Hlavní obsah

Zjistily jsme, že hodnota našich příspěvků je vyšší než řasenka, říkají sestry se statisíci fanoušků

Foto: Kamila Shíbalová

Foto: Kamila Shíbalová

Reklama

Aktualizováno

O tom, že ve dvou se to lépe táhne, asi není pochyb. Důkazem jsou i sestry Lucie a Nicole, za svobodna Ehrenbergerovy. Začínaly s blogováním čistě pro zábavu, vytvářely obsah, rostla jim komunita fanoušků a s tou mile komunikovaly. A i když je dnes sledují statisíce lidí a dávno nedostávají za spolupráci s firmami jen trička, milé jsou stále.

Článek

Se svými sledujícími prožily dospívání, cesty za vzděláním i za poznáním, svatby i těhotenství, inspirovaly je v módě, ale i ve zdravém životním stylu. V současné době je každodenní realitou dua A Cup of Style rodina, kterou se mladé ženy snaží skloubit s podnikáním. Zjistily, že nezvládnou všechno jako dřív, „jen s dítětem na ruce“. Jako se vyvíjí ony, vyvíjí se i obsah jejich stránek, sestry Lucie Gránová (30) s Nicole Sestak (27) sdílí běžné dny s dětmi, ale i cestování, sport a samozřejmě i módu a kosmetiku.

Jedny z nejvlivnějších influencerek pomáhaly vytvářet a profesionalizovat prostředí sociálních sítí. Kromě toho, že na jejich podpis stáli fanoušci dlouhé fronty, musely se vyrovnat i s tím, že je statisíce lidí nejen sledují, ale i hodnotí.

Protože jsou zaneprázdněné a najít v jejich plných diářích hodinku, kdy budou obě bez dětí, nebylo možné, za obě mi na otázky odpovídala starší Lucie.

Lucko, jak bys představila vaše sesterské duo A Cup of Style?

Mívaly jsme to nacvičené: Lucka a Nicole, sestry, blogerky a youtuberky. Za poslední dva roky se toho ale hodně změnilo. Jsme totiž hlavně mámy a na vlastních projektech pracujeme v každé volné chvíli. Stále nás hodně baví sociální sítě, věnujeme se e-shopu, kde prodáváme vlastní papírnictví, kolekci oblečení a zdravé dobroty.

Foto: Kamila Shíbalová

Málokdy je uvidíte jinak: milý úsměv k Nicole (vlevo) a Lucii patříFoto: Kamila Shíbalová

Patříte k průkopnicím blogování a prvním opravdovým influencerkám v Česku. Co vás vedlo k založení blogu?

To by asi vydalo na samostatný článek a my o tom máme i knížku Deset let se ségrou. První blog jsme si zakládaly v roce 2004 čistě pro zábavu, bylo nám 12 a 9 let. O pár let později jsme založily A Cup of Style, měly jsme vybudovanou malou komunitu sledujících, samy jsme sledovaly zahraniční blogery a celé to prostředí nás nadchlo.

Postupně jste začaly i s natáčením videí, založily jste e-shop…

Videa jsem začala natáčet já na letní stáži v Americe. Po mém návratu jsme na to navázaly a od té doby patří YouTube mezi naše nejoblíbenější platformy.

E-shop jsme zakládaly hlavně ze zvědavosti. Chtěly jsme vytvořit něco vlastního, hmatatelného. Učily jsme se to postupně, teď už sedmým rokem vydáváme vlastní diář a k němu další papírenské doplňky, máme malou kolekci autorského a lokálně šitého oblečení a před dvěma lety jsme s výživovou poradkyní Markétou Gajdošovou založily značku MG, pod kterou prodáváme zdravé dobroty (proteinové tyčinky, cookies nebo ořechové krémy).

Foto: Kamila Shíbalová

Z holek, co začaly blogovat pro zábavu, jsou dnes uznávané influencerky. Lucie má dceru Emu a Nicole syna VincentaFoto: Kamila Shíbalová

Sleduju vás víc než 10 let a mám pocit, že jako jedny z mála jste nikdy nesešly z cesty. Od začátku působíte mile, nevyvoláváte kauzy, jste pracovité a posouváte se dál… Umíte se na sítích i pořádně naštvat?

