Hlavní obsah

Rychlé výsledky s Pilates

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Pilates je vhodné opravdu pro každého

Chcete si vytvarovat postavu, zlepšit držení těla, zbavit se tukových polštářů, odstranit stres a dát sbohem chronické únavě? A to vše bez mučení ve fitcentru a při optimální dávce cvičení pouze 2x týdně? Díky nenáročně účinnému cvičení Pilates je to možné!

Článek

Ať jste sportovkyně, boubelka, těhotná, osoba trpící stresem či chronickou bolestí zad... Každý si při Pilates přijde na své. Různé stupně obtížnosti zaručí, že se všichni, od těch nejmenších počínaje, začlení do sekce, na kterou fyzicky stačí. Zhruba po deseti cvičeních se budete cítit „jinak". Ano, jde to rychle. Pilates je metodou, která nabízí výsledky v poměrně krátkém časovém úseku, i když nestrávíte dlouhé hodiny ve fitcentru.

Synchronizujte své já

Tento rehabilitační a kondiční systém kombinuje dýchání a koncentraci s kondicí a výdrží, je tedy založen na spojení těla a mysli. Rozvíjí rovnováhu, koordinaci, sílu, flexibilitu a propracovává především zádové, hýžďové a břišní svalstvo. Napravuje chyby v držení těla a učí správnému dýchání, proto je vhodný i pro osoby s dýchacími potížemi, zejména astmatem. Ve výsledku dosáhnete mj. prodloužení svalů a celkové harmonie. Důležité je i to, že vás cvičení nevyčerpá, ale naopak vás nabije energií. Co si přát víc? Cvičení Pilates (Proximal Integrating Latent Agile Toning Exercise Systém) dokáže synchronizovat vaše tělo a duši do rovnováhy, z čehož vyplývá, že má příznivý vliv i na psychiku. V dnešní době, kdy je svět zahlcen civilizačními chorobami včetně stresu, je to více než důležité. Uspěchaná doba si žádá svoje. A z jakých principů toto populární cvičení vychází?

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Rovnováha těla i ducha

6 základních prvků cvičení Pilates

  • koordinace dýchání a pohybu
  • důkladnost provedení
  • plynulý pohyb
  • kontrola nad prováděným pohybem
  • koncentrace a rovnováha
  • každý pohyb vychází z jádra těla (power house)

Toto sloučení prvků z jógy, vrcholového sportu a východních cvičebních systémů si získalo popularitu už ve 40. letech. Na základě vlastních zdravotních problémů se zakladatel Joseph Hubertus Pilates (1880 - 1967) rozhodl veřejnosti představit důkladně promyšlené cviky plynule navazující jeden na druhý, kdy pracují menší svaly pro podporu těch větších, a zároveň danou svalovou oblast protahují. Od dob otevření prvního Pilates studia v roce 1926 se toto cvičení stává stále populárnějším a již dávno není výsadou pouze celebrit, profesionálních sportovců nebo fyzioterapeutů. Do jeho tajů se zasvěcují všichni.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

A jde se cvičit!

Ve stopách Brada Pitta

Cvičí se na podložce pouze s vahou vlastního těla, bez sportovní obuvi a v tichu (z důvodu kontroly vlastního dechu). V náročnější fázi přicházejí v úvahu i speciální stroje a pomůcky, které však nejsou nutné. Minimálně ne ze začátku. Pilates zahrnuje více než 500 cviků a k jejich dokonalosti je potřeba trpělivosti a praxe.

Abyste si neosvojila špatné návyky, je pro začátek lepší, když navštívíte prvních pár lekcí pod dohledem školeného instruktora. Cvičení je možné nejen ve skupině, ale i jednotlivě. Až ovládnete základy, můžete přejít k domácímu cvičení. Na trhu je k dostání velké množství literatury, videokazet a DVD. Pokud stále nejste přesvědčená, co Pilates dokáže, podívejte se na vypracované tělo Brada Pitta ve filmu Trója. Brad se kvůli natáčení tohoto snímku ponořil právě do tohoto cvičení. Až takhle fantastických výsledků lze dosáhnout. Stačí to jako důkaz? Jestli ne, tak okoukněte ještě Madonnu.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.