Hlavní obsah

Odmala jsem byla divnodítě. S Not So Funny Any (28) o její kosmetické značce, ADHD i newyorském snu

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Reklama

Začínala jako svatební fotografka, dnes je nejen úspěšnou influencerkou, ale i majitelkou prosperující kosmetické značky Not So Funny Any. Není jen bezprostřední youtuberkou, která radí, jak na dokonalý make-up, ale se svými #anybabes diskutuje i o pokusech na zvířatech, právech LGBT komunity a podobně.

Článek

Anežku Chudlíkovou (28) neboli Not So Funny Any (@notsofunnyany) sleduje na Instagramu čtvrt milionů lidí (a podobný počet sledujících má i na YouTubeTikToku). První video na YouTube zveřejnila, když jí bylo 21 let, a během sedmi let se vypracovala na jednu z nejúspěšnějších influencerek, která je i díky vlastnímu kosmetickému brandu známá i za hranicemi.

Neustále na sobě pracuje, její tvorba je kreativní a fanoušci oceňují její „normálnost“. Ona sama chce pobavit a inspirovat, zloby je podle ní na internetu dost. Ráda střídá barvy vlasů, nosí poměrně extravagantní oblečení, a ač dosáhla velkých úspěchů, stále působí jako virtuální kámoška.

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Můžete hádat, kterou postavu Any na fotce ztvárňujeFoto: Archiv Anežky Chudlíkové

Bylo vám 21 let, když jste se rozhodla vstoupit na YouTube a sociální sítě. Co vás k tomu vedlo?

Už v 17 letech jsem začala podnikat, ve svatebním průmyslu jako fotografka a kameramanka. Vypracovala jsem se, ale zároveň jsem po pár letech měla pocit, že mě to tolik nenaplňuje a nechci dělat ve službách, kde je ta práce někdy opravdu náročná.

Měla jsem touhu sdílet svoji vášeň pro líčení i s ostatními lidmi a to byla asi největší motivace. Být takovou virtuální kámoškou, v tu dobu ještě neexistovala slova jako influencer. Tehdy to nebyla placená práce, ale zábava a sdílení vašich zájmů.

Na sociálních sítích vystupujete jako Not So Funny Any, jak jméno vzniklo?

Chtěla jsem název, který bude v angličtině (protože jsem původně v angličtině točila), bude se rýmovat a bude mě vystihovat.

A přítel mi vždycky říkal: „Ty jsi tak nevtipná, až jsi vlastně vtipná.“ Mojí specialitou totiž je zapojit se do vtipných chvilek, říct něco, po čem následuje trapné ticho, a nakonec všichni vybuchnou smíchy. Tak proto Not So Funny Any neboli Ne až tak vtipná Any. A jmenuje se tak i moje kosmetická značka.

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Precizní make-up i profi fotky a videa jsou pro Anežku typickéFoto: Archiv Anežky Chudlíkové

Jak se během let změnil obsah?

Když se nad tím tak zamyslím, tak obsahově točím pořád velmi podobný kontent, jako jsem dělala na začátku, ale v lepším provedení. Na rozdíl od jiných youtuberů ale stará videa neskrývám, je to můj video deníček.

Vždy jsem se věnovala nejvíc líčení a lifestyle videím, jako jsou vlogy se špetkou toho „hůmoru“.

Jste úspěšná na několika kanálech, YouTube, Instagramu, TikToku. Která sociální síť vás baví nejvíc?

Asi nejvíc se nyní věnuji Instagramu a TikToku. Na YouTube mám od začátku roku úmyslné ticho, velký comeback bude 10. října, kdy se fanoušci dozví, na čem jsem pracovala.

Co práce na sociálních sítích obnáší, kolik času denně jí věnujete?

Kdo se v oboru nepohybuje, řekne si, že přidávat fotky na Instagram není práce, což vlastně chápu. Já sociální sítě nazývám černou dírou, protože pořád dokola vytváříte obsah, který za pár dní zestárne. Je to nekonečný koloběh.

Člověk musí umět stříhat videa, upravovat fotky, psát zajímavé popisky, a pokud bychom se bavili o sociálních sítích pro moji značku, tak tam plánujeme i několik měsíců dopředu a pracuje na tom několik lidí. Průměrně trávím u obrazovky mobilu 3 hodiny denně, ale protože se tím živím, není to tak strašné.

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Ve světlém monochromatickém outfitu bývá k vidění méně, obvykle je nepřehlédnutelnáFoto: Archiv Anežky Chudlíkové

Lásku k líčení a ke kvalitnímu make-upu jste přetavila v založení úspěšné kosmetické značky. V čem je specifická? Jaké s ní máte plány?

Moje značka je unikátní v tom, že je to rodinná česká značka, která je netestovaná na zvířatech a 100% veganská. Spoustu produktů je ručně vyráběných u Čáslavi. Každý produkt vymýšlím já od úplného začátku až do konce, nejsem pouze tváří značky. Asi 90 % času věnuji právě firmě.

Plány mám velké, chci se s ní dostat do New Yorku, kde celý nápad na založení značky vznikl. Řídím se heslem: sni a makej na svém snu a podaří se to.

Kdo jsou vaši zákazníci? Vaši fanoušci?

