Hlavní obsah

5 nejhloupějších rad o randění. Tohle, dámy, neposlouchejte!

Foto: baranq, Shutterstock.com

Na lásku, vztahy a randění má každý nějaký názor. A každý vám v tomto směru s chutí poradí. Někdy se samozřejmě vyplatí zkušenější vyslechnout, ale pozor na rady, které jsou prostě hloupé. Které můžete slyšet nejčastěji?

Článek

Rady, jak se seznámit a jak randit, můžete slýchat stejně často jako nezávazné hovory o počasí. Jenže mnohdy vám mohou spíš uškodit. Americká profesorka psychologie Gwendolyn Seidman dala dohromady pět nejčastějších hloupých rad o randění, které ženy dostávají.

1. Že je ten pravý, poznáš okamžitě

Prostě si vedle vás sedne v tramvaji, u baru s vámi prohodí tři slova, v supermarketu vám podá konzervu z horního regálu... A vy budete hned vědět, že tohle je ON. Muž, s nímž chcete mít kupu dětí a po padesáti letech prosluněných láskou zemřít v jeho objetí. Jako by to bylo kouzlo. „Pro všechny romantiky světa mám ale smutnou zprávu: nic magického v tom není,“ říká Gwendolyn Seidman v magazínu Psychology Today.

Říká se tomu láska na první pohled, ale nejde vlastně o nic jiného než o silnou fyzickou přitažlivost a touhu, kterou následně zesílí hormony. „Série odborných studií, které zkoumaly krátkodobé i dlouhodobé vztahy a zaměřily se na to, jaké pocity měli lidé v začátcích, třeba při prvním setkání, prvním polibku, prvním sexu, zjistily, že mezi nimi není rozdíl,“ říká Gwendolyn Seidman. Na začátku je prostě každý přesvědčen, že je to skutečná láska, ale po pár měsících může být vše úplně jinak.

2. Líbí se ti? Předstírej nezájem

Tahle rada vychází z názoru, že muži si rádi svou „kořist“ uloví, touží po tom, co nemohou mít, co není lehké získat. Takže mu čas od času nezvedejte telefon, nevolejte mu, někdy odmítněte schůzku s tím, že nemáte čas a podobně. Jenže vědci zjistili, že když je nezájmu příliš, má to opačný efekt. „Přitahují nás lidé, o nichž víme, že nás mají rádi. Ty, kteří nás odmítají, si naopak k tělu moc často nepouštíme,“ vysvětluje Gwendolyn Seidman. Tady se vyplatí zlatá střední cesta. Muž by z vás měl vycítit, že si své partnery pečlivě vybíráte, ale že on se vám líbí a šance tu jsou.

3. Snaž se ukázat v nejlepším světle

„Pro hodně lidí je randění závod, kde se místo protržení cílové pásky říká ‚ano‘ před oltářem,“ tvrdí Gwendolyn Seidman. A dokud se to nestane, měly byste si dávat pozor, v jakém světle se mu ukazujete. Neměly byste mu odhalovat své slabosti, bolístky z minulosti, žádné stinné stránky, zlozvyky a podobně. „Jenže pak je váš vztah i po několika měsících povrchní. Aby z toho byla láska, musíte se přece vzájemně poznat,“ varuje psycholožka. A to se děje právě tím, že spolu sdílíte všechno možné. Vytváříte mezi sebou emoční intimitu, bez které se vztah neobejde.

Foto: Goran Bogicevic, Shutterstock.com

Nepřetvařujte se. Aby z toho byla láska, musíte se poznat

4. Protiklady se přitahují

„Ve skutečnosti spíš platí, že vrána k vráně sedá,“ tvrdí Gwendolyn Seidman. V počátku vás možná rozdílnost může fascinovat. Pokud jste tiché, konzervativní, vše pečlivě plánujete a nikdy nechodíte pozdě, nejspíš vám přijde muž, který nemá žádné zábrany, je společenský a s ničím si neláme hlavu, úchvatný. Zpočátku to bude sexy, ale po roce? Jeho život v chaosu, věčné zpoždění a nedodržování dohod vás budou iritovat.

5. Internetová seznamka? Jen lháři a podivíni

Hodně lidí věří, že na internetu každý lže a že se tam seznamují jen podivíni, kteří toho nejsou schopni v reálu. „Pravda je taková, a nejrůznější průzkumy to potvrzují, že mezi lidmi ze seznamky a těmi, co se seznamují běžným kontaktem, není žádný charakterový rozdíl,“ říká Gwendolyn Seidman. A že tam občas někdo lže o svém věku či fyzickém vzhledu? To nejsou lidé, kteří se chtějí doopravdy seznámit, protože pak stačí jedna schůzka a je po všem. Nebo vy byste šli na další rande s někým, kdo vám tvrdil, že mu je třicet, ale ve skutečnosti mu je padesát?

On-line seznamování se nebojte. Lásku přes internet najít lze. Řiďte se super návodem, jak správně vytvořit profil, a určitě vám to vyjde.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama