Hlavní obsah

Ženy mají v kosmetice uloženy obrovské sumy peněz! Víte kolik?

Foto: THINKSTOCK

Zdá se, že ženy utratí za kosmetiku víc, než si myslí

Ženy a jejich posedlost oblečením, botami či kabelkami není žádná novinka. Ale co taková kosmetika, kolik peněz v ní mají dámy „uloženo“? Zabývalo se tím několik studií, a výsledek je opravdu šokující!

Článek

Nejspíš neexistuje žena, která by doma neměla nějaké ty kosmetické a zkrášlující přípravky. Ale kolik toho máme, co doopravdy používáme a jaké bohatství se vlastně skrývá v koupelnové skříňce průměrné ženy?

Krása v číslech

Podle nedávné studie, kterou zveřejnil britský deník Daily Mail a do které se zapojilo pět set žen, vlastní průměrná žena kosmetické přípravky v hodnotě necelých dvou tisíc liber, což je v přepočtu téměř 59 tisíc korun. Jde samozřejmě o všechny přípravky, od mýdel a šamponů, přes nejrůznější krémy, masky, až po dekorativní kosmetiku. I tak je to ale opravdu nehorázná suma! Pojďme se na to podívat detailněji:

  • Průměrná žena má prý doma zhruba 65 nejrůznějších lahviček, tubiček, kelímků, prostě nádob, které obsahují nějakou kosmetiku.
  • Jen méně než šest z těchto nádob používají jejich majitelky pravidelně.
  • Pětinu přípravků, které ženy vlastní, nikdy nepoužijí.
  • Většina žen uvedla, že se spoléhá na jedenáct produktů, které používá denně.
  • Většina žen tvrdí, že si v kosmetice dělá jednou ročně pořádek, přesto se přiznaly, že čtvrtinu svých zkrášlovadel schovávají až po dobu tří let.
  • Navíc sbírka přípravků stále narůstá, více než jedna žena z deseti dotázaných uvedla, že si každý měsíc koupí alespoň jeden produkt, který vlastně vůbec nepotřebuje a leckdy ani nevyužije.
Foto: THINKSTOCK

Nejen boty a kabelky, kosmetika je pro ženy stejným lákadlem

Ach ty ztráty

Další studie, kterou uskutečnil britský internetový prodejce kosmetiky Feelunique.com, se zaměřila na to, kolik ženy stojí ztrácení různé dekorační kosmetiky (rtěnky, řasenky…). Průměrná Britka takto ročně přijde o 248 liber, to je v přepočtu něco přes 7400 korun. Celých čtyřicet procent dotázaných se přiznalo k tomu, že něco ztratí zhruba jednou měsíčně, ovšem existují i „expertky“, které takto přijdou až o tři věci měsíčně.

Jenže se ukázalo, že zbytečně vyhozené peníze jsou to poslední, co ženy trápí. Kosmetika pro ně znamená daleko víc:

  • 70 procent žen uvedlo, že je schopno zrušit či přesunout důležitou pracovní schůzku jen proto, že nemohou najít zásadní věc ze své kosmetické taštičky a řádně se upravit.
  • 27 procent žen řeklo, že se bez nalíčení cítí zranitelnější.
  • 70 procent žen si nedovede představit, že by vyrazily na rande bez make-upu.
  • Polovina žen řekla, že pracovní pohovor bez nalíčení by pro ně byl výrazně stresující.
  • 11 procent žen uvedlo, že by raději ztratilo kabát než kosmetickou taštičku. A šest procent by dokonce raději obětovalo svou kreditní kartu.
Foto: THINKSTOCK

Vypadá to, že v koupelně ukrývá každá žena takový menší poklad

Posedlost vůní

Samotnou kapitolou jsou pak parfémy. Potvrdila to studie britského slevového portálu MyVoucherCodes.co.uk, do které se zapojilo 2100 Britek nad osmnáct let. Vzešlo z něj, že během svého života utratí průměrná žena více než tři tisíce liber (asi 90 tisíc korun) za parfémy, které pak nikdy nepoužije! A co ještě uvedly dámy na téma vůně?

  • 61 procent z nich se přiznalo, že nevyužitými parfémy obdarovávají kamarádky a příbuzné.
  • 73 procent žen uvedlo, že vlastní jeden až pět parfémů.
  • 8 procent žen má doma více než deset flakonků.
  • 35 procent žen řeklo, že v daném období (do vypotřebování) používá jen jeden parfém.
  • Polovina dotázaných uvedla, že střídá několik druhů parfémů, a to podle nálady.

Přijde vám to nadsazené, nebo máte v kosmetice také malé bohatství?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.