Hlavní obsah

Móda může pomáhat! Kdy při šperkování šatníku přispíváte na charitu?

Foto: Thinkstock

Našli jsme módní značky, které pomáhají potřebným. Když si koupíte jejich oblečení, budete se na tomto příjemném aktu podílet i vyFoto: Thinkstock

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Charita a móda – že to nejde dohromady? My vám dokážeme opak! Podívejte se, které módní značky se rozhodly vystoupit ze škatulky „výrobce oblečení a doplňků“ a prostě... pomáhat.

Článek

Móda bývá označována za oblast plnou pozlátka, povrchnosti a pochybných hodnot. Možná i vy moc dobře znáte, co to je mít po nákupní euforii špatné svědomí za utracené peníze nebo vám celkově nákupy připadají jako zbytečné mrhání. Proti tomuto přesvědčení ale některé módní značky bojují charitativními projekty a nespočtem dobročinných akcí.

Co kdybychom vám řekli, že koupí krásného svetříku, fantastických sportovních bot nebo třeba rozkošné brože přispíváte na dobrou věc? Zjistěte, u kterých značek utrácet = pomáhat!

ZOOT

Základní myšlenkou dobročinného projektu DOBRO, který existuje už jeden rok, je propagace několika neziskových organizací prostřednictvím stylových tematických triček. Z jejich prodeje si ZOOT ponechává jen náklady na výrobu, zbytek odvádí neziskovým organizacím. AUTO*MAT se snaží změnit způsob, jak využíváte města, Hodina hrdinů podporuje dialog mezi novou a starší generací učitelů, Old´s Cool je kampaň na podporu vzniku víkendové linky seniorů.

Foto: archiv firmy

Dámská DOBROtrika, jejichž koupí přispíváte na dobrou věc. První je z kolekce Hodina hrdinů, která podporuje myšlenku kvalitních učitelů jakožto hrdinů všedního dne, druhé z kolekce Old´s Cool. Na foto (zleva): vše ZOOT 299 Kč, 349 KčFoto: archiv firmy

Kolekce All for Children pro děti všech věkových skupin (dostupná od 30. října ve vybraných obchodech) je inspirovaná světem fantazie. Dvacet pět procent z ceny každého kousku jde na podporu fondu UNICEF, který pomáhá nejzranitelnějším dětem získat díky vzdělání šanci na lepší budoucnost.

Foto: archiv firmy

Jako z pohádkové lesní říše vypadají jednotlivé kousky z aktuální kolekce H&M All for Children. Na foto (zleva): vše H&M 949 Kč, 899 KčFoto: archiv firmy

Montblanc

Limitovaná kolekce psacích potřeb, koženého zboží a pánských doplňků Signature For Good dokázala ze svého prodeje za poslední rok získat pro UNICEF a podporu vzdělávacích programů po celém světě částku v hodnotě pěti milionů dolarů.

Foto: archiv firmy

Hledaly jste důvod, proč sobě nebo jemu pořídit luxusní psací potřeby, hodinky, kožené doplňky nebo brýle? Co třeba to, že tím přispíváte na dobrou věc? Na foto: vše Montblanc, info o ceně v obchoděFoto: archiv firmy

Takko

Značka Takko podporuje projekt s názvem Dítě v tísni v Pákistánu, jehož cílem je zlepšit vzdělání, pomáhat snižovat chudobu a také respektovat práva dětí. Takko pomáhá k výstavbě a vybavení škol a zdravotnických zařízení.

Foto: archiv firmy

Ani značka Takko nezůstává v dobročinnosti pozadu. Na foto (zleva): vše Takko 1199 Kč, 449 KčFoto: archiv firmy

Esprit

Značka Esprit se už v roce 1992 rozhodla jít ekologickou cestou – klade důraz na udržitelnost a zodpovědné chování k přírodě a jejím zdrojům. Její oblečení je vyráběno z organických (len, bavlna) a recyklovaných (nylon, polyester) materiálů.

Foto: archiv firmy

Zodpovědné chování k přírodě, tím se může pochlubit značka Esprit. Na foto (zleva): vše Esprit 1199 Kč, 1999 KčFoto: archiv firmy

Lindex

Kolekce Jean Paul Gaultier for Lindex je v prodejnách již od 8. října a její výtěžek (10 procent z prodejní ceny) poputuje na výzkum rakoviny prsu, v ČR konkrétně projektu Bellis Young, zaměřujícího se na mladé pacientky s tímto onemocněním.

