Hlavní obsah

Novinky ze světa vůní 4

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Lidé se voní od starověku

4. díl - Vůně je kouzelný nástroj. Jejím bohatstvím se opíjeli velcí panovníci v orientálních zemích, císaři ve staré Číně i proslulí vojevůdci starověku. Dnešní moderní muži i nadále sdílí tuto vášeň. A my ženy? Máme prostě voňavé muže rády!

Článek

Již označení per fumum (skrze kouř) nám velmi jasně napovídá, že člověk žil s vůněmi již odpradávna. Také se o ně dělil se svými bohy - krom živých obětí z živé říše byly při náboženských rituálech obětovány i vůně. Nejstarší vůně, jejichž základními složkami byly myrha a kadidlo, ve starověkých říších patřily jen do vyšších vrstev společnosti. Jedním z nejvášnivějších milovníků parfémů, v mnohém už podobných těm současným, byl i malý velký císař Napoleon.

Největší velmocí ve výrobě parfémů se stala Francie. Prudký vzestup francouzské výroby parfémů na čas utlumil vrtkavý král Ludvík XIV., který sám přestal parfémy používat a dokonce je začal i nenávidět. A důvod? Ve stáří trpěl migrénami a depresemi, vinu za své neduhy kladl kromě jiného i parfémům. Na výsluní vrátil parfémy jeho nástupce král Ludvík XV. O jeho dvoře se ironicky tvrdilo, že to je „nejnaparfémovanější" panovnický dvůr Evropy.

A současné novinky ze světa parfémů pro muže? Tady jsou...

L´essence de Cerruti

Tento parfém představuje dokonalou harmonii vůně a módní kolekce Cerruti. Je určen kreativnímu muži, který sleduje módní trendy, ale nenechá se jimi bezmezně ovlivnit, spíše prosazuje vlastní osobitý styl. Horní nóta je velmi svěží a evokuje zářivě bílou košili vlající ve větru. Je namíchaná z citrusových plodů, čerstvého koření, kardamomu a explozivního bílého pepře. Střední nóta pak připomíná klasickou koženou bundu, symbol ryzí mužnosti. Cistus, jantar a další pryskyřičné tóny s přídechem šafránu a kořenitých akcentů zajišťují průzračnost a činí tuto vůni snadno rozpoznatelnou. A nóta základní vyvolává dojem kašmírového svetru oblečeného přímo na nahou kůži. Tóny benzoinu a sladkého cedru doslova ztělesňují objímající smyslnost. Nadčasový flakon z masivního skla má výrazné hrany a linie s mužnou texturou. Plastický povrch, imitující jeden z klasických elegantních tkaných vzorů, najdeme na flakonu i na uzávěru. Je to nenápadná zmínka o nadcházející kolekci vytvářející spojující linii mezi módou a vůní. Cena: 50 ml, 1190 Kč.

Foto: archiv firem

I muži se už bez parfému neobejdou

DKNY MEN

Vůně je inspirovaná vším, co nabízí New York. Sluší muži elegantnímu, jemuž není cizí street styl a typická městská nonšalance. Energická kombinace bergamotu a mandarinky vás doslova dostane. Chladivého městský déšť připomíná jalovec, šalvěj dodává patřičnou svěžest. Kořeněné tóny bílého pepře a kardamomu nabudí emoce. Vůně levandulí, lístků fialky a vlhkého jasmínu oplývá rafinovaností. A řezané santalové a cedrové dřevo spolu s pačuli evokuje muže. Moderní luxus pak definuje kosatec a vetiver. Flakon byl inspirován známou budovou Flat Iron Building a vyznačuje se uhlazeností, ostrými liniemi a diamantovou podstavou. Sklo s nádechem šedé barvy evokuje romantický charakter černobílé fotografie. Flakon završuje stříbrný vršek s dekorativně vytvarovaným proužkem z dělového bronzu, který trochu připomíná kombinaci betonu a kovu. Cena: 50 ml, 860 Kč

Pure Instinct - David Beckham

Svěží Pure Instinct je určen především muži - vášnivému sportovci, pro něhož je pohyb na čerstvém vzduchu životní nezbytností. Vůně se otevírá jiskřivými nótami pomela, jež se mísí s energickou směsí černého pepře a kardamomu. V srdci najdeme čisté přírodní nóty stříbrné šalvěje, rozmarýnu a levandule vytvářející přitažlivé magnetické kouzlo. Jemné kožené podtóny v základu vůně jsou vytvořeny kombinací tabákových listů, dubového mechu a cedrového dřeva. Flakon Pure Instinct je neobyčejný ve své jednoduchosti. Elegantní metalická stříbrná barva mu dodává moderní vzhled. Je lehce průhledný, takže dovoluje letmo spatřit průzračnou barvu vůně uvnitř. Mužný obdélníkový tvar zjemňují zaoblené rohy. Magnetický uzávěr nabízí senzorické kliknutí, když je uzávěr na správném místě. Stylovost dodává logo dvb vyražené na flakonu i na uzávěru. Cena: 50 ml, 499 Kč

Chcete udělat svému drahému a potažmo sobě radost? Tak zajděte do některé z parfumerií a vyzkoušejte na příteli naše nové tipy. Možná vás některý z parfémů okouzlí natolik, že to bude láska na první pohled! Nebo snad na první „počich"?

ynezorPumanzeSaNyknalC