Hlavní obsah

Zdravá pětka je základ!

Vyzbrojte se potřebnými vitaminy!

Jedno moudré čínské přísloví praví: „Jestliže neznáš otce nemoci, pak je jistě špatná strava její matkou“. Jak jste na tom vy s vyváženou stravou? Máme několik zajímavých tipů, jak vyzrát na chřipkové období!

Článek

Strava hraje důležitou roli nejen v prevenci vzniku onemocnění, ale i při léčbě již vzniklých zdravotních komplikací, zvláště pak v boji s civilizačními chorobami. Právě počet případů onemocnění srdce, infarktu myokardu, hypertenze, aterosklerózy u osob v ČR patří ve světě mezi ty nejvyšší.

Viníkem je nejen špatná strava, vynechávání snídaně, nepravidelná strava, nadbytek jednoduchých cukrů a nasycených mastných kyselin, ale především nedostatečná konzumace ovoce a zeleniny, která je v boji s civilizačními chorobami zásadní. Podle nejnovějších výživových doporučení byste měli denně přijímat více než 500 g zeleniny a 200 g ovoce. Avšak toto množství je v ČR konzumováno hluboko pod těmito doporučeními. Přitom není těžké je zvládnout. Jednoduchou pomůckou je začít o svém stravování více přemýšlet a plánovat.

Šťáv z koncentrátu se nemusíte bát

Věnujte každý večer chvíli tomu, jak si poskládáte jednotlivé ovocné a zeleninové komponenty na den následující. Nezapomínejte, že denní porce můžete obohacovat ovocnými a zeleninovými šťávami, které jsou pohodlnou a rychlou náhradou. Myslete na zdravou pětku neboli 5 denních porcí ovoce a zeleniny. Zvolit můžete porci ovoce či zeleniny, ideální volbou je dát si po ránu sklenici 100% ovocného džusu. Tím doplníte chybějící tekutiny a současně doplníte potřebnou energii, vitaminy a vlákninu.

Kvalitní zeleninové a ovocné šťávy si dopřávejte s označením 100% ovocná či zeleninová šťáva. Ty jsou vylisovány nebo stlačeny z kvalitního ovoce a zeleniny nebo jsou vyrobeny z koncentrované ovocné šťávy či zeleninového pyré (podíl vody je obnoven po jeho předchozím odpaření).

Vsaďte na kvalitní ovoce i zeleninu

Je potřeba zmínit, že mnoho lidí se obává šťáv z důvodu nadbytečného množství cukru, umělých přísad a barviv. Avšak pokud sáhnete právě po 100% šťávách, žádné umělé přísady v nich nenajdete, stejně tak žádný přidaný cukr, neboť 100% šťávy žádné umělé přísady ani přidaný cukr obsahovat nesmí.

Mnohdy je také zaměňováno označení koncentrát za konzervant. Jak již bylo popsáno, koncentrát je označení pro koncentrovaný podíl ovocné složky, který je posléze doplněn pouze o vodu, čímž se získá kvalitní 100% šťáva. Zatímco konzervanty ve 100% šťávách určitě nenajdete.

Jednoduchou pomůckou pro zvolení vhodné šťávy je logo „Vím co vybrat", které vám usnadní výběr.

Skvělým partnerem proti chřipce jsou ovocné a zeleninové šťávy

Nyní již tedy „víte co vybrat“, a strava tak bude vaším přítelem v boji proti nemocem.

Více informací na www.vimcovybrat.cz.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.