Článek
V době, kdy se na lidi ze všech stran valí názory, informace i dezinformace, roste potřeba vyjádřit svůj postoj jednoduše, rychle a s nadhledem. A právě tričko s nápisem je ideální platforma. Je to takový malý billboard na tělo.
Může to být vzkaz pro ostatní, zrcadlo vašich myšlenek nebo třeba jen přání, které si chcete často připomínat. Někdy jde o radu pro celý svět: Less ego, more empathy. (Méně ega, více empatie.) Jindy můžete dát skrze tričko najevo svou aktuální emoci: I'm not a morning person (Nejsem ranní ptáče). Anebo náladu: Mentally on vacation (Mentálně na dovolené).
Statement z Hollywoodu
Trička s nápisy jsou velkým tématem i ve světě celebrit. Například jeden z největších fešáků současnosti Pedro Pascal na londýnskou premiéru akčního sci-fi Thunderbolts* dorazil v bílém basic tričku s nápisem Protect the Dolls, který vyjadřuje jeho maximální podporu transgender žen.

Pedro Pascal a jeho tričko s nápisem. Je z dílny amerického návrháře Connera Ivese a výtěžek z prodeje poputuje na podporu organizace, která poskytuje pomoc trans lidem napříč USAFoto: Profimedia.cz
Zpátky do minulosti
Trička s nápisy sloužila jako nástroj protestu už v 60. letech. V devadesátkách zase frčely jako cool forma sebevyjádření. Dnes jsou spojením manifestu, podpory a osobních pocitů. A zatímco dřív se často jednalo o „výkřiky do tmy“ načmárané jakoby fixou, dnes je to (alespoň většinou) dobře promyšlený storytelling natištěný na organické bavlně.
Inspirace na trička s nápisy
Když si dáte načas a pořádně prozkoumáte štendry, nějaké tričko s nápisem, který vás vystihuje, určitě najdete i v klasických módních řetězcích. Anebo vás zaujmou čeští tvůrci? Například Petra Ošmerová, zakladatelka značky Hinna, se inspirovala typickými hláškami, které kolem sebe často slýchala, a krásné a originální kousky najdete také pod značkou Moje Bohéma nebo Buga.