Děkujeme. No, to jsi prostě asi tak nějak popsala naše povahy. My jsme přirozeně nekonfliktní, pracovité a kamarádské. A je sranda, že když jsme si o sobě v minulosti četly něco negativního, tak právě, že jsme až moc sluníčkové a nudné, bez kauz. Naštvat se sice umíme, ale nepublikujeme to a brzy nás to přejde.

V čem je výhoda a v čem nevýhoda blogování ve dvojici? Měly jste někdy ponorku?

Má to jenom samé výhody! Pokud se teda nepohádáte a na tom to neskončí. Což naštěstí nebyl náš případ.

Chvilku trvalo, než jsme sladily naše představy, občas jsme se i pohádaly, ale velká výhoda je právě to, že jsme ségry, rodina. Tak jsme si to vždycky vyříkaly, našly kompromis a jely dál.

Máte s Nicole rozdělené role?

Kdo nás sleduje, tak ví, že jsme v něčem stejné a ve spoustě věcech dost odlišné. Možná právě to nás dělá zajímavější, že máme na různé věci různé pohledy. Občas natáčíme každá vlastní video, máme zvlášť i Instagram, naše publikum se maličko liší.

Ale jinak obecně – já mám na starosti hlavně kreativu: nápady na příspěvky, videa, spolupracuju s firmami a vedu e-shop z hlediska propagace a komunikace se zákazníky. Niky zase zastřešuje finanční záležitosti, účetnictví a výrobu produktů.

Foto: Kamila Shíbalová

Dříve spolupracovaly s módními firmami, dnes nosí vlastní kolekciFoto: Kamila Shíbalová

Kdy jste si začaly blogováním vydělávat? A kdy jste dospěly k rozhodnutí založit vlastní značku?

Nejdřív jsme díky blogu začaly šetřit. První spolupráce byly totiž založené na barteru - tedy výměně produktu za tvorbu obsahu. Dostávaly jsme oblečení, kosmetiku, sem tam jely na nějaký press trip do zahraničí, abychom lépe poznaly značku, se kterou jsme spolupracovaly.

Když jsme ale začaly studovat marketingovou komunikaci, víc a víc jsme si uvědomovaly, že je blog dobrým marketingovým nástrojem a hodnota našich příspěvků je vyšší než tričko nebo řasenka. Zároveň se měnil i celý trh, první agentury zprostředkovávaly spolupráci mezi firmou a blogerem, spolupráci placenou.

Vlastní značku jsme ale založily kvůli touze tvořit, chtěly jsme, aby naši sledující měli doma něco přímo od nás. Z finančního hlediska je to mnohem složitější a riskantnější kolotoč. Trvá měsíce, než vymyslíme a připravíme produkt, najdeme vhodného lokálního výrobce, vše uskladníme, nafotíme a prodáme. Ne vždy se taky s produktem trefíme. Ale o tom to je – o zkušenosti.

Na jaké silné okamžiky během blogování vzpomínáte?

Každé období mělo něco do sebe a díky blogu máme naše životní etapy hezky zdokumentované.

Rády vzpomínáme na naše cesty, úspěšné spolupráce, setkání s fanoušky, autogramiády diářů. Smějeme se při vzpomínce, jak nám před barák jednou doručili obalové materiály pro e-shop. Bylo toho 600 kg, ten den mělo pršet a my to musely odnosit do dětského pokoje a bály se, aby se nám nepropadla podlaha.

Nebo jsme už dvakrát byly nahlásit na policii krádež identity. Jednou, když nám někdo naboural hesla na všechny sociální sítě, a podruhé, když se za nás někdo vydával a nechal si domů poslat produkty v hodnotě desítek tisíc - od erotických pomůcek přes jídlo pro psa až po rodinné fotoalbum s fotkami cizí rodiny.

Foto: Kamila Shíbalová

Děti jsou jejich priorita, ale díky podpoře blízkých se mohou věnovat i podnikáníFoto: Kamila Shíbalová

Měly jste někdy problém s tím, že by vám popularita a fanoušci zasahovali až moc do soukromí? Vaše kamarádka Nicol Shopaholic měla období, kdy nemohla skoro vyjít z domu…

Takhle extrémní to u nás nikdy nebylo. Bylo intenzivnější období, kdy jsme opravdu skoro na každém kroku potkaly nějakého fanouška, ale bylo to spíš příjemné popovídání.

