Hlavní obsah

Leoš Mareš v rámci DobroDnu nepomohl velké nadaci. Neuvěřitelných 1,2 milionu poslal rodině v nouzi

Foto: Profimedia.cz

Foto: Profimedia.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sociální sítě nemají mezi lidmi vždycky dobrou pověst. 29. ledna jsou však jednoznačně ku prospěchu, a nejen influencerům. Například Leoš Mareš tento den přispěje za každého svého sledujícího jednou korunou na dobrou věc. Letos částka převyšuje milion! Komu ji poslal?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Psal se rok 2015, kdy nejúspěšnější tuzemský moderátor Leoš Mareš vymyslel DobroDen. Původně přispíval korunu za každého svého followera na Twitteru, ale po tom, co se přesunul na Instagram, šla akce pochopitelně za ním. „Vzniklo to tak, že jsem se chtěl pochlubit, zamachrovat, že jsem na Twitteru překonal hranici 20 tisíc followerů. Víte dobře, že ve světě sociálních sítí lidé koukají, kolik je sleduje lidí. Souvisí to s touhou, kterou v sobě máme, a technologie to srovnávání umožňuje. Je to měřitelná věc, vyjádřená číslem. I když by to mělo být jedno, protože jaký rozdíl je, jestli vás sleduje dvacet tisíc, nebo dvaadvacet tisíc lidí? Pochopil bych ještě rozdíl mezi pěti sty a pěti miliony,“ popsal své důvody pro Nadaci Via.

Leoš Mareš daroval přes milion korun

Společně se sledujícími narůstá i částka, kterou Leoš Mareš přispívá. Zatímco v prvním ročníku poslal na dobročinné účely přes 20 tisíc Kč, o rok později už putovalo Nadaci Naše dítě 112 391 Kč. Stejným tempem suma rostla každý rok. V roce 2017 poslal Leoš 221 tisíc na Dobrého anděla, v roce 2018 z jeho účtu odešlo 482 215 Kč na podporu rodiny, která kvůli požáru přišla o střechu nad hlavou a malého syna, v roce 2019 se Nadace Terezy Maxové radovala ze 709 404 Kč a v roce 2020 přispěl 869 tisíci na paliativní péči, tedy péči o umírající.

Od té doby už se dary přehouply před milion korun! V roce 2021 to bylo 1 106 878 Kč, které pomohly spolku Vlčí mák, ten podporuje hasiče, záchranáře a válečné veterány. O rok později poslal jeden milion a 147 909 korun Nadačnímu fondu pro předčasně narozené děti a jejich rodiny. Loni pak pomohl 1 190 999 korunami pětičlenné rodině po ztrátě otce, jejich živitele.

K letošnímu 29. lednu měl Mareš na svém instagramovým účtu neuvěřitelných 1 210 839 sledujících, což znamená jediné – tato částka putuje na pomoc rodině, která po výbuchu plynu přišla o střechu nad hlavou. Tragická událost se stala v lednu letošního roku v Kamenném Újezdu. Mladá rodina se třemi dětmi jako mávnutím proutku přišla o všechno. To, co všem připadá jako samozřejmost - elektrika, postel nebo lednička, najednou nebylo. Výbuch plynu zničil celý jejich dům. Prvotní myšlenky na opravu musela rodina rovněž zahnat, protože podle statiků byly škody tak devastující, že se dům stal neobyvatelným a musí se zbourat. Leoš si tak pro letošní rok nevybral žádnou velkou nadaci, ale stejně jako minulý rok přímo rodinu, které jeho dar zajistí zcela nový začátek.

DobroDen jako motivace pro ostatní

Jako každý rok, i letos přidal Leoš i jasný vzkaz pro své fanoušky: „Každého člověka oslovuje jiná část charitativního světa. Někdo přispívá na děti z dětských domovů, někdo na výzkum nemocí, někdo na pejsky, někdo na důchodce, ale každý s nějakou charitativní činností určitě sympatizuje. A když je DobroDen, nikdo vás nenutí poslat peníze na nějaké konkrétní místo. Volba je čistě na vás. Jen částka je daná. Za každého sledujícího jedna koruna na charitu.“ Strhl tím (ostatně jako vždy) naprostou hysterii, v jeho komentářích se začala hromadit slova díku i vyslyšená motivace.

Nikol Leitgeb také pomáhá

Došlo ale i na haty. A to nejen na jeho osobu. Sledující se obuli například do Nikol Leitgeb. Vyčetli jí, že zatímco Leoš skutečně pomáhá, ona „jen“ vyhlašuje sbírky. To si ale influencerka s neuvěřitelnými 687 tisíci fanoušků nenechala líbit. K Leošově DobroDni se sice nepřidá, ale hájila se: „S Petrem posíláme tisíce každý měsíc na různé sbírky. Přijde nám to v pořádku, protože nás živí reklamy na instagramu. Nadační fond Radovan jsme nezaložili kvůli zisku, dotujeme ho a nevypadá to, že by se na tom něco změnilo!“ Na negativní komentáře na její adresu zareagoval i moderátor: „Úplně v pohodě zlato. DobroDen není výzva. Není to o tom, pojďme se všichni zapojit. Není to žádný tlak na nikoho. Já jsem si to vymyslel pouze pro sebe a lidé se spontánně začali přidávat. Prostě když se jim chce.“

Snažil se tím zklidnit vášně, ale bohužel se mu to moc nepovedlo. Těžkou hlavu si s tím ale nedělá. Zatímco někdo přispívá na nadace a charitu pravidelně, on jednou za rok horentní sumou. Nejdůležitější je, aby si lidé nebyli lhostejní. K akci DobroDen se přidala i Leošova žena Monika, která v minulosti přispěla například na Dobrého anděla nebo pejsky v nouzi.

Načítám