Hlavní obsah

Znáte je? Tohle jsou potraviny, které pomáhají s hubnutím

Foto: thinkstock

S ovocem to při hubnutí příliš nepřehánějte! Stačí vám dva kusy za den

Máte už vašeho hubnoucího jídelníčku dost? Pak jste tu správně. Máme totiž pro vás tipy na pomocníky, kteří vám nejen zpestří menu, ale pomohou vám i se shozením kil navíc!

Článek

Možná také občas v záchvatu zdravé výživy zastavíte před regálem plným různých potravin, ale nevíte, co s nimi. Rádi byste je i do svého jídelníčku zařadili, jenže jak se připravují? A jsou z nich dobré kaše, omáčky, nebo se připravují jako přílohy? Představíme vám takové, které umějí zázraky se štíhlou linií, a sami jsme je vyzkoušeli. Proto dáme ruku do ohně za to, že fungují a rozhodně vám budou i chutnat!

Kuskus zahustí lehká jídla

Jak vypadá:Drobné žluté kuličky z pšenice, které se na rozdíl od všech níže uvedených nevaří, ale zalévají horkou vodou a nechávají pár minut bobtnat. „Jde o velmi lehkou přílohu, která je skvělá do všech teplých zelenin, ale i na studeno do salátů, či k masu,“ uvádí nutriční specialistka Jana Altnerová. Dobrý je i na sladko ke snídani – s bílým jogurtem, ovocem a oříšky. Nemá výraznou chuť.

Co umí: „Zdravě zahustit lehká jídla tak, abyste po nich neměli hlad a nemuseli si tak dopřávat ještě další přílohu,“ říká Jana Altnerová. Pomocníkem je také ve chvíli, kdy nemáte na vaření čas. I když nevypadá a ani tak nechutná, patří kuskus mezi těstoviny. Obsahuje bílkoviny, vlákninu a má nízký glykemický index. Zároveň je lehce stravitelný, takže si ho můžete dát i před sportováním.

Recept na večeři:Jeden menší lilek podusíte nakrájený na pánvi, zakapete tamari sójovou omáčku, přidáte trochu cibule a česneku. Mezitím si zalejete kuskus horkou vodou. Než lilek dopodusíte, je kuskus hotový a můžete ho přidat k lilku. Vše promícháte a dochutíte strouhaným sýrem (kozí, feta, madeland light) a můžete podávat s plátkem chleba.

Foto: thinkstock

Kuskus si můžete přidávat do čerstvých salátů, ale i teplé zeleniny

Bulgur coby skvělý multivitamin

Jak vypadá:Má větší zrnka než kuskus, musí se 12 minut vařit, ale tím veškerá složitost na přípravu končí! Je to celozrnná pšenice, která vás výsostně a bez výčitek zasytí. Není drahý a má minimum tuku. A také nenadýmá.

Co umí: Dodat vitaminy, minerály a vlákninu. Díky tomu všemu dohromady nebudete při hubnoucím jídelníčku mít nedostatek důležitých látek nebo trpět hlady. A ještě navíc vám pročistí střeva, zabrání průjmu i zácpě, čímž působí coby prevence rakoviny zažívacího traktu.

Recept na snídani:30 g bulguru uvaříte, do něj pak přidáte půlku banánu, 150 g bílého jogurtu, lžičku javorového sirupu, 10 kusů lískových oříšků, pár rozinek či kuliček hroznového vína a podle chuti skořici či kakao.

Exotická quinoa vás pročistí

Jak vypadá:Podobně jako předchozí dvě plodiny, jen je po uvaření příjemně měkká s jemnou oříškovou chutí. Je to velmi ceněná exotická obilovina s vysokým procentem (12–18 %) bílkovin.

Co umí:Narozdíl od pšenice nebo rýže obsahuje důležité aminokyseliny, čímž patří mezi neobvykle kompletní a zdraví prospěšné potraviny. Je zdrojem vlákniny, fosforu, železa a hořčíku. Neobsahuje lepek a je velmi lehce stravitelná. Je proto vhodná na přípravu pokrmů nejen zdravovovýživářů, ale i hubnoucích, celiatiků a některých alergiků.

Foto: thinkstock

Quinoa má spousty vitaminů a minerálů, což se na podzim hodí víc než kdy jindy

Recept na oběd:Pod pokličkou vařte quinou 15 minut, a pak nechte dojít. Mezitím si připravte 200 g listového špenátu (je na vás, zda mraženého či čerstvého). Na pánvi orestujte cibuli, pokrájená rajčata a trochu kukuřice. Přidejte špenát, poduste a na závěr vmíchejte uvařenou quinou. Dochuťte sůlí a pepřem.

Tak co, zkusíte zdravé snídaně nebo večeře? Máte nějaký svělý recept s uvedenými typy těstovin? Podělte se o své názory a nápady s ostatními čtenáři v diskusi pod článkem!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama