Hlavní obsah

Barvy potravin: Které vám přinesou radost ze života nebo zdraví?

Foto: Profimedia

Není jedno, co jíte a jakou to má barvu. Náš dnešní článek vás o tom přesvědčí!

Máte stále pocit, že jste bez energie, unavení a otrávení? Pořád vám něco chybí, a nevíte, oč jde? Možná máte v jídelníčku zkrátka málo barev.

Článek

Stejně jako všechno ostatní, i zastoupení jednotlivých barev v jídle, které zkonzumujete, by mělo být vyvážené. Každá barva přináší do organismu nejen jiné energetické vibrace, ale také různé vitaminy a další důležité látky.

Který odstín chybí vám?

Červená

Teplá červená barva vám dodá energii, vášeň a nadšení. Je to barva odvahy a života, získáte sílu a vitalitu a potřebné odhodlání pro překonání všech překážek.

Kromě toho červené potraviny jako rajčata, třešně či maliny obsahují hromadu antioxidantů, jako jsou vitaminy A či C, bez kterých se tělo neobejde. Červené potraviny blahodárně působí na krevní oběh a funkci srdečního svalu.

Oranžová

Oranžové potraviny přidávají na optimismu a radosti ze života, také usnadňují komunikaci a přidávají na otevřenosti a dobré náladě.

Oranžová barva se pojí s oblastí očí a zraku obecně, například mrkev se používá v léčitelství na šeroslepost. Další potraviny, jako jsou pomeranče, mandarinky a grepy, jsou zdrojem vitaminu C, který vykouzlí úsměv na tváři. Další potraviny jako dýně či meruňky jsou nedocenitelným zdrojem draslíku.

Foto: Profimedia

Potřebujete posílit paměť? Sáhněte po žlutých potravinách

Žlutá

Žluté potraviny byste rozhodně měli přidat, pokud máte problémy s pamětí nebo se cítíte celkově sklesle. Tato rozjásaná barva v organismu totiž rozveseluje, a navíc je spjata s myšlením i inteligencí. Žlutá barva také uklidňuje a tiší bolest.

Nejlepší je banán, který je napěchovaný vlákninou, draslíkem a dalšími vitaminy, díky tomu usnadňuje trávení, což povzbuzuje apetit – další z typických efektů žluté barvy. Žluté cukety či paprikyjsou bohaté na mangan, který ochrání organismus před cukrovkou, i hořčík, jenž zbavuje bolesti z křečí.

Zelená

Zelená je barvou klidu a léčení, zdraví a odpočinku, relaxace a regenerace. Ta se uplatňuje skrze nejrůznější listovou zeleninu, jako jsou saláty, kapusty nebo zelí. Ty obsahují velké procento kyseliny listové, která urychluje množení buněk.

Organismus se tak snadněji léčí, kyselina také urychluje regeneraci jater. Kromě toho je velmi důležitá pro nastávající matky.

V zelených potravinách, jako je brokolice, špenát či hrách, najdete také nenahraditelný zdroj luteinu, který podporuje správnou funkci očí, a tak napomáhá lidskému zraku. Celkově jsou zelené potraviny pro organismus klíčové, protože ho uvádějí do rovnováhy, do harmonického stavu.

Foto: Profimedia

Zelenou listovou zeleninu potřebují zejména ženy, které chtějí otěhotnět, nebo už nastávající maminky

Modrá

Sehnat modrou v přírodě je složité a pouštět se do umělých barviv je k ničemu. Modrou barvu tak do jídelníčku můžete přidat skrze borůvky. Jedná se o jeden z největších zdrojů antioxidantů, které tělu pomáhají v mnoha ohledech.

Modrá je totiž barvou, která do těla vnáší očistu, klid a stabilitu, vyrovnává metabolismus a balancuje všechny nedostatky. Působí pozitivně i na mysl, pomůže vám se snadněji a déle soustředit na cokoli a uklidnit se v okamžicích stresu a paniky.

Fialová

Fialových potravin je překvapivě dost, stačí si vzpomenout na ostružiny, švestky, černý rybíz, lilek nebo hroznové víno. Ovoce v této barvě do organismu vnáší hlavně látky zabraňující ničení kolagenu, a tak pozitivně působí na vaši pleť. Fialová je totiž barvou harmonie a krásy, jak po fyzické, tak po duchovní stránce.

Fialové potraviny jsou také zdrojem flavonoidů, které pozitivně působí na cévy a oběhový systém, zmírňují tvorbu a viditelnost křečových žil a snižují i riziko infarktu či mrtvice, pomáhají okysličovat mozek. Fialová barva nahrává přemýšlivosti a duchovní inspiraci.

A co vy, jsou vaše talíře dostatečně barevné?

ynezorPumanzeSaNyknalC