Hlavní obsah

Zapomeňte na knedlíky. Máme pro vás 3 lehké a chutné přílohy k masu!

Foto: David Háva

Všechny tři přílohy můžete servírovat i jako samostatnou lehkou večeři

Knedlíky nejsou nic pro vás? Vyzkoušejte lehké a chutné přílohy, které obohatí váš jídelníček. Gratinované brambory s cuketou, quinoa se zeleninou nebo pohanka s červenou řepou vás příjemně překvapí.

Článek

Doba, kdy jste si mohli vybrat z přílohy jen brambory, rýži nebo knedlíky, je naštěstí dávno pryč. Čím dál častěji se v našich menu objevují mnohem zdravější varianty, za které vám vaše břicho určitě poděkuje. Dejte v kuchyni šanci pohance nebo quinoe, která chutná výborně nejen jako příloha, ale i samostatný pokrm.

Gratinované brambory s cuketou

Na 4 porce potřebujete: 1 středně velkou cuketu, 500 g brambor, 300 ml 30% smetany, sůl, pepř, máslo na vymazání zapékací mísy, lístky rozmarýnu, 1 stroužek česneku

Foto: David Háva

Ideální příloha k šťavnaté pečínce

Postup: Brambory oloupejte a nakrájejte na tenké plátky. Cuketu opláchněte a rovněž nakrájejte na plátky a v míse ji promíchejte s prolisovaným stroužkem česneku. Do máslem vymazané zapékací mísy střídavě vrstvěte plátky brambor a cuket. Každou vrstvu osolte, opepřete a posypte lístky rozmarýnu. Vložte do trouby předehřáté na 180 °C. Po patnácti minutách zalejte smetanou, vraťte zpět a pečte dalších 15 minut.

Tip: Do smetany můžete před nalitím na brambory přidat 50 g nastrouhaného parmezánu.

Quinoa s rajčaty

Na 4 porce potřebujete: 200 g quinoi, hrst cherry rajčátek, 1 žlutou papriku, 1 čerstvý fenykl, 1 červenou cibuli, bylinky podle chuti (my dali rozmarýn), 1 stroužek česneku, sůl, pepř, 3 lžíce oleje

Foto: David Háva

Miska plná barev láká k ochutnání

Postup: Quinou uvařte podle návodu. Cibuli nakrájejte na půlměsíčky, papriku na proužky, fenykl na kousky a stroužek česneku na plátky. Na oleji orestujte celá cherry rajčata a dejte je stranou. Pak vložte do pánve cibuli, fenykl (z něho můžete připravit i lahodnou fenyklovou polévku), česnek a proužky papriky. Vše krátce opečte tak, aby zůstala zelenina mírně křupavá. Pak vše společně s rajčaty promíchejte s quinoou. Nakonec vmíchejte čerstvé bylinky podle chuti a směs osolte a opepřete.

Tip: Na stejný způsob můžete připravit směs i s kuskusem nebo bulgurem.

Pohanka s červenou řepou

Na 4 porce potřebujete: 2 středně velké červené řepy, ½ menšího celeru, 150 g pohanky, sůl, pepř, 150 ml kokosové smetany, 2 lžíce olivového oleje, petrželka na ozdobu

Foto: David Háva

Skvěle se hodí k plátku grilovaného masa!

Postup: Červenou řepu uvařte doměkka. Celer očistěte a nakrájejte na tenké plátky, pak ho orestujte. Pohanku uvařte podle návodu. Řepu po vychladnutí rozmixujte nahrubo. Smíchejte s pohankou, celerem, osolte a opepřete a nakonec vmíchejte kokosovou smetanu.

Tip: Do směsi můžete přidat hrst čerstvého nasekaného koriandru.

Jaké jsou vaše nejoblíbenější tipy na přílohy k masům?

ynezorPumanzeSaNyknalC