Hlavní obsah

Stoupá zájem Čechů o luxusní dovolenou. V kurzu je exotika, byznys třída a ultra all inclusive

Foto: Day2505, Shutterstock.com

Foto: Day2505, Shutterstock.com

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cestovatelské trendy se výrazně mění. Zájem Čechů o luxusní a netradiční destinace stále stoupá a mnozí si jsou ochotni za ně připlatit. Do popředí zájmu se také dostávají nadstandardní služby jako cestování byznys třídou či rozšířená nabídka all inclusive servisu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Cestovní kanceláře hlásí rekordní prodeje, takže pokud uvažujete o letní dovolené, máte nejvyšší čas začít přemýšlet, kam to bude. Na zvýhodněné nabídky na poslední chvíli se raději moc nespoléhejte, všichni prodejci se prakticky shodují, že ty nejžádanější destinace a hotely budou přes prázdniny rychle vyprodané. A pak už bude nabídka hodně omezená.

O co je letos největší zájem? Klasickým rodinným pobytům u moře stále vládnou osvědčená místa především ve Středomoří, i tady jsou ale nejvíc žádané prvotřídní služby.

Kam letos v létě na dovolenou?

„Češi chtějí letní dovolenou nejčastěji trávit na Turecké riviéře, řeckých ostrovech, v Tunisku, Bulharsku nebo Španělsku. Tradiční stálicí je Egypt, kde nám roste poptávka po středomořské destinaci Marsa Matrouh, která se díky svému průzračnému moři a nádherným plážím podobá Karibiku,“ říká mluvčí cestovní kanceláře Blue Style Lucie Hasman. Novinkou u této cestovní kanceláře je nabídka kouzelného letoviska Lerapetra, které je nejjižnějším městem celé Evropy.

„Jednoznačným skokanem roku je Albánie, roste zájem o Itálii nebo řecký ostrov Lesbos, na který se začne létat nově z pražského letiště,“ přidává svou zkušenost Kateřina Pavlíková z cestovní kanceláře Čedok.

Foto: IM_photo, Shutterstock.com

Abychom si odpočinuli, měla by dovolená trvat minimálně týden, ideálně čtyři…Foto: IM_photo, Shutterstock.com

Odletová místa se přes léto obecně rozšiřují. Kromě Prahy se na mnoho osvědčených prázdninových destinací létá i z Brna, Českých Budějovic nebo Karlových Varů. „To se týká například i stále oblíbenější Černé Hory, kam jsme pro velký zájem přidali lety i z Ostravy a Pardubic,“ doplňuje Petr Kostka, tiskový mluvčí Exim tours. „Výhodou této destinace je krátká doba letu a nové luxusní hotelové komplexy přímo na plážích Jadranu,“ dodává.

Největší expanze přímých letů podle Kateřiny Pavlíkové čeká právě Ostravu, a to hned se sedmi novinkami – od populární Fuerteventuru přes Kalábrii až po zmíněnou Marsa Matrouh.

Čtyřhvězdičkový hotel na pláži

Důkazem, že Češi nechtějí šetřit, je stále rostoucí zájem o co nejluxusnější dovolenou: čtyř- a pětihvězdičkové hotely, ideálně přímo u pláže, naprosto dominují. Donedávna tolik oblíbené Chorvatsko po vlastní ose a s vlastním stravováním už tolik lidí neláká. „Samozřejmostí je stravování all inclusive, případně ultra all inclusive, kdy je možné se občerstvit prakticky kdykoli a v nabídce nechybí ani značkové alkoholické nápoje,“ doplňuje Lucie Hasman.

„Turisté také rádi absolvují výlety ve zvolené destinaci s česky hovořícími průvodci a mají zájem o výběr konkrétního sedadla v letadle nebo si přikoupí rádi catering na palubě,“ říká Kateřina Pavlíková. Roste i zájem o luxusní hotely, netradiční zážitky nebo dosud méně objevené destinace.

Foto: NicoElNino, Shutterstock.com

Vysněná dovolená snů? Na krásném exotickém místě, bez davů turistů a s plným servisemFoto: NicoElNino, Shutterstock.com

Za exotikou byznys třídou

Pro opravdové cestovatelské fajnšmekry si ale cestovní kanceláře připravují i něco navíc. „U nejoblíbenějších destinací jsme se rozhodli nabízet klientům za příplatek i byznys třídu,“ vysvětluje Jiří Jelínek, výkonný ředitel společnosti DER Touristik Eastern Europe, která zastřešuje značky Fischer, Exim tours a NEV-DAMA. „Ukázalo se, že přímý let výrazně zvyšuje atraktivitu exotických destinací. Od podzimu rozšíříme nabídku o přímé lety do Mexika, Keni, Bahrajnu a nabídneme novou oblast na Kubě. Poptávka po komfortu byznysové třídy tu jednoznačně je,“ dodává Jelínek.

„Business Class nabízí extra pohodlí díky širokým koženým polohovatelným sedadlům, dostatečnému místu a výsuvným opěrkám nohou. V průběhu letu budou mít cestující k dispozici kromě dobrého jídla i široký výběr teplých a studených nápojů během celého letu,“ říká Petr Šujan, obchodní ředitel Smartwings.

Načítám