Hlavní obsah

10 kilo dole za půl roku? Stačí jednoduchý trik!

Foto: Petr Makovička

Hanka má jednoduchý recept na zhubnutí

Sháníte nejnovější dietní trhák? Kašlete na něj a zkuste obyčejnou věc. Jako Hana Hasincová (29), které se podařilo za sedm měsíců zhubnout 10 kilo. A napořád. Čím? Přestala se tláskat sladkostmi.

Článek

„A dost! Takhle tedy vypadat nechci!” řekla si jednoho dne Hanka. Uviděla se totiž z profilu v zrcadle a lekla se, že vypadá jako těhotná. Nefňukala ani neházela vinu na někoho jiného, ale rozhodla se, že takhle to zkrátka nenechá.

Začala hned

„Žádnou dietu jsem nehledala ani se neobjednala k výživovému poradci či nestudovala kalorické tabulky. Jen jsem se zamyslela nad tím, jak změnit svůj jídelníček. V čem dělám chybu. A bylo to jasné – moc jím sladké,“ popisuje Hanka. Na dobrotách plných cukru totiž „ujížděla". Koláče k snídani, dezert k obědu a večer sušenky nebo čokoládu – mlsání bylo to, co jí postupem času na těle vytvořilo nechtěné faldíky.

Foto: archiv

Před dvěma roky měla Hanka o 10 kilo víc

Říkáte si, proč Hanka vůbec nějaké hubnutí řešila? Mít při výšce 170 centimetrů 68 kilo přece nepředstavuje žádnou tragédii, natož nadváhu. „Vždyť vypadáš dobře!” slýchávala i ona často. „Jenže jde o to, cítit se ve svém těle dobře. A já jsem došla do bodu, když už mi v něm dobře nebylo,” pokračuje sympatická černovláska. Vůle to změnit ji neopustila ani v následujících dnech. Jenže…

Bez sladkého větší hlad

„Když jsem si přestala dávat sladké, paradoxně jsem začala jíst víc normální jídla. Neměla jsem totiž žaludek plný tuku, který je ve sladkostech. Díky němu několik hodin pak ani nemáte hlad,“ říká Hanka. A tak musela přistoupit k další změně. Místo svých obvyklých tří jídel za den začala jíst pět.

Foto: archiv

Dřív byl pro Hanku sport překážkou, dnes ho vyhledává

Že vám připadá zvláštní při hubnutí více jíst? Podle odborníků je právě vynechávání pravidelného menu největší chybou, kterou se při hubnutí dopouštíme. Proto: Chcete-li zhubnout, jezte!

„Pochopitelně jsem si nedopřávala obvyklé porce, ale zmenšila si je a po dvou třech hodinách něco malého snědla,“ upřesňuje Hanka. Kila prý rázem začala letět dolů. Během prvního měsíce hned tři.

Tip redakce: Vyzkoušejte dietu podle Francouzek, přesvědčíme vás, že hubnout se dá i bez hladovění!

Malá změna, velké úspěchy

„Ani jsem nečekala, že to tak rychle půjde. Nepřipadalo mi, že se totiž nějak zvlášť snažím nebo přemáhám. Sladké jsem nahradila ovocem, na sušenky začala chodit do bio obchůdků, kde mají netučné, přesto dobré,“ vypráví Hanka. Když ji honila mlsná, zkusila si dát pár rozinek s ořechy, ovocný tvaroh, nebo třeba celozrnný koláč. Ale se zdravou výživou to nepřeháněla. Ani se na hubnutí moc neupnula. „Mám ráda smažený sýr, hranolky s tatarkou nebo pizzu. A jím je, jen v malém množství a ne k večeři.“ Takže její recept na zhubnutí? „Přijděte na to, co vám zvětšuje objem v pase. Klidně jezte všechno, ale jen málo, ne těsně před spaním a ne pořád. A hlavně sportujte!“ doplňuje účetní, která chodí pravidelně na spinning a ráda běhá.

Od Hančina zhubnutí uběhl více než rok a stále si váhu drží dole. „Dokonce jsem přestala jíst i smažená jídla, což považuji za svůj úspěch. Ale doporučuji dělat změny ve svém jídelníčku postupně, abyste netrpěli tím, že něco jíst nemůžete. Jakmile objevíte náhražku, třeba jako já, kdy si smažený sýr dělám na grilu, a ne ve strouhance a oleji, trpět nebudete.“

Foto: archiv

Hanka se v plavkách dnes už cítí dobře

A jako ukázku vám nabízíme srovnání Hančina jídelníčku.

Jídelníček dříve:

  • snídaně: 2 koblihy
  • oběd: pizza a tiramisu
  • večeře: zeleninový salát, čokoláda

Jídelníček nyní:

  • snídaně: cottage sýr a celozrnný rohlík
  • svačina: půlka jablka
  • oběd: poloviční porce těstovin, místo dezertu káva latté
  • svačina: jogurt s pár ořechy, rozinkami a přírodní müsli
  • večeře zeleninový salát s kuřecím masem, opečený kousek bagety
Foto: Petr Makovička

Shozená kila přinášejí i lepší náladu

Co myslíte vy? Zvládli byste se také vzdát sladkostí, a tak shodit kila navíc?

ynezorPumanzeSaNyknalC