Hlavní obsah

Prodejte svůj byt za maximum!

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

První dojem dělá hodněFoto: samphoto.cz/jiunlimited

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I v době ekonomické krize, kdy ceny nemovitostí klesají, někteří z nás musejí nebo chtějí prodat byt či dům. Zde je několik tipů, co a jak udělat, abychom na zájemce udělali dojem a získali maximum peněz.

Článek

Na prvním dojmu záleží nejen při setkání s druhým člověkem, ale i naším budoucím bydlením. Proto je třeba byt na příchod zájemců připravit.

Mnoho lidí preferuje, pokud je nemovitost při prohlídce už vyklizená. Ovšem mělo by tady zůstat základní vybavení - především funkční kuchyně a koupelna. Většina zájemců se chce do nového stěhovat co nejdříve po podepsání smlouvy, a to bez jakýchkoli nákladných úprav.

Nová okna potěší

Ale málokdo z nás si může dovolit mít byt vystěhovaný dlouho dopředu. I tak je třeba interiér na prohlídky budoucích majitelů připravit. Kromě základního úklidu jako před každou návštěvou bychom měli dát pozor, aby vevnitř nebyl cítit třeba zápach kouře nebo zvířat. Pozor taky na špinavé stěny či otlučené rohy, raději je opravme, dobrému dojmu to rozhodně prospěje.

Pokud uvažujeme o prodeji bytu třeba až za půl roku či rok a hodláme do něj ještě investovat nějaké peníze, zde jsou tipy od realitních makléřů: Budoucí zájemce rád uvidí, že jsou v bytě vyměněná okna nebo stoupačky a oni už nebudou muset v bytě nic bourat. Tímto lze prý zvednout cenu zhruba o padesát tisíc korun.

Naopak se nevyplatí nijak velká rekonstrukce koupelny. Ta by samozřejmě měla být funkční, nikoli však zařízená příliš draze. Jen těžko se totiž trefíme do vkusu budoucího majitele a ten naši kreativitu neocení. K rekonstrukci je dobré přistoupit, máme-li umakartové jádro. Ovšem držíme se oblíbených světlých odstínů - tedy bílé a krémové - a základního zařízení. Různé módní výstřelky v prodávaném bytě opravdu nejsou na místě.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Interiér je potřeba na prohlídky připravitFoto: samphoto.cz/jiunlimited

Zaujme už před vchodem

Při prodeji domu se potom první dojem posouvá ven, ještě před vchodové dveře. Hodně proto záleží na fasádě a střeše, které zájemce vidí jako první a podle realitních makléřů prodávají dům.

Výměna střešní krytiny, krovů a okapů bývá obtížnou a nepříjemnou záležitostí. Každý kupující si proto rád připlatí, když nebude muset tuto rekonstrukci v brzké době podstupovat. Takovou investici si tak lze většinou kompletně zařadit do ceny nemovitosti a ona se nám brzo vrátí. Podobně je to i s novou fasádou. U ní mohou pozitivní dojem ještě násobit příjemné barevné odstíny, které se hodí k typu stavby i okolí. Kupující je potom ochotný akceptovat i vyšší cenu.

Kde vyhazujeme peníze

Jsou však části bytu, kde je - podle zkušeností makléřů - zbytečné investovat. Je sice od nás hezké, že chceme prodat byt v tom nejlepším stavu, ale zpravidla na tom proděláme.

To platí například o investicích do vnitřních rozvodů, sanitární keramiky, podlah a podobně. Při koupi totiž málokdo takové instalace dostatečně ohodnotí. Řada kupujících má svoje vyhraněné představy o barvě, kvalitě nebo druhu obkladů či podlah. Pokud jim ty instalované v bytě - i když jsou drahé a kvalitní - nebudou vyhovovat, nedocení dost jejich hodnotu a také za ně nebudou chtít zaplatit.

Reklama

Načítám