Hlavní obsah

Andrea: Měsíc hubla a měnila životní styl

Foto: Mona Martinů

Andrea před měsícem změnila životní styl. Jak se cítí?

Čtenářka Andrea se rozhodla změnit svůj životní styl, aby se cítila lépe. Možná to je i váš problém. Proto jsme přizvali ke spolupráci pětici odborníků z oblasti zdraví, módy, výživy, duševního zdraví a sportu. Ti jí připravili 4týdenní plán na míru, a právě teď ho má Andrea za sebou! Povedlo se jí, co si přála? A vám?

Článek

Andree je sedmatřicet let, pracuje jako výtvarnice a většinu dne sedí. Adekvátně jejímu povolání jí Blanka Sekerová, specialistka na výživu, vytvořila jídelníček. David Huf, jenž je odborníkem na sport, zase poradil, které pohybové aktivity jsou pro ni dobré. Přesně si o tom můžete přečíst v našem prvním článku.

Andrea se také od vlasové a módní stylistky Claudie Marčekové dozvěděla tipy na radikální změnu účesu – tmavší blond, delší mikádo. „V tom by určitě vypadala mladistvěji a elegantně," radila jí odbornice.Specialistka na duševní zdraví PhDr. Alice Vondrová zase Andree doporučila naučit se více odpočívat. Podrobnosti najdete v minulém článku. Co tedy z toho nejvíce zabralo, aby se Andrea cítila lépe?

Foto: Mona Martinů

Díky plánu na míru zhubla za měsíc tři kila

Hlavně se rozhoupat

„Určitě je lepší, když je plán dlouhodobější. Podle mě pak jsou změny efektivnější a také viditelnější,“ ze zkušenosti říká Andrea. Její měsíční plán totiž narušila dvoutýdenní angína, takže co se týče cviků na doma a pravidelné svižné chůze, kterou jí poradil David Huf, na ty vůbec nedošlo. „Na pohybové aktivity jsem měla pech, ale teď bych to ráda napravila,“ slibuje si Andrea. Jarní počasí přeje procházkám, takže i chození v patřičné tepové frekvenci a aspoň 40 minut prý bude pro ni to pravé ořechové. Nejen ke zhubnutí, ale hlavně pro zdraví a lepší celkovou kondici.

Hřešit nevadí, ale...

Andrea se proto snažila hodně vsadit na dodržování rad nového jídelníčku. „A podařilo se mi shodit tři kila!“ pyšně hlásí. Před měsícem vážila při výšce 168 cm 75 kilo, nyní má nově 72. „Cítím se v rámci možností dobře a chtěla bych v plánu pokračovat dál,“ doplňuje Andrea. A přiznává, že omezení sladkostí, tučného a smaženého jí problémy nedělá. „Ale lhala bych, kdybych tvrdila, že jídla, která mám ráda, už nikdy jíst nebudu,“ dodává s tím, že nechce, aby se tyto výjimky však staly pravidelností. „Když si jeden den dovolím, další dny menu odlehčím,“ říká Andrea.

Podařilo se přidat dvě svačiny

Navíc svou největší chybu – nepravidelné jedení – už prý změnit dokázala. Ze dvou až tří velkých porcí za den se vyklubalo pět menších včetně dvou svačin. „Pravidelnost Andree velmi pomůže v dalším hubnutí,“ souhlasí nutriční specialistka Blanka Sekerová a je sama ráda, že Andree se podařilo i tolik nejíst sladké. „Možná je to tím, že extrémně stresové období mám snad za sebou. Nebo také, že se na sladké snažím nemyslet,“ doplňuje Andrea, a potvrzuje tak známou pravdu, že vyvážený jídelníček vám dovolí na sušenky, čokolády i dorty zapomenout.

Foto: Mona Martinů

Andrea přiznala, že konečně začala jíst pravidelně!

Nejen k zaplnění, ale i pro zdraví

Andrea teď také sama ví, že není důležité kolik, čeho a kdy sní, ale i jak moc je jídlo kvalitní. „Někdy dochází k mýlce, že potraviny jsou jen potraviny a nemohou být z podstaty svého postavení nosičem léčebného účinku,“ vysvětluje lékař Martin Fuchs, proč je potřeba více vnímat, jaké zboží kupujete.

Pokud vám tedy stejně jako Andree nejde jen o shození kil, ale především se chcete ve svém těle cítit dobře, zkuste se více zajímat i o takzvané funkční potraviny. „To jsou takové, u nichž byl kromě běžných výživových schopností  prokázán příznivý vliv na některou tělesnou funkci, zdravotní stav nebo na snížení rizika konkrétního onemocnění,“ doplňuje odborník.Pochopitelně obvykle za předpokladu pravidelné a dlouhodobé konzumace. Díky správnému výběru a začlenění do jídelníčku pak jimi můžete podpořit či vylepšit své zdraví!

Blanka Sekerová pro ni, ale i pro vás připravila menu z takových potravin na jeden den. Vsaďte proto třeba na borůvky (zlepšují mimojiné zrak, imunitu i trávení), ovesné vločky (snižují krevní tlak, posilují nervovou soustavu), tofu (povzbuzení životní síly), rýži natural, bílý zákys, a jiné. Zkuste je a uvidíte!

Naše čtyři týdny redukčního i revitalizačního plánu s Andreou končí. Podařilo se jí změnit některé návyky a vylepšit si celkově zdraví. Čím déle se bude nových rad a doporučení držet, tím lepších výsledků dosáhne. Pokud se totéž podařilo i vám, tleskáme! Jestli ne, nezkusíte to?

Produkce: Kateřina Pechová

Make-up: Soňa Hubená (SURFACE – profesionální škola vizážistů)

Styling: Veronika Králová (BACKSTAGE – profesionální škola stylistů)

ynezorPumanzeSaNyknalC