pokusíme zničit mé přebytečné špíčky. Ale než budeme probírat cvičení - prosím, seznamte se s ním!

Ahoj Michale, proč si do toho šel s námi?

Ahoj všem. Snažím se pomáhat Monice s jejím úžasným předsevzetím shodit těch pár kilo navíc. Myslím si, že to nebude problém, zvláště když bude dodržovat pár dietních pravidel a hlavně bude mít pohyb nejen kolem své holčičky.

Co je na hubnutí lepší - posilovna nebo aerobik?

Důležité je něco dělat a snažit se to mít pestré. Kombinace pohybu s posilovnou je ideální. Doporučuji Monice rychlejší formy cvičení (musí se snažit udržet tepovku). Vím, že Monča má ráda dance aerobik, což je pro ni ideální, a vím, jak je pohybově nadaná. Je nutné vybrat si kvalitního instruktora.

Ale jak poznám dobrého instruktora?

Poptejte se okolí a otestujte si více instruktorů a věřte, že vám někdo padne do oka a bude vám vyhovovat. Při hubnutí se nebojte vyzkoušet i posilovací formy cvičení a třeba i kickbox. Tanec - spaluje a dělá sexy postavu, posilovací formy - formují postavu. Dnes velká fitcentra mají více sálů, kde probíhá několik hodin najednou. Stačí si vybrat (jóga, pilates, spinning). Záleží opravdu na tom, co vám dělá dobře. Baví vás kolo - jděte na spinning. Baví vás pohyb - jděte na street dance atd. Hlavně na začátek něco na spalování.

Foto: archiv autorky

Trenér mi dává pořádně zabrat!

A co tedy ta posilovna, k čemu je dobrá?

Možná zjistíte, že zpevňovat a tvarovat umí především posilovna (i když ne vždycky je to úplně pravda). Nemusíte se jí bát, stroje jsou vhodné i pro ženy a snaží se vás navést ke správnému pohybu. Je ale dobré nechat si provedení cviku vysvětlit od instruktora. Celkově jedna lekce týdně má na tvarování těla mizivý vliv. Pokud zjistíte, že pohyb vyčistí hlavu a nadopuje vás dobrou náladou, cvičte častěji. Osobní trenér je náročnější investice, ale začátečníkovi se vždy vyplatí. Sestaví vám tréninkový plán s ohledem na aktuální kondici, pomůže s jídelníčkem a hlavně hlídá správné provádění cviků. Není ale úplně lehké poznat na první pohled dobrého trenéra. Zkuste dát na pocit, pokud u vás při tréninku svačí, telefonuje, komunikuje s ostatními, dejte od něj ruce pryč a najděte si někoho jiného. A pamatujte důležitá je pestrost.

Michale, díky.

ynezorPumanzeSaNyknalC