Hlavní obsah

Hubnutí vs. sladkosti: Co mlsat v létě, abyste nepřibírali?

Foto: Profimedia

I v redukčním jídelníčku si můžete dopřát něco sladkého, například ke snídani nebo svačině

Ať si říká, kdo chce, co chce, k létu mlsání neodmyslitelně patří! Proto si ho rozhodně neodříkejte, i když třeba hubnete. Máme pro vás tipy na pochutiny, které cestě za štíhlostí neublíží. Ba naopak!

Článek

Léto bývá z hlediska zdravé výživy obdobím paradoxů. Chcete udržet své tělo štíhlé a fit do plavek, ale zároveň odjíždíte na dovolené, kde si přece toužíte dopřát nějaké ty sladké radosti.

Bohužel ještě nikdo nevymyslel pochoutku, kterou byste se mohli ládovat horem spodem od rána do večera, a přitom pořád hubli. I u zdravých a výživově kvalitních pokrmů platí zlaté pravidlo „všeho s mírou“. Ideálně si tak sladkou dobrotu dejte místo svačiny, snídaně nebo jako dezert po lehčím obědě.

Kouzlete s ovocem!

„Pokud chcete v létě mlsat, tak naprosto logické a přirozené je dopřát si sezonní čerstvé ovoce. To sice obsahuje sacharidy, jejichž příjem by se měl v redukčním režimu omezovat, ale také spoustu vlákniny, vody, vitaminů a dalších zdraví prospěšných látek,“ říká výživová poradkyně Zuzana Komůrková ze studia Výživou ke změně.

Foto: Profimedia

Ovocný salát je skvělý krásný dezert nadupaný vitaminy a minerály

Aby vám ovoce připadalo jako plnohodnotný dezert, zkuste s ním pár experimentů. „Podávejte ho v podobě ovocných špízů, vykrajujte různé tvary nebo ho ozdobte kvalitní čokoládovou polevou,“ doporučuje MUDr. Hana Mojžíšová, specialistka na výživu a léčbu obezity.

Volte určitě čokoládu s vysokým obsahem kakaa, která v malém množství hubnutí zefektivní. Víte, jakými dalšími triky si můžete hubnutí usnadnit?

„Ovoce lze ale i upravovat tepelně. Můžete si připravit třeba pečený banán, grilovaný ananas nebo jablečné či hruškové pyré,“ říká Hana Mojžíšová.

Foto: Profimedia

Chia semínka jsou superpotravinou, kterou můžete použít na puding nebo třeba do ovocných koktejlů. Čtěte dále!

Zdraví z tvarohu

Skvělým mlsáním, které může nahradit třeba odpolední svačinu, jsou dezerty z tvarohu, ale i plnotučného jogurtu.

„U našich západních sousedů jste se jistě setkali s nabídkou ovocných pohárů tradičních, tedy se šlehačkou, a kaloricky a tukově odlehčených – s jogurtem. Ovoce a jogurt či jogurt s tvarohem je osvěžující dezert plný bílkovin, který vás zároveň zasytí,“ říká Hana Mojžíšová, která doporučuje připravit si pohár s čerstvým ovocem. Ten si můžete přisladit medem nebo třeba javorovým sirupem.

Bez zmrzliny to nejde!

Co by to bylo za léto, kdyby jste se připravili o nanuky a zmrzliny? Naše oblíbené zdravé varianty vytvoříte jak jinak než ze sladkého ovoce! Postup je strašně jednoduchý!

„Stačí ovoce nakrájet na menší kousky, zamrazit a pak už jen rozmixovat do hladkého krému. Pokud máte rádi smetanové zmrzliny, přidejte zakysanou smetanu či jogurt. Doporučuji také zaexperimentovat s čerstvými bylinkami. Přidejte do nanuku třeba mátu, bazalku či meduňku, které chuť zmrzliny velmi pozvednou,“ radí Zuzana Komůrková.

Bezkonkurenční chia semínka

Chia semínka jsou jednou z nejzářivějších hvězd zdravé výživy dneška. „Jedinečné vlastnosti semínek z rostliny šalvěje hispánské znali ale už staří Aztékové. Chia je výborným přírodním doplňkem stravy pro osoby s vysokou a dlouhotrvající psychickou i fyzickou zátěží, osoby nemocné, pro těhotné i kojící ženy či jedince redukující hmotnost,“ uvádí Hana Mojžíšová.

Nejen mezi celebritami je hitem dezert v podobě pudinku s chia semínky. Vyzkoušejte oblíbený recept výživové odbornice Hany Mojžíšové!

Už vás honí mlsná?

ynezorPumanzeSaNyknalC