Hlavní obsah

6 věcí, kterými si zbytečně přiděláváte vrásky na obličeji

Foto: Shutterstock

Znáte nějakou ženu, která se nebojí vrásek? My ne! A proto jsme zjišťovali rizika jejich vzniku, která nejsou vidět na první pohled

Vrásky se dříve či později nevyhnou nikomu, i když se boj s časem snažíte zastavit mnoha způsoby. Přitom možná denně děláte některou z následujících chyb, kterými si vrásky naopak prohlubujete.

Článek

„Neškleb se, budeš mít vrásky!“ Kterou z vás v dětství maminka nečastovala podobnými radami. Jenže přehnaná mimika není jedinou příčinou vrásek. Způsobujete si je i tehdy, když si myslíte, že svému zdraví a kráse prospíváte.

Důkladná péče

Polička v koupelně se prohýbá přípravky a i malátné únavou se večer nikdy nezapomenete odlíčit? To je skvělé a vaše pleť vám za to poděkuje (více v článku Nejčastější chyby při odličování).

Ale nejde jen o to, co pleti dopřáváte, ale také jak. Pokožka na obličeji je jemná a vyžaduje stejně jemné zacházení. Krémy vklepávejte, nikoli rozmazávejte po tváři, make-up smývejte přirozenými pohyby, žádným dřením. Důkladně držící řasenku odstraníte tak, že tampon napuštěný odličovacím prostředkem na několik okamžiků přiložíte a necháte působit, až pak jemně očistíte. Zejména v oblasti očí hlavně žádné drhnutí!

Sport

Jakýkoli pohyb vašemu zdraví, mladistvému vzhledu a štíhlé postavě rozhodně prospívá. Jen pozor, kde sportujete. Například populární běh má na vznik vrásek zásadní vliv. Pokud běháte po městě, ulpívá vám na obličeji mnoho nečistot, ani nemluvě o slunečním záření, kterému tvář vystavujete. Před cvičením proto dopřejte pokožce krém s UV faktorem a po akci se nezapomeňte důkladně odlíčit.

Foto: Shutterstock

Běhání je zdravé pro fyzičku, ale volné radikály prokrvené pleti zrovna příliš nesvědčí

Spánek na boku

Neusnete jinak než na boku, navíc máte oblíbenou jen jednu stranu? Koledujete si o hluboké, a bohužel i nerovnoměrné vrásky. Chcete-li se jim vyhnout, je nejlepší spánek na zádech, kdy se pokožka vyhladí a uvolní. Důležitý je i materiál, v jakém spíte. Po hedvábí či saténu pokožka jemně klouže, na bavlně se zbytečně krabatí. A také si hlídejte, jestli spíte dostatečně dlouho (u dospělých 7–8 hodin).

„Během spánku se obnovují kožní buňky a získávají novou vitalitu. Při dlouhodobé nevyspalosti zůstávají stresové hormony ve vysoké hladině a tím zvyšují produkci hormonu kortizolu a negativní procesy v pokožce,“ popisuje wellness koučka Petra Řehořková z kliniky estetické medicíny Petra Clinic.

Slunění se

Sluneční svit ve velké míře pokožce prokazatelně nesvědčí, negativní dopad má ale i z jiného důvodu. Například pokud jde o citlivé oční okolí. Když svítí slunce a nemáte sluneční brýle, začnete se šklebit a stahovat svaly kolem očí, což jen nahrává vzniku vrásek.

„Sluneční paprsky dokážou proniknout i do hlubších vrstev kůže, proto je její ochrana nezbytná. Důsledkem chronických účinků škodlivého záření povoluje podkožní vazivo, tvoří se vrásky, pigmentové skvrny a kůže předčasně stárne,“ prozrazuje lékař Tomáš Kampe ze společnosti LR Health & Beauty.

Foto: Shutterstock

Nejde jen o přímý vliv UV záření na pokožku. Jde i o to věčné mhouření očí a jiné grimasy, když si nevezmete ochranné brýle

Koktejl s kamarádkami

Rády vyrazíte s kamarádkou na osvěžující frappé nebo koktejl? Neřešíme teď kalorie, které si v nápojích dopřáváte. Vykřičník visí nad jiným viníkem, a tím je obyčejné brčko. Když nasáváte pití slámkou, intenzivně stahujete svaly kolem úst a koledujete si o hluboké vrásky. Pokud se oblíbených drinků nechcete vzdát, používejte anti-aging krémy i na okolí rtů.

Sladká snídaně

Že cukry nesvědčí štíhlé postavě, není nic nového. Ale koblihy a slazené cereálie, kterými nastartujete den, mohou zapříčinit i vznik nehezkých vrásek. Na svědomí to má proces zvaný glykace, při kterém se cukr v krvi váže na bílkoviny a dále transformuje. Negativní dopad této reakce nejvíce postihuje kolagen a elasticin, tedy ty složky pokožky, které mohou za její pružný a mladistvý vzhled.

Jak bojujete s vráskami vy? A po čem se vám dělají nejvíce?

ynezorPumanzeSaNyknalC