Hlavní obsah

Exotické rolky s lahodnou náplní: Skvělé pohoštění plné zdraví

Foto: Jakub Jurdič

Krásně vypadají, jsou plné zdravých surovin a k tomu jsou neskutečně lahodné! Připravte si doma svěží rolky z rýžového papíru plněné quinoou, zeleninou a avokádem a nebudete litovat!

Článek

Hledáte-li kombinaci zdravých surovin v jednom pokrmu, pak je tento recept pro vás ten pravý. Naleznete tu tolik zdravých ingrediencí, až by se mohlo zdát, že vám výsledek nemůže snad ani lahodit. Opak je ale pravdou, tyto rolky jsou jednoduše výborné!

Plněné rolky

Na 10–12 rolek potřebujete: 1 hrnek quinoy, 2 hrnky vody, sójovou omáčku na dochucení, balení rýžového papíru o průměru 22 cm, 1 žlutou papriku, 1 avokádo, 1 mrkev, 100 g mungo výhonků, hrstku větších mátových lístků, 2 menší hlávky římského salátu (mix zeleného a červeného)

Na arašídovou omáčku potřebujete: 4 lžíce arašídového másla, 2 stroužky česneku, kousek zázvoru, 2 lžíce sójové omáčky, šťávu z půlky citronu, 1 čajovou lžičku třtinového cukru, 1 malou čerstvou chilli papričku, 1/3 hrnku vody

Postup: Nejprve si uvařte quinou. Dochuťte ji lehce sójovou omáčkou a nechte vychladnout. Pak vložte všechny ingredience pro přípravu arašídové omáčky do mixéru a rozmixujte. Přendejte do mističek, ve kterých budete omáčku podávat.

Před samotnou tvorbou rolek si nachystejte na talíř ingredience, kterými budete rolky plnit. Papriku, avokádo a mrkev očistěte a nakrájejte na delší proužky, mungo výhonky a lístky máty opláchněte, římský salát opláchněte a odříznutím tvrdé části rozdělte na jednotlivé listy.

Rýžový papír namočte na několik sekund do hlubokého talíře s teplou vodou. Vláčný papír opatrně rozložte na mělký talíř nebo prkénko. Na jeho spodnější část začněte postupně skládat připravené ingredience – salát, quinou, mrkev, avokádo, papriku, výhonky a lístky máty. Všeho tak akorát, aby se vám rolky dobře balily.

Při balení začněte odspodu, vyskládané ingredience překryjte spodní částí papíru, pak přehněte z obou stran a odrolujte od sebe, až vám vznikne rolka. Je to jednodušší, než se zdá. Stejným způsobem pokračujte s dalšími papíry, dokud nespotřebujete veškeré ingredience. Dlouhé rolky nakonec překrojte na třetiny, vyskládejte na talíř a podávejte dle chuti s arašídovou nebo sójovou omáčkou.

Tip: Quinou můžete použít bílou, červenou, černou nebo tříbarevnou. Tak, jak se vám zlíbí. Nemusíte se samozřejmě držet striktně pouze uvedených ingrediencí, ale můžete improvizovat i s jinými. Taková okurka nebo mango jsou také vhodnou volbou.

A už jste ochutnali špenátové karbanátky se sýrem a quinoou? Pokud ne, v tomto článku naleznete recept nejen na ně.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.