Hlavní obsah

Zkusila všechno! Příběh o velkém hubnutí

Foto: inSPORTline

Takto nějak to na konci dopadlo se mnou :)

Nenávidím slovo HUBNUTÍ! Reklamy na pilule a zázračné stroje mi už lezou krkem. A k tomu má ještě každý na internetu zaručený návod, jak se těch kil zbavit. Jsem duše důvěřivá, zkusila jsem všechno!

Článek

A výsledek? NIC! Samozřejmě. Tedy jeden výstup z toho byl – ponaučení. Že je potřeba se spoléhat na sebe a na svoje tělo, a ne na to, co slibují reklamy.

Tady je ten počátek všeho – naslouchat tomu, co si žádá tělo a co je pro něj přirozené. Nemluvím jen o cvičení, ale i o stravě, zvládání stresu apod.

Já už dneska vím, že hubnutí nebo zpevňování těla je běh na dlouhou trať. Připravte se na to, že to bolí, bude to vyžadovat spoustu překonávání sebe sama, zabere to čas a není to vidět po prvním týdnu. Zázraky na počkání z vás udělají leda doživotní jojo nebo notorickou polykačku nejrůznějších tablet. Svému tělu musíte dát čas. Postupně ho zvykat na novou situaci. Má zkušenost říká – čím pomalejší ten proces je, tím trvalejší je nakonec výsledek.

Důležitým bodem je jídlo, ale o tom vám něco povím příště. Dnes se podíváme na bod číslo dvě, jmenuje se „pohyb“ ☺ …

Foto: inSPORTline

Při mé cestě za krásnou postavou jsem vyzkoušela fakt všechno, prošla jsem peklem :-)

Variant, jak se vydat správným směrem a pohybovat se efektivně, je několik. Přesněji tři:

  • Najdete trenéra, který se vám bude věnovat. Výhodou je, že na vás dohlédne a určitě si neublížíte. Nevýhoda je, že je to nákladnější.
  • Budete chodit na pilates nebo podobné cvičení zaměřené na posilování s vlastním tělem. Donutí vás to cvičit a budete pod kontrolou. Nevýhoda je, že ten výkon a zvyšování nároků je vesměs pořád stejný. Výsledky se dostavují velice pomalu. Věřte mi, na pilates jsem chodila 5 let.
  • Najdete si fitness centrum nebo posilovnu se sálem (v létě se chodí ven!), kde se cvičí jakákoli varianta funkčního tréninku/crossfitu/kruhového tréninku/workout apod. Říká se tomu různě, ale princip je vždy plus minus stejný. Střídá se cvičení různých partií těla. Ať už s pomůckami nebo bez nich.

Já vyzkoušela nakonec všechny varianty. A za sebe musím přiznat, že nejrychleji jsem se k cíli dobrala s osobním trenérem. Já se obrátila na trenéry firmy, od které jsem si dřív vyzkoušela i různé mašiny a se kterou jsem měla jen pozitivní zkušenosti – insportline trenéry.

Jen bych chtěla zdůraznit, že ať už zvolíte jakýkoli typ cvičení, vždy začněte u zpevnění tzv. „core“ – střední části těla – trupu, tedy hlavně břišních a zádových svalů. Dnešní styl života, sedavé zaměstnání, málo pohybu atd. vedou k tomu, že naprostá většina lidí má dnes s tímto základem problém. Až na tomto základě teprve můžete začít stavět zpevnění celé postavy.

No, a až budete umět techniku cviků, přestanete utrácet za lekce. Za ušetřené peníze si nakoupíte pár pomůcek, které proti posilovacím strojům nestojí skoro nic, a můžete cvičit doma nebo v parku.

Ze své zkušenosti mohu doporučit:

1. Cvičení na balanční podložce. Kdo nevyzkouší, nepochopí. Cvičí se to na půlmíči zvaném Dome. Doporučuji mrknout na www.balancni-podlozka.cz.

2.TRX – tzv. „závěsný posilovací systém“. Úžasné cvičení na doma i ven. Pro vlastní účely rozhodně doporučuji pořídit si levnější variantu – např. Multitrainer od inSPORTline (mám vyzkoušené oba a rozdíl jsem nenašla). U stejného výrobce najdete i spoustu levnějších pomůcek či různých expandérů apod.

3. Klasika na doma je cvičení na gymnastických míčích, na žebřinách a těm, kdo chtějí zkusit něco méně tradičního, ale o to zábavnějšího, doporučuji vyzkoušet skákání na fitness trampolínkách, slackline či obruče (hula hoop).

4. A teprve až budete mít zpevněný svalový korzet a váha vlastního těla vám opravdu nebude stačit, můžete začít postupně přidávat nějaká závaží, nějaké menší činky či jiné fitness pomůcky.

Tak s chutí do toho!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama