Hlavní obsah

Jak překonat nespavost aneb Dopřejte si kvalitní spánek

Foto: Dormeo

Dormeo den spánku

To, jak úspěšní jsme ve všem, co děláme ve dne, závisí na tom, zda jsme se v noci dobře vyspali. Stalo se vám někdy, že jste se během dne nedokázali soustředit, protože jste celou noc strávili převracením se z boku na bok? Zde je několik rad, které vám pomohou překonat nespavost.

Článek

Aby mohla naše těla normálně fungovat, potřebují odpočinek. Pokud se řádně nevyspíte, velmi brzy se začnou objevovat následky. Pokud nedoženete spánek, o který jste přišli, a pokud budete jeden týden spát každou noc o dvě hodiny méně, než byste měli, budete svému tělu dlužit více než jednu celou noc spánku! Rozeznáváte některé z následujících symptomů?

• problémy s pamětí a soustředěností,

• snížená výkonnost v práci,

• podrážděnost,

• pocity ospalosti,

• ranní bolesti hlavy,

• špatná nálada,

• těžkopádnost…

Pokud vás tyto problémy trápí, patříte pravděpodobně mezi osoby, které dluží svým tělům spoustu spánku, což může vést k dlouhodobým následkům.

Foto: Dormeo

Dormeo den spánku

Několik rad pro lepší spánek

Dávejte si pozor na to, co jíte, než jdete spát. Několik hodin před spaním si nedávejte stimulující pokrmy a nápoje. Stejně špatné je, pokud jdete do postele hladoví, protože prázdný žaludek vás může udržovat celou noc vzhůru. Doporučuje se, abyste večeři snědli alespoň dvě hodiny před spaním.

Než jdete do postele, dopřejte si šálek horkého bylinkového čaje, abyste mohli zklidnit svou mysl a připravit se na sladký spánek.

Pokud vám čaj nepomůže, vyzkoušejte přírodní léčivé prostředky na nespavost. Nejvíce uklidňující a uvolňující rostliny jsou kozlík, heřmánek, citronový balzám, mučenka a třezalka.

Vyzkoušejte meditace nebo staré dobré počítání oveček. Jednoduchá dechová cvičení vám také mohou přinést lepší spánek. Tři vteřiny se nadechujte nosem a pak tři vteřiny vydechujte. Potom na chvíli přestaňte dýchat a tak dále. Celé cvičení několikrát opakujte.

Doporučuje se pravidelné cvičení a pomáhá i krátká procházka před spaním. Po cvičení si vychutnejte horkou koupel, která uvolní vaše tělo a uspí vás.

Pokud máte spoustu starostí, které nemůžete večer vypustit z hlavy, vypište se ze svých problémů do sešitu nebo deníku.

Pusťte si tichou hudbu nebo nechte hrát rádio. Můžete si také pustit CD s relaxačními zvuky, jako je hlas oceánu, ptáků či cvrčků.

Vyzkoušejte alternativní medicínu. Esenciální oleje přispívají duševnímu a fyzickému zdraví. Studie ukazují, že nejvíce uvolňující esenciální oleje jsou levandulový, heřmánkový, bergamotový, santálový a mandarinkový.

Stěny vaší ložnice by měly být vymalovány tlumenými, pastelovými barvami.

Nejdůležitější věcí je užívat si život. Pokud si uděláte čas sami na sebe, budete se hýčkat a myslet pozitivně, bude se vám také lépe spát.

Předcházení nespavosti je kvalitní matrace, polštář a přikrývka. Navštivte DORMEO den spánku.

Foto: Dormeo

Dormeo den spánku

ynezorPumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek