Hlavní obsah

Jídla, která vám v novém roce dodají spoustu energie

Foto: Jakub Jurdič

Dobijte si v lednu baterky kvalitním jídlem z čerstvých surovin, stojí to za to!

Nejlepším lékem na únavu je kromě dobrého spánku také kvalitní jídlo. A jelikož by vám ani jeho příprava neměla vzít moc času a energie, máme pro vás 3 rychlá, ale dobrá jídla, co vám nabijí baterky!

Článek

V dnešních třech rychlovkách jsem zkombinovala samé zdravé suroviny tak, aby vznikla jídla, která máte za chvilku hotová, chutnají, a ještě se po nich nebudete cítit jako omráčení.

Křupavý zelný salát s chilli, česnekem a zázvorem (s takovým triem si na vás nachlazení nepřijde!), rychlý vegetariánský boršč s naší oblíbenou řepou (znáte levnější superpotravinu?) a avokádový salát s lososem a sezamem (zdravé tuky nejen pro činnost mozku) jsou ty pravé pokrmy na zimní přísun energie!

Asijský zelný salát s kuřetem

Na 2 porce potřebujete: 120 g pečeného kuřecího masa (např. z grilovaných stehen), 1 mrkev, ¼ malé hlávky červeného zelí, ¼ hlávky čínského zelí, 3 jarní cibulky, 100 g asijských nudlí, hrst pražených (nejlépe nesolených) arašídů

Foto: Jakub Jurdič

Křupavá čerstvá zelenina, arašídy a pikantní asijská zálivka dodají kuřecímu salátu parádní šmrnc

Na dresink: lžíci sezamového oleje, lžíci sójové omáčky, lžičku strouhaného zázvoru, stroužek prolisovaného česneku, kousek chilli, lžíci octa

Postup: Nudle zalejte vařící vodou a nechte odstát. Kuře rozeberte na kousky (klidně i s kůží), mrkev a oba druhy zelí nakrájejte na nudličky, jarní cibulky šikmo na plátky. Olej, sójovku, nastrouhaný zázvor, prolisovaný česnek, nasekané chilli a ocet prošlehejte a v míse smíchejte se zeleninou, kuřetem a scezenými nudlemi. Posypejte nasekanými arašídy a podávejte.

Tip: Kombinace drůbeže, nudlí a asijských chutí je výborná také s arašídovou omáčkou!

Rychlý vegetariánský boršč

Na 2 velké porce potřebujete:1 velkou cibuli, 3 lžíce řepkového oleje, 3 menší řepy, 1 mrkev, 3 malé brambory, 3 stroužky česneku, lžíci sladké papriky, ½ lžičky pálivé papriky, sůl, pepř, 2 bobkové listy, 3 kuličky nového koření, ½ pytlíku červeného kysaného zelí, ocet, 2 lžíce kysané smetany, čerstvý nebo naložený křen

Foto: Jakub Jurdič

Výborný boršč si můžete vychutnat i bez masa a dlouhých hodin vaření

Postup: Cibuli nechte zesklovatět na rozehřátém oleji, přidejte na kostičky pokrájenou oloupanou řepu a mrkev a ještě 5 minut opékejte, aby se zeleniny uvolnila zdravá barviva. Přidejte nasekaný česnek, obě papriky a nechte chvilku rozvonět. Zalejte 750 ml vody, osolte, opepřete a spolu s bobkovým listem a novým kořením přiveďte k varu. Po 5 minutách přidejte na kostičky nakrájené brambory a dovařte do změknutí. Na závěr vmíchejte pokrájené zelí, nechte prohřát a dochuťte zelným lákem nebo octem. Podávejte se lžičkou kysané smetany a trochou křenu.

Tip: Připravte si křen do zásoby! Je superzdravý a s naším návodem na domácí naložený křen bez éček ho zvládnete raz dva!

Avokádový salát s lososem

Na 2 porce potřebujete:1 avokádo, ½ salátové okurky, hrst cherry rajčátek, 2 hrsti polníčku nebo rukoly, 100 g uzeného lososa

Na dresink: šťávu z ½ citronu, lžičku dijonské hořčice, lžíci olivového oleje, lžíci medu, ¼ lžičky soli, bílý pepř, sezam na posypání

Foto: Jakub Jurdič

Nasládlá medovo-hořčičná zálivka si s lososem a avokádem výborně rozumí

Postup: Okurku a avokádo nakrájejte na kostičky, rajčátka rozčtvrťte a lososa rozeberte na sousta. Citronovou šťávu, hořčici, olej, med, sůl a mletý bílý pepř prošlehejte na zálivku a smíchejte s připravenou zeleninou a lososem. Posypejte sezamovým semínkem a nechte si chutnat!

Čím si začátkem roku dobíjíte baterky vy?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama