Hlavní obsah

Burgery bez masa? Jednoduše skvělé!

Foto: David Háva

Zeleninová hostina může začít!

K jarnímu jídelníčku patří odlehčená strava. A tak zkuste projednou vyměnit masové burgery za zeleninové. Jsou snadné a výborně si u nich pohrajete s chutěmi. Kombinujte zeleninu, koření i bylinky!

Článek

Myslíte, že se ze zeleniny pořádně nenajíte a za pár hodin vás přepadne hlad? Zeleninové burgery vás přesvědčí o opaku. Jsou chutné, na pohled neodolatelné a nenajdete v nich ani kousek masa. V kombinaci se salátem nebo další oblohou obstojí i jako oběd nebo večeře!

S kukuřicí

Na 4 porce potřebujete:1 konzervovanou kukuřici, 3 jarní cibulky, 1 vejce, sůl, pepř, 2 lžíce cizrnové mouky, strouhanku na obalování, ½ čínského zelí, 1 mrkev, 1 malou zakysanou smetanu, 1 lžíci olivového oleje, 1 lžíci citronové šťávy, 1 lžíci třtinového cukru, 4 kusy pečiva, olej na smažení

Foto: David Háva

Kombinace křupavé placky a salátů je vynikající!

Postup: Zelí i mrkev nastrouhejte na hrubém struhadle. Dejte do mísy, přidejte olej, citronovou šťávu, cukr a rukou důkladně promněte. Vmíchejte smetanu a salát dejte do chladu. Do mixéru dejte polovinu slité kukuřice a rozmixujte ji na hladkou hmotu. Přidejte vejce, cizrnovou mouku, nasekanou bílou část cibulek a zbylou kukuřici. Důkladně promíchejte a dál už nemixujte. Směs podle chuti osolte a opepřete. Vytvarujte placky a každou obalte ve strouhance. Placky smažte na rozpáleném oleji dozlatova. Pečivo podélně seřízněte a na spodní část navrstvěte vychlazený salát. Přidejte burger, dozdobte natí jarních cibulek, přiklopte a podávejte.

Tip: Do placek můžete přidat ještě dvě lžíce nastrouhaného parmezánu.

S fazolemi

Na 4 porce potřebujete: 1 konzervu červených fazolí nebo 400 g vařených fazolí, 1 stroužek česneku, 1 chilli papričku, 1 lžíci hladké mouky, sůl, pepř, 1 lžíci nasekaného tymiánu, 1 cibuli, 2 předvařené červené řepy, 1 kelímek bílého jogurtu, olej na smažení, snítka tymiánu na doladění, 4 kusy pečiva

Foto: David Háva

Bylinkami provoněný burger!

Postup: Fazole důkladně rozmixujte. Dejte je do mísy, vmíchejte prolisovaný stroužek česneku, nasekanou chilli papričku, mouku a tymián. Směs podle chuti osolte, opepřete a důkladně promíchejte. Vytvarujte placky a osmažte je na oleji. Červenou řepu nakrájejte a promíchejte s jogurtem. Pečivo podélně rozkrojte, na spodní díl dejte řepu, pak burger, na něj kroužky cibule a snítku tymiánu.

Tip: Salát můžete nahradit plátky grilované řepy.

S cuketou a hráškem

Na 4 porce potřebujete: 500 g čerstvých hrachových lusků, 1 cuketu, 1 lžíci nasekané petrželky, 1 vejce, 2 lžíce hladké mouky, sůl, pepř, 2 stroužky česneku, ½ lžičky mletého kmínu, 1 mozzarellu, 1 velké rajče, 2 lžíce zakysané smetany, hrst polníčku, olej na smažení, 4 kusy pečiva

Foto: David Háva

Hravé, barevné a chutné!

Postup:Cuketu nakrájejte na plátky a nechte ji vypotit. Přebytečnou vodu pak setřete papírovým ubrouskem. Hrášek vyloupejte a krátce povařte. Pak ho ihned slejte ledovou vodou. Dejte vše do mixéru a rozmixujte. Poté směs promíchejte se stroužkem česneku, vejcem, moukou, nasekanou petrželkou, kmínem a podle chuti osolte a opepřete. Ze směsi vytvarujte placky a smažte je na oleji. Zakysanou smetanu smíchejte s druhým prolisovaným stroužkem česneku, osolte a opepřete. Pečivo seřízněte a spodní díly potřete připravenou smetanou. Přidejte polníček, zeleninovou placku, plátky mozarelly, rajčat a dozdobte polníčkem.

Tip: Polovinu cukety můžete nahradit kouskem lilku.

Zkušeli jste někdy připravit zeleninové burgry? Podělte se s námi o vaše tipy!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama