Hlavní obsah

Zabijáci hubnutí. Porazte je!

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Při shození prvních kil neusněte na vavřínech

28. 10. 2009

Ta "hloupá" dieta už zase nefunguje? Trápíte se hlady a efekt není nikde vidět? Běháte, cvičíte a bříško se nezmenšuje? Počítáte kalorie, vedete si deníček, co sníte? A nic?! Vaše hubnutí vždycky něco pokazí. Podívejte se s námi na nejčastější chyby. Pět největších zabijáků diet vám právě představujeme!

Článek

1. místo: Alkohol

Možná se vám to bude zdá nepravděpodobné, ale za velkým množstvím vašich nadbytečných kilogramů může stát právě alkohol. „Alkohol obsahuje vysoké procento cukru, který se ve vás ukládá. A tak vznikají nadbytečná kila, aniž byste nějak více jedla. Navíc pokud během jídla popíjíte alkoholický nápoj, ať víno nebo třeba i něco jiného, sníte toho přirozeně více. Alkohol totiž povzbuzuje chuť k jídlu," vysvětluje dietoložka Jana Vodouchová.

2. místo: Stres

Stres má vliv na lidský metabolismus. Proto, i když budete jíst méně nebo stále více, a budete náhle vystavena stresovým situacím, přiberete. Vaše tělo totiž nebude stíhat tak dobrou látkovou výměnu a v těle se uloží více tuků a cukrů. Navíc pokud žijete ve stresu, budete mít také podvědomě větší chuť na sladké, které uklidňuje. „Snažte se stresu vyhýbat. A pokud to není zrovna možné, třeba kvůli zaměstnání, pijte hodně vody a nenechte se donutit k sladkému," radí Vodouchová.

3. místo: Špatný sport

Je sice hezké, že jste kvůli štíhlé linii začaly pravidelně sportovat, ale jste si jisté, že vámi vybraný sport je ten pravý? Pokud máte větší bříško, vězte, že vám třeba spinning nepomůže. Stejně tak, pokud se vám zdají příliš silné paže, nepomůže plavání ani tenis. Pokud chcete mít štíhlá stehna a malý zadeček, začněte běhat. „Nejlepší je, nechat si poradit od odbornice ve fitness centru. Nebo si najmout osobního trenéra. Jeho cena sice bývá v řádech několika tisíc korun za měsíc, ale za cenu štíhlé postavy to jistě stojí. Navíc vám poradí i zdravou úpravu jídelníčku," říká Vodouchová.

Foto: samphoto.cz/jiunlimited

Zabijákem dietních snah bývá alkohol

4. místo: Příliš často malé porce

Pochopitelně, že vám každý dietolog poradí, abyste jedla radši častěji denně po menších porcích. Na tom by nebylo nic špatného. Ovšem kdyby to mnoho lidí nepochopilo trochu jinak! Mnohdy se totiž stane, že začnete jíst sice častěji, ale pokud byste počítala kalorie, které za den sníte, bude to ve finále mnohdy ještě více, než když jsem jedla méně jídel denně. Pro dietu tohoto typu je důležité přesně si napsat: jaké jídlo budete jíst, v jakém přesném množství a kdy.

5. místo: Návrat k původní stravě

A na závěr je tady velmi známý a diskutovaný problém - navrácení se k původní kalorické stravě a opětovné nabrání přebytečných kil. Důsledkem takovéhoto chování je jo-jo efekt. „Je to tím, že dietu berete jako přechodné období, které jednou skončí. Říkáte si, že měsíc dietu vydržíte, shodíte pět kilo dolů, které zrovna potřebujete, a budete mít klid. Ale tak to není. Měly byste to brát spíše jako úpravu jídelníčku než jako dietu. A ta by měla být trvalá. Jakmile začnete jíst jinak, opět přiberete," tvrdí Vodouchová.

Jaké máte zkušenosti s dietami vy, milé čtenářky? Dopouštíte se některých zmiňovaných chyb? Poradíte nám zaručený recept na hubnutí? Pište na info@prozeny.cz .

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama