Hlavní obsah

Zamilovaný muž utratí za dárky pro ženu i 5 tisíc měsíčně!

Foto: Profimedia

Jak to má váš partner s dárky? Kdy jste naposledy od něho nějaký dostali?Foto: Profimedia

Reklama

Že vám už dlouho nekoupil ani kytku? Dárek dostanete jen na Vánoce, a to si o něj ještě musíte říct? Tak tady je něco špatně. Zamilovaný Čech prý totiž za svoji partnerku utratí tisíce měsíčně!

Článek

„Nikdy mi nic nekoupí sám od sebe, o všechno si musím říkat,“ krčí rameny čtyřiatřicetiletá čtenářka Valerie, podle které by muž měl věnovat své partnerce nějakou pozornost – aspoň občas. „I kdyby to byla hloupá kytka, porcelánový slon pro štěstí nebo čokoláda,“ vyjmenovává a ptá se, co dělá špatně. No, těžká otázka.

Nejen peníze dokazují lásku

Německý spisovatel a odborník na mužské myšlení Hauke Brost zastává názor, že život muže se skládá z dávání a braní.

„Peníze jsou pro něho jedním z projevů náklonnosti, a to dokonce rovnocenným s ostatními, tedy i se sexem. Jednou dá lásku, jednou něhu, jednou peníze, někdy složí kompliment, jindy přinese květiny, tu vynese smetí. Je v tom nějaký rozdíl? Tohle muž nerozlišuje,“ vysvětluje a dodává, že co se týče pánských koníčků, měla by každá žena akceptovat výdaje svého partnera ve výši 5 procent z čistých příjmů. A co ty dárky a „náklonnost“?

Porovnat se můžete se zamilovanými Čechy. Ti, kdo milují, se umí plácnout přes kapsu. Takhle!

Ti, co horu přenášejí

Hormony, potřeba blízkosti, dobrý dojem, spontánní gesta… Říkejte tomu, jak chcete, ale fakta se změnit nedají. Láskou okouzlení muži utrácejí za své partnerky a manželky mnohem víc než ženy za své partnery. Zatímco 49 procent mužů vydá za dárky nad pět tisíc korun měsíčně, podobnou částku obětuje jen 36 procent českých žen. Aspoň tak to vyplývá z průzkumu, který realizovala agentura TNS AISA pro společnost Provident Financial. Tipnete si, proč mají muži vyšší „náklady“ za flirt, partnerství či manželství? No jistě, souvisí to s tradiční rolí, ale i s vyšším platem.

Foto: Profimedia

Ne vždy se musí za dárek platit. I pohlazení potěšíFoto: Profimedia

Čím mladší, tím lepší?

„V české ekonomice muži stále vydělávají více peněz než ženy, proto si také mohou dovolit kupovat dražší dárky,“ komentuje výsledky ankety, které se zúčastnilo celkem 211 respondentů (108 mužů a 103 žen), manažer zákaznického výzkumu firmy Provident Josef Macák. A co dalšího výzkum potvrdil? Že na vynaložené částky má lví podíl i věk!

Pět tisíc korun za dárky investují lidé do 29 let (54 %), naopak vůbec nejméně utrácejí Češi mezi 30 a 39 lety (33 %), což je, rozumově vzato, logické. Vždyť potomci a ani hypotéka se nikdy na nic neptají…

„Lidé do 30 let nemají tolik závazků. Jsou zpravidla bezdětní a není výjimkou, že řada z nich ještě bydlí u rodičů, tudíž mají minimální náklady na bydlení. Navíc jsou zamilovaní a ochotní za partnerku utrácet. Naopak lidé mezi 30 a 39 lety už zakládají rodiny a jeden z partnerů je obvykle na rodičovské. Tato skupina se proto musí obvykle uskromnit a odepřít si věci, které si v mladším věku mohla bezstarostně dopřávat,“ dál uvádí manažer Josef Macák s tím, že za nejlepší a nejhodnější dárek mnozí našinci považují dovolenou.

(Mimochodem, když na ni není, lidé se vrhají do půjček. Zadlužení přiznává 12 % oslovených.)

Foto: Profimedia

Kdy se lidé nejčastěji obdarovávají? Když jim je méně než 30 letFoto: Profimedia

Někdy ani peníze nejsou všechno

Ok, proti gustu… Ale přesně, jak to tvrdí Hauke Brost. Dovolená nedovolená, důkazy lásky nemusí stát ani korunu, a přesto mohou vypovídat o tom, že jeden druhého má rád.

„Mně třeba stačí, když si manžel vezme děti a jde s nimi ven, pokud mi není dobře, nebo potřebuji chvíli klidu. Nepotřebuji dárky a nějaké dokazování, stačí milá gesta a trochu té empatie. To je podle mne nejlepší investice do partnerství. Kytku si můžu natrhat na louce,“ myslí si šestatřicetiletá Jarča. Souhlasíte s ní?

Reklama

Načítám