Hlavní obsah

Co svačit při dietě? 12 sladkých i slaných dobrot

Foto: Y Photo Studio, Shutterstock.com

Jste po obědě, máte za sebou i odpolední jídlo, přesto vás přepadl menší hlad. Do večeře však zbývá ještě dlouhá doba. Co teď?! Určitě se nezdráhejte dát si malou dietní svačinku. Máme tipy na pochoutky, které nemají více než 150 kcal.

Článek

Když máte hlad, najezte se. Za normálních okolností a u zdravého člověka je totiž tento pocit signálem, že organismus potřebuje doplnit živiny. A ty mu není dobré upírat.

Jestli vás přepadá vlčí hlad neustále, je to samozřejmě už jiný případ. Pravděpodobně máte špatně sestavený jídelníček, jíte nepravidelně nebo málo pijete, případně nedokážete poznat rozdíl mezi hladem skutečným a emočním. Problém je tedy někde jinde, a tím pádem byste ho měli řešit nikoli věčnými svačinkami, ale úpravou životosprávy jako celku.

Nic z toho se vás opravdu netýká? Pak se určitě nezdráhejte dát si při nenadálém hladu malé jídlo. Máme pro vás několik chutných tipů do 150 kcal!

Svačinky nasladko 

  • Šmakoun s ořechovým máslem - použijte libovolnou sladkou příchuť Šmakouna, oba plátky namažte tenčí vrstvou arašídového/kešú/mandlového másla a ozdobte plátky banánů.
  • Medový tvaroh - smíchejte dvě lžíce nízkotučného tvarohu s lžící bílého jogurtu, přidejte lžičku medu a hrst oblíbených ořechů a sušeného ovoce.
  • Cottage dezert - použijte půlku kelímku sýru cottage, smíchejte s lžičkou chia semínek, lžičkou kakaových bobů, lžící borůvek a 10 gramy syrovátkového proteinu (doporučujeme příchuť karamel, čokoláda nebo vanilka).
  • Jahodový pohár - dvě lžíce zakysané smetany smíchejte s jednou lžící tvarohu a nadrobno nasekanými dětskými piškoty (cca 5 kusů), směs přendejte do poháru, navrch nakrájejte hrst jahod a posypte několika plátky mandlí.
  • Overnight oats - („vločky přes noc“) 30 g jemných ovesných vloček zalijte zhruba 100 ml nesladkého mandlového mléka, promíchejte, kápněte vanilkový extrakt, přidejte skořici nebo perníkové koření a malou hrst sušeného ovoce; podle názvu by se měla směs nechat odstát v lednici přes noc, jestli tolik času nemáte, nechte je tam aspoň dvě hodiny.

Svačinky naslano

  • Dietní guacamole - na jednu porci rozmačkejte zhruba 30 gramů avokáda s 50 gramy sýru cottage, přidejte sůl, pepř, citronovou šťávu, smíchejte s hrstkou pokrájených cherry rajčátek, jezte spolu s jedním žitným knäckebrotem.
  • Cizrnové zobání - použijte zhruba 100 gramů konzervované cizrny, kterou namočte v kořeněném olivovém oleji (volba koření dle chuti), poté opražte na pánvi a po vychladnutí je zdravé zobání hotové.
  • Chlebík s tvarůžky - plátek celozrnného toastového chleba pomažte margarínem, poklaďte několika silnějšími plátky olomouckých tvarůžků a lehce posypte chilli.
  • Mozzarellový salátek - půlku mozzarelly light nakrájejte na kostičky, nadrobno také pokrájejte zhruba 100 gramů cherry rajčat, promíchejte spolu s několika lístky bazalky, lžičkou olivového oleje a pepřem dle chuti.
  • Vajíčkový salát s ředkvičkami - nadrobno pokrájejte půl svazku ředkviček, jednu jarní cibulku a malý kousek salátové okurky, vajíčko uvařte natvrdo a taktéž pokrájejte, smíchejte s dvěma lžícemi zakysané smetany, solí, pepřem, případně libovolnými bylinkami či kořením.

Dva bonusové recepty

Máte-li na přípravu více času nebo zkrátka s odpoledním hladem tak trochu počítáte, zkuste si připravit svačinky maličko vymazlenější. Autoři kuchařky Jíme zdravě s Fitrecepty pro vás mají dva tipy.

Nanuky s džemem a vločkami

Jeden nanuk má 103 kcal.

Na 4 porce potřebujete: 200 g nízkotučného bílého jogurtu, 1 lžičku chia semínek, 50 g marmelády bez cukru (libovolná příchuť), 1 lžičku medu, 50 g ovesných vloček

Postup: V jedné misce smíchejte jogurt, chia semínka a marmeládu. Ve druhé med s ovesnými vločkami – vzniknou drobné hrudky. Jogurtovou směsí plňte formu na 4 nanuky a každý posypte vločkami s medem. Dejte zamrazit alespoň na tři hodiny do mrazáku a hned po vyndání podávejte.

Foto: Fitrecepty.info

Z těchto fit nanuků určitě nebudete mít špatné svědomí

Tuňákové muffiny s bazalkou

Jeden muffin má 93 kcal.

Na 10 porcí potřebujete: 160 g tuňáka ve vlastní šťávě (jen maso bez nálevu), 60 g celozrnné mouky, 60 g ovesných vloček, 3 vejce, 1/2 červené cibule nakrájené najemno, 200 g sýru cottage, pár lístků bazalky, sůl

Postup: Všechny ingredience smíchejte a směsí naplňte formy na muffiny. Pečte při 190 °C po dobu 25 minut.

Foto: Fitrecepty.info

Výbornou svačinkou mohou být muffiny naslano. Vyzkoušejte tento recept s tuňákem

Co nejraději svačíte?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.