Foto: archiv firmy

Kolekce Jean Paul Gaultier for Lindex je moderní, smyslná a sexy, nikoli však na úkor pohodlí. Hlavní roli zde hrají proužky a barvy jako černá, bílá, pudrová či béžová, ale také stříbrná a červená. Na foto: vše Lindex, info o ceně v obchoděFoto: archiv firmy

s.Oliver

Módní značka s.Oliver je partnerem Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci, která pomáhá seniorům. Této nadaci doposud společnost věnovala více než čtvrt milionu korun. V průběhu povodní daroval s.Oliver oblečení v hodnotě téměř 200 000 korun Českému červenému kříži, který je rozdělil v postižených lokalitách.

Foto: archiv firmy

Zahalte se do hřejivého svetříku s vědomím, že jste podpořily značku, které charita není vůbec cizí! Na foto (zleva): vše s.Oliver 3599 Kč, 1699 KčFoto: archiv firmy

T.M.Lewin

„Módní doplňky nemusejí jen zdobit, mohou také podporovat správnou věc.“ S touto myšlenkou přišel jeden z majitelů společnosti T.M.Lewin Pavel Zavadil. Díky tomu si můžete v jejich obchodech zakoupit doplňky s motivem Světlušky, jež vám budou připomínat, že jsou tu lidé, kteří potřebují pomocnou ruku.

Foto: archiv firmy

Manžetové knoflíčky nebo třeba kravata s motivem nadace Světluška o něm na první pohled vypoví víc než luxusní oblek za desetitisíce! Na foto: vše T.M.Lewin, info o ceně v obchoděFoto: archiv firmy

Adidas

Značka Adidas je již pět let významným partnerem nadace AKTIV Against Cancer, která podporuje fyzickou aktivitu jako způsob boje s rakovinou stejně jako její důležitost v rámci prevence vůči této zákeřné chorobě. Adidas za dobu spolupráce věnoval prodejem svého oblečení této nadaci více než 3,3 milionu dolarů, a i pro tento rok se v kolekci AKTIV nacházejí úžasné kousky!

Foto: archiv firmy

Dejte si pořádně do těla v kolekci Adidas Aktiv a pomozte nejen samy sobě, ale i ostatním v boji s rakovinou. Na foto (zleva): vše Adidas Aktiv 890 Kč, 620 KčFoto: archiv firmy

Deers

Česká značka Deers představila limitovanou kolekci DEERS pro SLUNCE, kterou podpoří nadační fond Slunce pro všechny, jehož patronkou je Hana Heřmánková a jehož hlavním programem je dofinancování rekonstrukce Centra služeb Slunce všem v Unhošti. Kromě toho se nadační fond zabývá příjmem materiálních darů a jejich následným rozdělováním mezi organizace, které pracují s lidmi se speciálními potřebami, včetně poskytování samotných finančních příspěvků.

Foto: archiv firmy

Udělejte radost sobě nebo svým blízkým rozkošným jelínkem z této kolekce. Bude vás hřát vědomí, že jste přispěly na dobrou věc, proto jej budete na klopě, svetru či na čelence ve vláskách nosit pyšněji než kdy jindy. Na foto: vše Deers velká brož 650 Kč, mini brož 490 Kč, čelenka 580 KčFoto: archiv firmy

New Yorker

Už od roku 2008 existuje New Yorker Foundation, jež si klade za cíl podporovat kulturní vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí a mládeže.

Foto: archiv firmy

Nakupujete v New Yorkeru jako divé? Vaše svědomí snad uklidní fakt, že i New Yorker myslí na druhé. Na foto (zleva): vše New Yorker 1500 Kč, 649 KčFoto: archiv firmy

Panenka Simony Krainové pro UNICEF

Topmodelka Simona Krainová se s návrhářkou Kateřinou Geislerovou zapojila do významného charitativního projektu světové organizace UNICEF Adoptuj PANENKU a zachráníš DÍTĚ. Společně vytvořily panenku, která bude vydražena v rámci benefiční aukce UNICEF 25. 11. 2014 a jejíž výtěžek poputuje na podporu očkovacích programů dětí v rozvojových zemích.

Foto: archiv firem

Simona Krainová v modelu z exkluzivní kolekce Kateřiny Geislerové a Panenka Simony Krainové pro UNICEFFoto: archiv firem

Věděly jste o charitativních projektech těchto značek? A zaujaly vás?

Reklama

Načítám