Hlavní obsah

Zdravá svačina: jablečné chipsy ze 2 surovin

Hodnocení:
(134)
Foto: Greta Blumajerová
Doba přípravy
5 minut
Doba vaření
2 hodiny
Náročnost
nízká

Honí vás mlsná, ale nechcete se cpát sušenkami a čokoládou? Upečte si zdravé jablečné chipsy! O zdravotních benefitech jablek asi víte, ale i skořice, kterou je posypete, je hotový zázrak. Pojďme se propéct a promlsat ke zdraví!

Ingredience pro:
1 zavařovací sklenici
  • 3 jablka
  • 1 lžíce mleté skořice
Článek

Postup

Krok 1: Z umytých jablek vyřízněte semínka (já použila vykrajovač jádřinců), pokud vám nevadí, nechte je v nich. Ostrým nožem jablka pokrájejte na 1 až 3 mm tlusté plátky, které rozložte na plechy vyložené pečicím papírem.

Krok 2: Plátky poprašte skořicí a dejte na hodinu péct do trouby vyhřáté na 90 °C. Poté jablka otočte, popraště skořicí i z druhé strany a pečte další hodinu. Pokud by vám přišla stále vlhká, přidejte 30 minut.

Krok 3: Sušené plátky pak uchovávejte v dobře utěsněné dóze, trvanlivost záleží na stupni jejich usušení - čím šťavnatější, tím méně vydrží. Pro zdravou svačinku přidejte k chipsům lžíci arašídového másla, které obsahuje až 50 % bílkovin, takže vás parádně zasytí.

Tip: O zdravotních benefitech skořice si přečtěte v článku Voňavý zázrak: Snižuje tlak, pomáhá hubnout a vyhání mravence, s výrobou těchto lupínků pak už určitě nezaváháte!

Jestli vám zbudou nějaké odřezky, přidejte je ráno do smoothie  nebo použijte na jablečný štrúdl. A pokud ještě pořád máte jablek dost, zkuste i další tipy na zpracování jablek

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek