Hlavní obsah

Čeká vás prodej bytu? Obálková metoda se vrací do módy!

Foto: Freepik.com

Foto: Freepik.com

Možná i vy jste kdysi takhle přišli k bydlení. Více zájemců, jeden obecní byt a stará dobrá obálková metoda. Klíče získá ten, kdo nabídne víc. Dnes většinu prodávajících nenapadne, že by podobnou soutěž mezi zájemci mohli taky uspořádat. Přitom do obálky často zájemci přihodí statisíce.

Článek

Ceny uvedené v inzerátech nejsou nikdy finální. Skutečně prodejní ceny se od těch inzertních často hodně liší. Někdy si kupující vyjednají slevu, jindy se zase dodatečně zdražuje. Všechno záleží na tom, kolik zájemců se podaří dostat na prohlídku.

Situace na trhu právě teď nahrává improvizovaným aukcím, tedy obálkám. „Poptávka po bytech není taková jako loni, nemůžeme si dovolit inzerovat předražené byty. Ale obálková metoda umožňuje cenu navýšit o zajímavé částky,“ radí Vladimír Zuzák z pražské MAXIMA REALITY.

Cenovka naláká vyšší počet zájemců

Obálková metoda se nedá dělat bez atraktivního inzerátu. Nejdřív totiž potřebujete více vážných zájemců, abyste jim mohli oznámit, že musí k původní ceně ještě něco přihodit. O tom, kolik lidí vám zavolá, rozhoduje vždy cena. Postupujte ve dvou krocích:

1. Získejte co nejpřesnější, realistický odhad skutečné tržní ceny vaší nemovitosti. Dobré zkušenosti máme se službou on-line odhad zdarma, kde získáte na e-mail přesné vyhodnocení tržní ceny podle cenových map a statistik z katastru nemovitostí.

2. Zadruhé, cenu z odhadu neuvádějte v inzerátu. Záměrně inzerujte za cenu o něco nižší, abyste rychle získali více zájemců. Právě v tom je tajemství úspěchu.

Foto: Freepik.com

Na kvalitě fotek záležíFoto: Freepik.com

Nechte si záležet na fotkách

Lákavá cenovka potom potřebuje kvalitní produkt. Zájemci si utvoří názor na váš byt během prvních sekund při prohlížení fotek v inzerátu. Za prosvětlené, hezky vybavené a vzdušné byty, kde to vypadá jako v hotelu, jsou ochotni zaplatit významně vyšší částku.

Velmi se proto vyplatí přizvat do bytu designéry, kteří připraví interiér na focení (podívejte se, jaký to má efekt). Narychlo vyfocené snímky z mobilu zájemce vždy odradí. A co ještě doporučují makléři? „Vyhněte se virtuálním prohlídkám – vyvolávají falešný pocit, že jste byt už viděli. Vždycky se tak sníží počet lidí, kteří přijdou osobně na prohlídku,“ varuje Vladimír Zuzák z MAXIMA REALITY.

Foto: Freepik.com

Obálková metoda se vracíFoto: Freepik.com

Obálky si žádají vzájemnou důvěru

Jak aukci organizovat? Asi nikdo už dnes nebude peníze vkládat do papírových obálek. Většinou se stanoví pevné datum, dokdy se mají zájemci vyjádřit, kolik jsou ochotni přihodit. Rozhodnutí zašlou na předem stanovený e-mail.

Podmínkou úspěchu je ovšem vzájemná důvěra mezi organizátorem takové „on-line aukce“ a zájemci o koupi. Nesmí mít pocit, že se někomu nadržuje nebo že byl někdo předem informován o cílové částce. Mnohem lépe proto obálková metoda zafunguje s důvěryhodným prostředníkem – makléřem zavedené realitní kanceláře – než při prodeji bez realitky.

Načítám