Hlavní obsah

7 cviků, které vám prodlouží život. Tyhle zvládnete!

Foto: Jakub Jurdič

Otevřete v sobě všechny energetické dráhy...

Chcete si prodloužit život? Bavit se a užívat si ve zdraví? Máme pro vás malou ochutnávku cviků, které vám v tom mohou pomoci. Chcete důkaz? Přesvědčte se!

Článek

Podporuje správné držení těla, posiluje rovnováhu těla i duše, probouzí vnímavost k sobě samému. „Cvičení pro dlouhověkost vzniklo propojením několika systémů, které se zaměřují na vyvážený tělesný, duševní a duchovní rozvoj,“ říká lektor David Penc z Domu U Bílého pelikána, kde lekce můžete vyzkoušet. A na co je potřeba při cvičení myslet?

David Penc radí:

  • Koncentrovat se do místa, které je procvičováno.
  • Uzavření se do sebe (zapomeňte na vnější svět), vnímejte vlastní tělo a pocity.
  • Nadechujte se nosem, vydechujte pusou. Hluboký nádech podporuje okysličování krve, výdech pomáhá uvolňování svalů a napětí z těla.
  • Všechny pohyby musí probíhat vědomě, přesunout se z hlavy do těla – nejlépe do jeho středu.

Pro vás si připravil krátké představení toho, o co jde. Jdete na to?

1. spojení nebe a země

Propleťte prsty, s výdechem protáhněte paže k zemi, s nádechem protáhněte celého těla vzhůru na špičkách. Opakujte 5x. Cvičení podporuje správnou funkci krevního a lymfatického oběhu, reguluje krevní tlak.

Foto: Jakub Jurdič

S výdechem ruce dolů, s nádechem nahoru

2. sbírání hvězd

Dlaň položte na zem, druhou ruku protáhněte vzhůru k nebi, dívejte se za paží. V dalším opakování vyměňte ruce. Cvik stimuluje peristaltiku střev a uvolňuje bránici.

Foto: Jakub Jurdič

Paže je vždy napnutá, uprostřed rozkročení a vy vytaženi z ramen

3. židle nežidle

Zkuste se dostat do pozice, jako že sedíte na židli. Lýtko a stehno svírají úhel 45°. Vtáhněte břicho tak, abyste se neprohýbali v bedrech. Cvik posiluje dolní končetiny, aktivuje vnitřní odhodlání, výdrž a stabilitu.

Foto: Jakub Jurdič

Pomalu klesejte dolů, jako byste si chtěli sednout na židli

4. dynamické ždímání

Levým kolenem dynamicky kopněte na pravou stranu, zbytek těla jde do proti pohybu. Cvik opakujte ve stejném provedení i na druhou stranu. Pohyb podporuje správnou funkci trávicího ústrojí a orgánů jater, sleziny a slinivky.

Foto: Jakub Jurdič

Dynamické vytočení vždy proveďte do strany

5. bubínek

S nádechem na špičkách jděte do mírného předklonu, narovnejte záda a začněte pěstmi bubnovat po vzpřimovačích v oblasti beder. S výdechem uvolněte a protáhněte. Opakujte 3x. Cvik stimuluje ledviny, posiluje bedra a vzpřimovače páteře.

Foto: Jakub Jurdič

Nejdřív bubnujte na ledviny, pak se pomalu protáhněte vzad

6. delfín

S výdechem se nastavte do kliku na předloktích (rovná záda), s nádechem jdou záda, hýždě a nohy vzhůru. Dynamicky střídejte obě pozice, zpevněný střed vám při pohybu pomáhá. Cvik posiluje horní končetiny, bederní a břišní svaly.

Foto: Jakub Jurdič

Alfou a omegou tohoto cviku je zpevněný střed těla

7. otevírání srdce

Spojte palec a prostředníček na obou rukou, s nádechem dejte levou nohu dopředu, ruce do vzpažení, otevírejte hrudník. S výdechem se vraťte do výchozí pozice. Opakujte střídavě na obě strany 12x.

Foto: Jakub Jurdič

Jednoduchý pohyb, který vám příjemně rozproudí v těle zase energii

Jestli máte chuť, najděte si příjemné místo a na pár minut zapomeňte na svět. Méně stresu a více radosti funguje na dlouhý život spolehlivě...

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.