Hlavní obsah

To nejlepší z Designbloku!

Přehlídka designu se konala již po desáté

16. 10. 2008

Už podesáté se proměnila Praha v hlavní město krásných věcí - konal se zde Designblok. Tisíce lidí proudily nejen do dvou výstavních center v Karlíně a Holešovicích, ale také se jen tak toulaly po městě a navštěvovaly prodejny a showroomy různých společností.

Článek

Proč vůbec Designblok existuje? Protože pořadatelé chtějí přiblížit prakticky každému to nejlepší, co vzniká v oblasti designu, bydlení, doplňků, ale i módy. Letos se zde prezentovalo na 202 návrhářů, designérů, firem, škol, prodejců i studií.

A jak organizátoři s radostí konstatují, na tuto výzvu slyšíme. Zatímco jindy se prý lidé stydí chodit do obchodů s designovým a většinou velmi drahým nábytkem, protože vědí, že si tam nic nekoupí, v době Designbloku se to mění. Prodejny se mění ve výstavní síně, stud odpadá a kochajících návštěvníků přibývá.

Pro všechny, kdo litují, že letošní Designblok zmeškali, dobrá zpráva: Zde je to nejlepší, co přehlídka nabídla!

1. Nové Centrum současného umění DOX

V rámci Designbloku jsme mohli poprvé navštívit Centrum současného umění DOX v pražských Holešovicích. Centrum DOX vzniklo jako soukromá iniciativa několika osob pod vedením Leoše Války s cílem vytvořit místo, kam bude mít přístup široká veřejnost. Prostor zde dostane jak české, tak zahraniční moderní umění, a to od malířství a sochařství přes fotografii, design a architekturu až po film, video či nová média. Oficiální otevření DOXu je plánováno už na 19. října, kdy začíná výstava Vítejte v kapitalismu!

2. Krása českého skla

Foto: Profilmedia

Designové sklo je originální

Na několika místech mohli návštěvníci obdivovat - i přes současné katastrofické zprávy - umění českých sklářů a dokonalost českého skla. Šlo hlavně o limitovanou edici Křehký limited edition a Křehký edition, které dominovala jména jako Jiří Pelcl a Maxim Velčovský. Sklárny Květná se zase uvedly novými designovými skleničkami vytvořenými ve spolupráci s předními evropskými designéry, domácí scénu zastupovali Jan Knotek a Martin Žampach.

3. Nová kolekce skla Becherovka

Foto: Profilmedia

Becherovka v dokonalých sklenicích

Za designovaným sklem ovšem není třeba chodit pouze na Designblok. Setkat se s ním můžete i v restauracích a barech, neboť společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka si objednala a nechala zhotovit nové a designově velmi vyvedené skleničky. Likérka a shooter vznikly u renomovaných designérů ze studia Koncern. Tak na zdraví a na design!

4. Designpropaganda slaví rok

O tom, že na tom nejsme s designem tak špatně, svědčí oslava prvních narozenin studia Designpropaganda, která v rámci Designbloku proběhla. Co je Designpropaganda? Showroom a studio se sídlem v Poděbradech, které kromě klasických architektonických služeb provozuje i Klub designpropagandistů, kterým nabízí slevy na designové zboží, novinky z tohoto světa a spoustu dalších informací a služeb.

Foto: archiv

Úžasná svítidla z dílen českých mistrů

5. České firmy žijou!

Po loňské premiéře UP závodů, které se samozřejmě Designbloku zúčastnily i letos a nabídly novou kolekci nábytku, se tady objevil další originální český výrobce - Peruť. Se sloganem Na křídlech perutě: nechte se unést a zamilujte si tvůrce značky Maxmilián V. John představil ukázku svých produktů, u které se nešlo nezastavit. A důvod? Nejen prezentace formou malé procházky po zemích českých, ale hlavně výrobky samotné - šperkovnice ve tvaru Karlštejnu, věšák ve stylu jeleních parohů a podobně. Ostatně prohlédnout si tyto designové kousky můžete i nyní, a to v obchodech Kubista a Futurista.

6. Nábytek z papíru je zpět!

Foto: Profilmedia

Papírový nábytek má budoucnost

Jeden ze zahraničních hostů Designbloku - Studio Job - ve spolupráci s domácím showroomem Bulb představil kolekci Paper Furniture by Moooi. Jak napovídá název, nábytek je vyroben z papíru. Na jeho vzhledu, masivnosti ani povrchu to ovšem není poznat. Přesvědčit se můžete i nyní ve studiu Bulb.

7. Jakou váhu má design?

Nákup designových výrobků není noc složité, vlastně je to podobné, jako když kupujeme ovoce či zeleninu - zřejmě to bylo motto prezentace firmy Whitefruits. Výrobky z bílého porcelánu měly uvedenou cenu za sto gramů a na každém zákazníku bylo, aby si vybral ten nejhezčí, zvážil si ho a zjistil cenu. Stejně jako v té zelenině. Projekt Whitefruits původně vznikl jako společný projekt tří studentů-absoloventů ateliéru keramiky a porcelánu na Vysoké škole umělecko-průmyslové v Praze. Nyní na něm spolupracují dva z nich Antonín Tomášek a Gabriel Vach.

Tedy vzhůru do designu!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.