Článek
Móda bývá označována za oblast plnou pozlátka, povrchnosti a pochybných hodnot. Možná i vy moc dobře znáte, co to je mít po nákupní euforii špatné svědomí za utracené peníze nebo vám celkově nákupy připadají jako zbytečné mrhání. Proti tomuto přesvědčení ale některé módní značky bojují charitativními projekty a nespočtem dobročinných akcí.
Co kdybychom vám řekli, že koupí krásného svetříku, fantastických sportovních bot nebo třeba rozkošné brože přispíváte na dobrou věc? Zjistěte, u kterých značek utrácet = pomáhat!
ZOOT
Základní myšlenkou dobročinného projektu DOBRO, který existuje už jeden rok, je propagace několika neziskových organizací prostřednictvím stylových tematických triček. Z jejich prodeje si ZOOT ponechává jen náklady na výrobu, zbytek odvádí neziskovým organizacím. AUTO*MAT se snaží změnit způsob, jak využíváte města, Hodina hrdinů podporuje dialog mezi novou a starší generací učitelů, Old´s Cool je kampaň na podporu vzniku víkendové linky seniorů.
Kolekce All for Children pro děti všech věkových skupin (dostupná od 30. října ve vybraných obchodech) je inspirovaná světem fantazie. Dvacet pět procent z ceny každého kousku jde na podporu fondu UNICEF, který pomáhá nejzranitelnějším dětem získat díky vzdělání šanci na lepší budoucnost.
Montblanc
Limitovaná kolekce psacích potřeb, koženého zboží a pánských doplňků Signature For Good dokázala ze svého prodeje za poslední rok získat pro UNICEF a podporu vzdělávacích programů po celém světě částku v hodnotě pěti milionů dolarů.
Takko
Značka Takko podporuje projekt s názvem Dítě v tísni v Pákistánu, jehož cílem je zlepšit vzdělání, pomáhat snižovat chudobu a také respektovat práva dětí. Takko pomáhá k výstavbě a vybavení škol a zdravotnických zařízení.
Esprit
Značka Esprit se už v roce 1992 rozhodla jít ekologickou cestou – klade důraz na udržitelnost a zodpovědné chování k přírodě a jejím zdrojům. Její oblečení je vyráběno z organických (len, bavlna) a recyklovaných (nylon, polyester) materiálů.
Lindex
Kolekce Jean Paul Gaultier for Lindex je v prodejnách již od 8. října a její výtěžek (10 procent z prodejní ceny) poputuje na výzkum rakoviny prsu, v ČR konkrétně projektu Bellis Young, zaměřujícího se na mladé pacientky s tímto onemocněním.
s.Oliver
Módní značka s.Oliver je partnerem Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci, která pomáhá seniorům. Této nadaci doposud společnost věnovala více než čtvrt milionu korun. V průběhu povodní daroval s.Oliver oblečení v hodnotě téměř 200 000 korun Českému červenému kříži, který je rozdělil v postižených lokalitách.
T.M.Lewin
„Módní doplňky nemusejí jen zdobit, mohou také podporovat správnou věc.“ S touto myšlenkou přišel jeden z majitelů společnosti T.M.Lewin Pavel Zavadil. Díky tomu si můžete v jejich obchodech zakoupit doplňky s motivem Světlušky, jež vám budou připomínat, že jsou tu lidé, kteří potřebují pomocnou ruku.
Adidas
Značka Adidas je již pět let významným partnerem nadace AKTIV Against Cancer, která podporuje fyzickou aktivitu jako způsob boje s rakovinou stejně jako její důležitost v rámci prevence vůči této zákeřné chorobě. Adidas za dobu spolupráce věnoval prodejem svého oblečení této nadaci více než 3,3 milionu dolarů, a i pro tento rok se v kolekci AKTIV nacházejí úžasné kousky!
Deers
Česká značka Deers představila limitovanou kolekci DEERS pro SLUNCE, kterou podpoří nadační fond Slunce pro všechny, jehož patronkou je Hana Heřmánková a jehož hlavním programem je dofinancování rekonstrukce Centra služeb Slunce všem v Unhošti. Kromě toho se nadační fond zabývá příjmem materiálních darů a jejich následným rozdělováním mezi organizace, které pracují s lidmi se speciálními potřebami, včetně poskytování samotných finančních příspěvků.
New Yorker
Už od roku 2008 existuje New Yorker Foundation, jež si klade za cíl podporovat kulturní vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí a mládeže.
Panenka Simony Krainové pro UNICEF
Topmodelka Simona Krainová se s návrhářkou Kateřinou Geislerovou zapojila do významného charitativního projektu světové organizace UNICEF Adoptuj PANENKU a zachráníš DÍTĚ. Společně vytvořily panenku, která bude vydražena v rámci benefiční aukce UNICEF 25. 11. 2014 a jejíž výtěžek poputuje na podporu očkovacích programů dětí v rozvojových zemích.
Věděly jste o charitativních projektech těchto značek? A zaujaly vás?