Kdy jste si uvědomily, že jste slavné?

Došlo nám to na jedné z akcí pro youtubery a jejich fanoušky. Stály jsme na pódiu a koukaly na deset tisíc lidí. Nebo když naši vrstevníci stáli dlouhé fronty na to, aby se s námi vyfotili a získali od nás podpis. To bylo jedno z nejšílenějších období, ale v dobrém slova smyslu.

Foto: Kamila Shíbalová

Bývaly inspirací v módě i v cestování po světě, dnes inspirují v tom, jak kloubit rodinu a práciFoto: Kamila Shíbalová

Začínaly jste jako studentky, teď jste obě mámy. Jak se vám daří pracovat, když máte každá svoje rodiny, malé děti, málo času?

Není to jednoduchý. Každá máme na jeden den v týdnu domluvené hlídání od babiček a zbytek práce děláme po večerech, když zbyde energie. Nestíháme toho ani zdaleka tolik, kolik bychom chtěly, ale děti jsou naše priorita. Důležité je nezmizet úplně, to by na nás možná všichni zapomněli, ale vždycky děláme vše autenticky, přirozeně. Takže i ten work-mama-life balanc je pro nás velké téma. A víme, že nejsme samy.

Kdyby se vypnul internet, co by to znamenalo pro váš byznys?

Asi dost velký problém a dlouhou dovolenou.

Výchova a přístup k dětem jsou v poslední době třaskavé téma. A lidé se domnívají, že mají právo hodnotit, radit. Obzvlášť ty, Lucko, sis celkem užila… Některé sledující, často bezdětné, měly pocit, že Emu rozmazluješ, že to nezvládáš. Navíc vás s Nikčou jako mámy srovnávaly. Jak jsi se s tím vyrovnala?

Tohle je na sdílení online ta největší výzva. Člověk chce být upřímný, opravdový, ale je za to často kritizován. Měl by se změnit, omezit sdílení, najít zlatou střední cestu? A výchova patří rozhodně mezi choulostivější témata. Hlavně vzhledem k tomu, že je v tom člověk úplný nováček a nikdo nedokáže na 100 % říct, co je správně.

Nečetlo se to dobře. Nejvíc se mě dotýkaly komentáře, že jsem k ničemu a nic kromě dítěte nestíhám. Protože to byla pravda a pro mě samotnou to bylo to nejtěžší. Byla jsem upřímná a získala několik „zásahů do otevřené rány“. Ale jak se často o mateřství říká, je to jenom období. Věděla jsem, že bude líp. Že přijde doba, kdy spolu s Emi uvaříme, vypereme a vyluxujeme. A srovnávání s Niky? Tak to se nás nedotýká vlastně skoro vůbec, protože my máme každá úplně jiné dítě. To je fakt nesrovnatelné a bereme to s nadhledem.

Foto: Kamila Shíbalová

Na jejich profily si sledující chodí pro každodenní pohodu a inspiraciFoto: Kamila Shíbalová

Patříte ke generaci mladých maminek, které o výchově hodně přemýšlí. Prosazujete respektující styl, zároveň se ale snažíte zůstat samy sebou, pracovat, mít čas pro sebe. Jak se to daří?

Denní program skládáme podle priorit a učíme se říkat si o pomoc. Najít balanc, mít čas pro sebe a své zájmy, to bez pomoci nejde. A my máme obrovské štěstí na lidi kolem sebe: partnery, kteří s námi pečují o děti, babičky a dědečky, kteří se angažují, kamarádky, které jsou v podobné životní fázi a vzájemně se podporujeme. Jasně, první roky jsou hodně o dětech, ale když se chce, tak to jde. Najít pár hodin na práci, na odpočinek, na rande, na cvičení, na kosmetiku. I kdyby to měla být jedna z aktivit týdně, je to i tak důležitý! Jak se dneska říká – zazdrojovat se.

Reklama

Načítám