Hlavní obsah

Hubnete? Zkuste naše dietní večeře!

Foto: Mona Martinů

Rychlé večeře pro stále hubnoucí hvězdy seriálu Hubneme s ProŽeny.cz

Receptů na dietní jídla není nikdy dost, a tak pro vás naši nutriční specialisté z projektu Hubneme s ProŽeny.cz připravili pokrmy, které se hodí jako rychlé večeře. Hana, Eva a Milada je již vyzkoušely, zkusíte je také?

Článek

Každý z vás někdy váhá, možná se i pere se svým svědomím, jak zahnat velký hlad, ale přitom nevypadat jako koule. Chcete-li si zkusit odlehčit jídelníček, máme ho pro vás tady. Váháte-li co večer, kdy povinnosti jsou za vámi a konečně máte trochu klid, čtěte dál. Abyste se v chladných večerech jídlem i zahřáli, požádali jsme o speciální menu přivádějící do těla teplo Ludmilu Holcovou z Image Centra a Janu Altnerovou z Life Institutu.

Zahřejte se jídlem

Některé potraviny totiž teplo z těla odvádějí (třeba čerstvá zelenina, máta, chlazená voda a podobně), naopak jiné teplo v těle vytvářejí (polévky, teplá zelenina, česnek, z koření například zázvor, skořice, hřebíček, chilli a tak dále). Proto výživoví poradci doporučují s tímto typem koření přes zimu nešetřit. Naše recepty, které níže uvidíte, jsou navíc všechny hotové do dvaceti minut. Zkuste je!

Houbová omeleta se špenátem

Potřebujete:2 vejce, 1 light zakysanou smetanu, 1 cibuli, 2 až 3 houby, 100 g listového špenátu, česnek,olivový olej, sůl, bílý pepř.

Foto: Thinkstock

Houbová omeleta zahřeje

Postup:Cibuli a česnek oloupejte a nadrobno nakrájejte. Houby otřete kuchyňským papírem a nakrájejte na čtvrtky. Cibuli a česnek orestujte na oleji. Přidejte houby a krátce poduste. Vmíchejte vymačkaný špenát a za stálého míchání prohřejte. Dochuťte solí a pepřem, vmíchejte zakysanou smetanu udržujte v teple.

Vejce rozkvedlejte s trochou soli. Pánev s nepřilnavým povrchem vytřete olivovým olejem, zahřejte a z vaječné míchaniny upečte omelety. Podávejte se špenátem.

Květáková polévka s pórkem

Potřebujete: menší hlavičku květáku, pórek, mrkev, 5 stroužků česneku, špetku kurkumy, pepře, soli, olej, ¾ litru zeleninového vývaru, parmezán dle chuti, čerstvou petrželku.

Foto: Thinkstock

Květáková polévka je jen na malý hlad

Postup:Na oleji osmahněte na kolečka nakrájený pórek a česnek. Přidejte koření a nastrouhanou mrkev a na růžičky nakrájený květák. Vše promíchejte a zalijte zeleninovým vývarem. Vaříte doměkka. Na závěr vše rozmixujte do krémové konzistence. Na talíři posypte parmezánem a čerstvou petrželkou. Polévka je dobrá, když máte jen malý hlad. Jinak si k ní přidejte i níže uvedený salát.

Salát z čekanky, mrkev a pomeranče s kozím sýrem

Potřebujte: 2 čekankové puky, jeden pomeranč, 2 mrkve, kozí sýr s plísní, lžíce umeocta (ryze přírodní prostředek vyráběný ze švestek umeboshi), olivový olej, lžičku přírodního cukru, špetku pepře, čerstvou řeřichu a dle možností pár sedmikrásových květů (Jestli je nemáte, nevadí, ale zkuste si je v létě nasušit na příští zimu, jsou vážně skvělé!).

Postup:Omytou zeleninu připravte na talíř. Čekankové puky natrhejte a poklaďte na talíř, přidejte nastrouhanou mrkev a na kousky nakrájený oloupaný pomeranč. Na závěr přidejte sýr lehce rozpeklý pod grilem. Zalijte zálivkou dle chuti připravenou z umeoocta, pepře, olivového oleje a cukru.

Kuřecí maso dušené s dýní a zázvorem

Potřebujete: kuřecí (asi 200 g), ¼ dýně, kousek zázvoru (asi velikosti palce), lžičku římského kmínu, mrkev, cibuli, lžičku kurkumy, olej.

Foto: Thinkstock

Kuře se dá dusit se zázvorem

Postup: Nakrájenou cibuli zpěňte na oleji a přidejte koření a nastrouhaný zázvor. Asi po 5 minutách přidejte maso nakrájené na kostičky. Až se maso osmahne, přidejte nahrubo nastrouhanou mrkev a dýni a vše duste doměkka. Hotové maso podávejte s rýží.

Hlíva ústřičná s pórkem

Potřebujete: Hlívu ústřičnou (250 g), jeden větší pórek, 3 stroužky česneku, trochu kmínu, soli, pepře, půl lžičky kurkumy, olej.

Postup: Na oleji zpěňte nadrobno nakrájený pórek s kořením a přidejte na kousky nakrájenou hlívu ústřičnou. Duste doměkka. Podávejte s pohankou nebo pohankovými špagetami.

Krůtí prsa na zázvoru

Potřebujete: 4 krůtí prsa prsa, cibuli, 6 stroužků česneku, kousek zázvoru (asi 3 cm), pepř, sůl, lžičku kurkumu, lžičku černé hořčice.

Postup:Nakrájenou cibulku zpěňte na oleji, přidejte nastrouhaný zázvor a česnek, koření. Za stále míchání nechte koření trochu osmahnout asi 4 minuty a přidávejte na kousky nakrájené kuřecí prsa. Jakmile je krůtí maso křehké, jídlo je hotové. Podávejte s rýží basmati.

Kapr pečený na jablečném lůžku

Potřebujete:2 podkovy kapra, 2 sladší jablíčka, stvol skořice, 3 chilli papričky, kari koření, sůl, 3 červené kapie, 1 větší cibuli, 4 hřebíčky, 2 polévkové lžíce olivového oleje.

Foto: Thinkstock

Kapr na grilu je netučný, dietní pokrm

Postup:Jablko nastrouhejte, kapii nakrájejte asi na 2centimetrové proužky, cibuli nakrájejte najemno. Vše promíchejte v pekáči, přidejte stvol skořice, hřebíčky, nakrájené chilli papričky a posypte kari kořením a jemně osolte. Na připravené lůžko položte osoleného a okořeněného kapra (kari kořením). Zakápněte olejem. Pečte v předehřáté troubě na 200 stupňů Celsia asi 30 minut, během pečení zalijte šálkem vody. Podávejte s rýží basmati nebo vařeným bramborem.

Milada, Eva a Hanka, tedy naše trojice čtenářek, které hubnou pod dozorem Lídy a Jany, podle těchto receptů večeří. A daří se jim zeštíhlovat tělo, přečtěte si o tom zde. Necháte se zlákat, abyste je vyzkoušeli?

ynezorPumanzeSaNyknalC