Hlavní obsah

Novinka. Australská dieta!

Foto: shutterstock.com

Vyzkoušejte dietu podle Australanů

1. díl - Zhubnout! Také je toto vaše novoroční předsevzetí? Pak pro vás máme horkou novinku, nízkotučnou australskou dietu. Zaručuje úbytek jednoho kilogramu týdně, bez hladovění!

Článek

Princip diety od protinožců

O co jde? O bílkoviny! Vědecká a průmyslová výzkumná organizace Australského svazu (CSIRO) v Adelaide předkládá nový způsob s příslibem účinného snížení tělesné hmotnosti pomocí nutričně vyváženého stravovacího režimu postaveného na vyšším obsahu bílkovin a naopak nízkém obsahu tuků. (Bílkoviny pomáhají ovládat chutě a zároveň chrání svalovou hmotu.) Pokud se rozhodnete řídit se jejich radami, můžete se nejen zbavit až jednoho kilogramu týdně, ale i přebytečného tuku v oblasti bříška, který je znakem metabolického syndromu (viz níže). K zahození není ani zlepšení zdraví, respektive snížení rizika srdečních chorob a diabetu typu 2. Celkově se jedná o dietní přístup ve vyváženém poměru ztracených kilogramů a dobré fyzické kondice, nutričně vyvážený a obsahující všechny skupiny potravin, čímž nikdo o nic nepřijde.

Co všechno získáte?

Vědečtí pracovníci, kteří tuto nízkotučnou dietu vyvinuli, připomínají, že i úbytek malého množství hmotnosti hraje roli, neboť působí např. na snížení krevního tlaku, hladiny inzulinu či cholesterolu, neplodnost, osteoporózu… Zbavení se třech, čtyřech kg má příznivý vliv i na metabolický syndrom, který se projevuje právě přebytečným tukem na břiše, vysokou hladinou krevního cukru a krevních triglyceridů a nízkou hladinou prospěšného, „dobrého“ cholesterolu. Čili zdraví a štíhlost v jednom! Tak na co ještě čekáte? Upravte svůj jídelníček již dnes!

Foto: shutterstock.com

Hovězí steak vás zásobí bílkovinami

První den by mohl vypadat následovně:

Snídaně: 1 jednotka cereálií, 1 jednotka mléčných výrobků, 1 jednotka ovoce

¾ šálku cereálií s vysokým množstvím vlákniny a 250 ml nízkotučného mléka, jeden banán

Oběd: 2 jednotky chleba, 2 jednotky tuku, 1 jednotka bílkovin, ½ jednotky zeleniny

Sendvič z lososa: Dva plátky celozrnného chleba namazaný margarínem (dvě čajové lžičky), 100 g lososa a ½ šálku listového salátu.

Večeře: 2 jednotky bílkovin, 2 jednotky zeleniny, 1 jednotka tuku, 1 jednotka mléčných výrobků, 1 jednotka ovoce

Grilované hovězí steaky s houbami (porce pro 4 osoby): 800 g zadního hovězího, 3 najemno nakrájené cibule, 2 lžičky balzamikového octa, 2 lžičky olivového oleje, 8 oloupaných žampionových kloboučků, ½ šálku bílého vína

Postup: Cibulku osmažíme na středně velkém plameni a vaříme, dokud nezměkne. Po přidání balzamika vaříme dalších pět minut, až vznikne mazlavá směs, kterou si podle chuti okořeníme. Na nepřilnavé pánvi opečeme maso z obou stran a vložíme do zapékací misky. Žampiony ve druhé zapékací misce polijeme vínem, mírně osolíme a zakryjeme alobalem. V troubě předehřáté na 180 °C obě misky 15 minut zapékáme. Poté vyndáme pouze maso, které taktéž zakryjeme alobalem, ale necháme ho 10 minut odpočívat. Houby naopak „stříbrné poklice“ zbavíme a oněch 10 minut dopékáme. Následně maso nakrájíme na plátky a posypeme cibulkou a houbami.

Jako přílohudoporučujeme ½ šálku fazolek vařených v páře a pokapaných ½ lžičky olivového oleje, 150 g kompotovaného ovoce.

Připadá vám příděl masa příliš veliký? Nebo se snad pozastavujete nad celou objemnější večeří? O tom, že je všechno v pořádku, čtěte již zítra ve druhém díle!

ynezorPumanzeSaNyknalC