Hlavní obsah

Sushi pro každého: Japonský sendvič, který chutná stejně, zvládnete raz dva

Foto: Eva Malúšová

Inspirujte se v Japonsku a připravte si do práce nebo na piknik elegantní oběd plný zdravých ingrediencí. A na rozdíl od klasického sushi ho máte za chvilinku hotový!

Článek

Už i na Japonce dolehla dnešní uspěchaná doba a museli podstatně zrychlit svůj životní styl, a to včetně stravovacích návyků. Jedním z hitů je dnes tak zvané onigirazu, tedy něco jako sushi v podobě sendviče. Na přípravu je mnohem snazší a rychlejší než klasické sushi, naplnit se dá téměř čímkoli a také se lépe jí, dopřát si ho tak můžete třeba i v práci, na pikniku či výletě (v případě delšího převážení jen zvažte použití syrových ryb).

Sushi sendvič onigirazu

Na asi 6 sendvičů (tedy 12 polovin) potřebujete: hrnek rýže na sushi, hrnek vody, ½ lžičky soli, lžíci cukru krupice, 2 lžíce rýžového octa, 6 řas nori. Dle chuti: čerstvého nebo uzeného lososa, omeletu, surimi tyčinky, avokádo, čerstvý špenát, marinované tofu, majonézu, wasabi (v pastě nebo prášku), konzervovaného tuňáka nebo lososa, šunku, sýr, zbytky pečeného kuřete, okurku. Na krátce naložené zelí: hrnek jemně krouhaného červeného zelí, ½ hrnku vody, 1/8 hrnku rýžového octa, lžičku cukru, ½ lžičky soli. K podávání: sójovou omáčku, černý sezam, wasabi

Postup: Rýži pořádně propláchněte a uvařte podle návodu na obalu, většinou se udává ji 15 minut vařit ve stejném množství vody a poté nechat 10 minut odstát. Na závěr do ní vmíchejte sůl a cukr rozpuštěné v octě a nechte vychladnout.

Řasu položte (drsnou stranou dolů) na plát potravinářské fólie a jako na fotce na ni navlhčenýma rukama utvořte čtvereček z rýže. Obložte libovolnou kombinací ryb, zeleniny a dalších ingrediencí, podle chuti lehce potřete nebo posypte wasabi a překryjte druhou vrstvou rýže (tu ale můžete nahradit plátkem tofu nebo jinou pevnější ingrediencí). Rohy řasy pak přehněte přes náplň, abyste vytvořili hranatý balíček, a pevně ho zabalte do fólie. Nechte chvilku odležet, aby řasa změkla, a můžete podávat – v celku nebo rozpůlené.

Foto: Eva Malúšová

Náplň dávejte do středu do tvaru čtverce. Použijte jí jen tolik, aby šla pohodlně překrýt řasou

Já přidala i krátce naložené zelí. Nakrouhané zelí přelejte vroucím nálevem z vody, octa, cukru a soli a nechte alespoň 4 hodiny změknout. Sendviče můžete posypat sezamem, doplnit sójovou omáčkou a křenem wasabi.

Tip: Nebojte se do sendvičů zužitkovat i z našeho pohledu ne úplně typické ingredience pro sushi. Japonci si rádi dopřejí i kombinace jako šunka + sýr + salát, vejce + slanina nebo třeba grilované kuře s pikantní omáčkou.

Co bylo nejzvláštnější jídlo, se kterým jste se v zahraničí setkali?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama