Hlavní obsah

Snídaňový hit: Barevná smoothie plná zdravých ingrediencí!

Foto: Tomáš Rubín

Nastartujte se po ránu miskou plnou zdravých surovin!

Začněte zimní ráno barevnou snídaní nabitou zdravými ingrediencemi a hned se budete cítit lépe! Hemenex tentokrát nechte na víkend a raději si dopřejte nálož vitaminů v podobě barevných smoothie.

Článek

Slýcháte ze všech stran, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne, ale přesto ji pořád tak trochu flákáte? Zkuste ráno začít s miskou smoothie (ano, čtete dobře, většina těchto koktejlů je tak hustá, že je můžete jíst lžičkou!) a uvidíte, že dostat do sebe hned pořádnou porci vitaminů není žádné utrpení. Ovoce a zeleninu doplňte ořechy a semínky kvůli bílkovinám, zdravým tukům a minerálům a vločkami pro vlákninu a sacharidy.

A jestli ráno fungujete spíš na nouzový režim, všechny ingredience si připravte už večer (oříšky a vločky tak navíc pěkně změknou a budou stravitelnější) a ráno už je jen jednoduše rozmixujte!

Zelené smoothie

Na 2 porce potřebujete: 2 zralé banány, 1 zralé avokádo, 2 hrsti čerstvého špenátu, hrst čerstvé máty, 40 g kešu natural, lžičku javorového sirupu nebo medu, vodu nebo džus. Na ozdobu: kiwi, kokosové plátky, mátu

Foto: Tomáš Rubín

Jednu z nejoblíbenějších kombinací krémového avokáda s banánem jsem doplnila špenátem, mátou a kešu oříšky

Postup: Kešu oříšky večer předem namočte, aby změkly a lépe se mixovaly. Vodu pak slejte a spolu s banány, avokádem, špenátem a mátou rozmixujte dohladka. Podle chuti oslaďte (pokud máte dobře zralé banány, nebude to ani potřeba) a zřeďte vodou nebo džusem. Nalejte do misek nebo skleniček a ozdobte čerstvým ovocem, kokosem a mátou.

Tip: Zelené smoothie parádně osvěží i troška čerstvého zázvoru nebo kousek řapíkatého celeru.

Kakaové smoothie s vločkami

Na 2 porce potřebujete: 500 ml mléka (mandlového či kravského), 80 g ovesných vloček, 20 g holandského kakaa, 50 g mandlí, javorový sirup nebo med. K podávání: mletý kokos, kakaové boby

Foto: Tomáš Rubín

Ani kakaa se nemusíte vzdávat – všichni přece víme, že mimo jiné podporuje dobrou náladu. A to je po ránu obzvláště třeba!

Postup: Večer předem smíchejte mléko, vločky, kakao a mandle, aby vločky nabobtnaly a mandle změkly. Druhý den pak vše rozmixujte na hladkou směs a podle chuti doslaďte. Podávejte ozdobené kokosem a kakaovými boby nebo třeba banánem.

Tip: Pro zahuštění a oslazení přidejte před mixováním i jeden zralý banán.

Růžové smoothie

Na 2 porce potřebujete: hrnek mrazeného letního ovoce (borůvky, maliny, ostružiny, rybíz, jahody), 2 banány, 1 malou řepu, 3 lžíce drceného lněného semínka, mléko (mandlové, kokosové nebo kravské), javorový sirup nebo med. K podávání: oblíbené ovoce

Foto: Tomáš Rubín

Bobulové ovoce i řepa jsou plné antioxidantů, banán vás zasytí a len dodá vlákninu a minerály

Postup: Bobulovité ovoce, banány, oloupanou řepu a len rozmixujte a podle chuti zřeďte mlékem a oslaďte. Směs můžete nechat chvíli odstát, díky lněnému semínku hezky zhoustne.

Tip: V teplejších měsících můžete banány oloupat, pokrájet na plátky a zamrazit. Po rozmixování díky tomu budete mít hustý koktejl s konzistencí podobné zmrzlině.

V čem si smoothie snadno a rychle připravit?

Foto: archiv firem

Moderní tyčové mixéry svým příslušenstvím zastanou i velké kuchyňské roboty – kromě šlehání a mixování k nim totiž dostanete i sekací nástavce a drtič ledu. Na foto (zleva): Braun, 3990 Kč, Bosch, 2399 Kč

Foto: archiv firem

Jestli se při výběru spotřebičů (podobně jako aut :-)) řídíte i jejich odstínem, jistě vás potěší, že řadu z nich dostanete v mnoha barevných provedeních! Na foto (zleva): Sencor, 990 Kč, ECG, 899 Kč

Foto: archiv firem

S přístroji o příkonu 1000 W rozmixujete už opravdu všechno! Samozřejmostí je pak ochrana proti rozstřiku surovin po celé kuchyni. Na foto (zleva): Braun, 3590 Kč, Tefal, 2299 Kč

Jak jste na tom se snídaní vy, vyhrajete si s ní, nebo jste po ránu spíš rádi, když stihnete zhltat kousek pečiva?

ynezorPumanzeSaNyknalC