Hlavní obsah

Kvíz: Do kdy vrátit vánoční dárky a jak reklamovat?

Foto: pikselstock, Shutterstock.com

Chystáte se vrátit nevhodný vánoční dárek nebo reklamovat ten, který nepřežil první používání? Náš kvíz vám prozradí, zda znáte dobře svá spotřebitelská práva, nebo jestli vás obchodník může přechytračit!

Článek

Myslíte si, že o svých spotřebitelských právech a povinnostech víte dost? Koluje totiž mnoho polopravd, které obchodníci velmi rádi přiživují. Jak jim nesednout na lep a prosadit si to, na co máte nárok? Třeba tím, že si budete jisti a mít potřebné znalosti. V našem kvízu se dozvíte, jak na tom jste. Až se vám to bude hodit, tak své znalosti jistě oceníte!

1. Lze reklamovat zboží, ke kterému nemáte paragon?
2. Jde reklamovat zboží, které jste koupili ve výprodeji s výraznou slevou?
3. Můžete vrátit zboží koupené v e-shopu, protože na obrázku vypadalo jinak?
4. Můžete při uznané reklamaci požadovat výhradně vrácení peněz?
5. Musíte si pro případ reklamace schovávat původní obal od zboží?
6. Musíte reklamovat zboží pouze v tom obchodě, kde jste ho zakoupili?
7. Můžete vrátit zboží, které jste dostali jako vánoční dárek – i když nemá vadu, jen se vám nehodí?
8. Pokud obchodník nabízí možnost vrátit vánoční dárek, můžete chtít zpátky výhradně peníze?
9. Je vracení vánočních dárků nějak limitováno časem jejich nákupu?
10. Můžete vrátit a vyměnit i dárek, který vám dal někdo dělat na míru, tedy zakázkovou práci?

Tak co, máte všechny odpovědi zkontrolované? Pokud ano, vyhodnoťte si test.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama