Hlavní obsah

Známé reklamy jsme vzali doslova! Nad kterými lidé kroutí hlavou?

Foto: Thinkstock

Jsou pro vás televizní reklamy jen pauzou na kávu? Někdy je zajímavé je pečlivě poslouchatFoto: Thinkstock

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Víme, že to je nadsázka. Víme, že nás mají zaujmout a nalákat, ale stejně. Zamysleli jste se nad tím, co vám reklamy tak hlasitě a intenzivně sdělují? Někdy je to zábavné, jindy k naštvání.

Článek

Až příště nastane během filmu reklamní pauza, neodcházejte si uvařit kávu, ale dobře si poslechněte, co se v ní opravdu říká. V jednom reklamním bloku jsme to udělali za vás – je to docela legrace… anebo vás spíš přejde chuť se smát?

Jdi do…

Když máš hlad, nejsi to ty… Nepřestávej, jdi do… čokoládové tyčinky s oříšky. S čím ale nepřestávat? S hladověním, hledáním sama sebe? Asi byste neměli přestat, dokud neseženete a nekoupíte tuto tyčinku a nenatlačíte si ji do hlavy ve strachu, že z vás jinak bude primadona… I když, mezi námi… Dopadnout jako herečka Joan Collins, známá z role bestie Alexis v seriálu Dynastie, to by až tak hrozné nebylo. Na 80 nevypadá zle a její konto asi taky nečeká, až přijde další důchod...

Foto: Isifa

Bez konzumace jedné tyčinky se z vás stane prý podobná primadonaFoto: Isifa

Vložky pro kosmonautky

Reklamní tvůrci se ženám snaží namluvit, že není větší sranda a zábava než menstruovat a používat právě ty a ty jejich vložky či tampony – a zřejmě už nevědí, jak na sebe upozornit. Takže nejnovější argument, že sají i vzhůru nohama… Vzhledem ke gravitaci, kvůli které nic (jako na potvoru) neteče nahoru, se tahle jejich šikovná vlastnost těžko uplatní, ale proč ne…

Výrobci dáváme bod za neohroženost a až vizionářský přístup. Nebo za odvahu investovat do speciálních hygienických pomůcek pro ženy, které se chystají do vesmíru. Proč ne, už jich tam bylo skoro 60…

Foto: Thinkstock

Na trhu jsou vložky pro kosmonautkyFoto: Thinkstock

Jogurty s celým ovocem

Sbíhají se vám sliny, kdykoli krásná mamka v reklamě rozdá svým dětem kelímky s jogurtem, ze kterého se doslova tlačí kousky ovoce? Jste dojati představou, že i do toho vašeho, který si hned zítra koupíte, napadaly kousky čerstvé jahody, stejně jako v reklamě? Zamáčkněte slzu i nereálnou představu. Když budete mít opravdu kliku, bude v jogurtu zas jen marmeláda. A když budete super klikaři, tak marmeláda, obsahující postřehnutelné kousky. Čerstvé ovoce v nich nikdy nenajdete…

Foto: Thinkstock

Slibuje reklama celé ovoce v jogurtu? Berte to s rezervouFoto: Thinkstock

Víte, co pijete?

Pokud si také rádi rozhodujete o tom, co si koupíte k jídlu a pití, dokonce se neváháte podívat na složení výrobků, pak asi také nadskočíte u reklamy, která ukazuje záměnu nápojů v automatu. Přelepená etiketa a na konci vzkaz: „Příště to můžete být vy…“ nás neinspiruje ono pití vyzkoušet, ale sehnat si číslo na inspekci.

Foto: Thinkstock

Možná také máte raději přehled o tom, co právě pijeteFoto: Thinkstock

Nedejte na usměvavé splátky

Usměvavé splátky, které se vám přizpůsobí, odložíte si je a ještě dostanete kus z nich zpátky… Tak tohle by měl být pocit z reklamy na výhodnou půjčku. Ale tady je víc než na místě nevnímat roztomilé postavičky a nadsázku. Jakmile jde o peníze, doporučujeme upřít pozornost na maličká a nenápadná čísla na spodku obrazovky. Jde o reprezentativní příklad, pro ilustraci citujeme: při půjčce 50 000 Kč je splátka 999 Kč měsíčně 7 let, i s úrokem a poplatky ve výsledku zaplatíte 83 916 Kč…

Foto: Thinkstock

Zvláště v oblasti půjček by měla být reklama při výběru banky jen velmi orientačním vodítkemFoto: Thinkstock

Nad kterou reklamou kroutíte hlavou vy? Napište nám!

Reklama

Související témata:

Načítám