Dříve byli cílová skupina teenageři a mladí dospělí, ale momentálně se dostáváme do povědomí lidí 35+, kteří objevují mou značku, aniž by mě znali. Což je vlastně cíl, aby si lidé zamilovali produkty jako takové. Jsem šťastná, že jsme zvládli covid a už to bude pět let, co jsme na trhu.

Vaším snem je žít v New Yorku. Jak do vašich plánů zasáhl covid?

Covid ovlivnil spoustu věcí a vedle zpomalení růstu mé firmy právě i vysněný New York. Ale s přítelem jsme se rozhodli, že nás to stále láká a chceme život v New Yorku zkusit. Obnáší to spoustu příprav, šetření, byrokracie a právníky, potřebujeme pracovní víza. Dáváme si na to rok, ale jsem odhodlaná si tento sen splnit. Jinak bych zklamala sama sebe.

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Žena mnoha tváříFoto: Archiv Anežky Chudlíkové

Netajíte se tím, že jste vždy vyčnívala z davu, nejen stylem oblékání. Byla jste i terčem posměšků. Jak jste to překonala?

Odmala jsem byla tak trochu divnodítě. Jeden den celá v růžovém, jindy oblečená jako kluk a hrála jsem fotbal, věřila jsem na energie, zajímala se o čarodějnictví. Občas se mi posmívali, jindy jsem byla třídní klaun, kdy mi nevadilo pobavit třídu.

Sociální sítě pro mě byly zkouška a zocelily mě. Ukazujete veřejně svůj život a lidé vás automaticky soudí, na což jsem si musela zvyknout a začít si víc věřit, abych si stála za svým názorem a za tím, kdo vlastně jsem.

Kromě módy a líčení řešíte na svých profilech i společenská témata, podporujete LGBT komunitu apod. Co je vám osobně blízké?

Baví mě rozebírat témata, o kterých se málo mluví a je to škoda. V rámci videí Girl talky aneb holčičí pokec jsem rozebírala například menstruaci. Mladým lidem pomáhá dozvědět se podstatné informace, které se ve škole nebo doma neřeší, a navzájem si tam #anybabes (moji fanoušci) můžou poradit.

Váš partner je úspěšný muzikant, na sociálních sítích rovněž aktivní. Radíte si?

Můj přítel vystupuje pod jménem Amco a můžete ho znát ze songu V hlavě mám brouky. Denně řešíme vše od nápadů až po důležitá rozhodnutí. Letos spolu budeme 12 let a je mi obrovskou oporou, bez něj bych nebyla, kde jsem.

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Se svými sledujícími sdílí ze svého soukromí mnohé, i své narozeninyFoto: Archiv Anežky Chudlíkové

Jste dcerou uznávané koučky Janky Chudlíkové. Máte s maminkou blízký vztah, radíte si i v oblasti seberozvoje?

S mamkou jsme si opravdu blízké. Radím se s ní, ale asi více v byznys rovině, protože má víc než 30 let zkušeností z této oblasti. Bavíme se i o tom, kam se chci posouvat, jak na sobě pracuju, ale přece jen je to pořád moje maminka a někdy to chce člověk slyšet od nezaujaté osoby, což si myslí i ona.

Jak na sobě tedy pracujete?

Jsem nejšťastnější dítě, protože jsem vyrůstala v lásce. Moje mamka na sobě pracovala od mého narození a chtěla mě vychovávat vědomě. Seberozvoj je tak pro mě přirozený, patří k mému životu.

Tento rok jsem si našla psychologa, abych se naučila pracovat s mým ADHD, které jsem rozklíčovala až teď v dospělosti. Psychické zdraví je občas ve společnosti tabu, a přitom je to stejné, jako když si zlomíte nohu - chcete se uzdravit, aby vám bylo dobře. Já si chtěla zlepšit kvalitu života a už po pár sezeních se cítím šťastnější.

Při vašem počtu sledujících je pravděpodobné, že vedle nadšených ohlasů se objeví sem tam i hejt, je to tak?

Naštěstí jsou reakce vesměs pozitivní, to mě nabíjí a motivuje tvořit více, ale samozřejmě se najde i člověk, kterému nesednu, a je to naprosto v pořádku, 100 lidí, 100 chutí. Setkala jsem se s hejtem, že jsem „až moc pozitivní“. Ale také mi lidé řekli, že jsou překvapení, že jsem milá i naživo. Neumím si představit mít masku na sociálních sítích a v reálu se chovat úplně jinak.

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Silnou ženou vskutku jeFoto: Archiv Anežky Chudlíkové

Máte svůj idol či vzor na sociálních sítích?

Od teenage let sleduji Nikkie Tutorials, která je důkazem, že se člověk může celosvětově proslavit, i když není z anglicky mluvící země.

Kdyby se ze dne na den sociální sítě vypnuly, co byste dělala?

Není to tak, že bych nedokázala bez sociálních sítí žít, naopak takové dny mívám pravidelně. Ale kdyby internet úplně padnul, dál bych se věnovala své kosmetické značce, kterou jsem přesně kvůli tomu založila: abych měla podnikání jisté.

Foto: Archiv Anežky Chudlíkové

Make-up je její velkou zálibou, ale i každodenní pracovní náplníFoto: Archiv Anežky Chudlíkové

Reklama

Načítám