Hlavní obsah

Moje mise byla vystoupit ze stínu rodičů, říká Karolína Kachyňová, která radí, jak na reklamu

Foto: Archiv Karolíny Kachyňové

Její instagramový profil je víceméně edukativní, a přesto (nebo právě proto) jej sleduje 17 tisíc lidí. Ti se denně dozví něco nového na téma Jak na reklamu a sítě. Karolína Kachyňová pochází ze známé umělecké rodiny, ale její misí je vystoupit ze stínu slavných rodičů.

Článek

Dodnes si pamatuji, jak jsem se v pandemii účastnila online kurzu o sociálních sítích a zaujala mě přednášející Karolína, která ze sebe sypala rady a tipy a do toho vtipkovala. Vrtalo mi hlavou, odkud ji znám, a tak jsem zapátrala. Zjistila jsem, že jde o Karolínu Kachyňovou (28), dceru herečky Aleny Mihulové (57) a režiséra a scenáristy Karla Kachyni (†79), a znám ji, protože často doprovází i s partnerkou maminku do společnosti.

Na Instagramu i ve svých videích na YouTube radí podnikatelům, skrze profil Jak na reklamu a sítě, jak nejšikovněji prodávat své produkty a služby. Je majitelkou agentury Edmé a autorkou Kurzu prodeje na Instagramu. Proč bojuje za etický marketing a jak jí pomáhá nebo škodí známé jméno?

Jste dcerou slavných rodičů. Je to ve vašem podnikání výhoda, nebo spíše naopak?

Každý má nějakou životní cestu a snaží se najít své místo na světě. Moje mise byla většinu mého života vystoupit ze stínu rodičů. Lidi si myslí, že člověk, který se narodil do slavné rodiny, to má snadné, že je mu vše dáno. Je to ale přesně naopak, ostatní se spíše dívají skrz vás. Vy sami, jako individuální osobnost, je vůbec nezajímáte.

Z tohoto důvodu obdivuju všechny, kteří se rozhodnou v životě dělat stejnou profesi jako jejich rodiče, protože je pak čeká celoživotní srovnávání.

Kdy jste se s tím setkala?

Moje první práce byla brigáda v reklamní agentuře a už tehdy se někdo ozval, že mi to určitě zařídila Mihulová. Nevím tedy, kde by moje maminka jako herečka vzala kontakty, díky kterým bych mohla získat práci jako správce sociálních sítí v reklamním start-upu, ale lidé se nad takovými věcmi nikdy logicky nepozastavují. Chtějí mít pocit, že nejsou úspěšní jen proto, že se špatně narodili, že pokud někdo jiný úspěšný je, musí to být podvod nebo protekce. Já mám alespoň to štěstí, že nedělám stejnou práci jako rodiče, a tak nemusím pomluvy o protekci poslouchat tak často.

Ale původně jste studovala režii...

Je to tak. V patnácti člověk zcela přirozeně volí to, co vidí u rodičů. Ve škole mi šlo psaní, prezentování před třídou, tak jsem zkusila režii. Ale nakonec jsem se našla v marketingu. Buduju svou značku, využívám všechny znalosti, píšu si příspěvky, scénáře, točím videa.

Marketing je mnohými vnímán jako sprosté slovo.

Ano, a i proto se snažím propagovat především etický marketing a ukázat, že jde prodávat i s ohledem na zákazníka. Morálně, eticky a bez nekalých praktik. Věřím, že očistit tento obor má smysl. Správný marketing je o komunikaci, ne o manipulaci.

Foto: Archiv Karolíny Kachyňové

Jednoduchý šik styl se prý naučila od přítelkyně Natálky, která jeden čas pracovala jako stylistka

Co vy osobně máte na Instagramu ráda?

Mě nejvíc baví YouTube. A už jsem i jedním z autorů na Stream.cz. Instagram, ale i Tik Tok, jsou o něco úspornější. Využívám je k tomu, abych publikum rychle zaujala, pobavila a pak ho navedla tam, kde je více informací a kde lidem skutečně můžu pomoci a něco je naučit – tedy právě tam, kde mám k dispozici spíše formát delšího videa.

Rozhodla jste se být na volné noze a podnikat, sama říkáte, že úspěšně. Byly i chvíle, kdy jste litovala, že nejste zaměstnanec?

My jsme rodina neurotiků, a jestli něco chceme, tak dostávat pravidelný plat, klidně menší, ale mít klid. Ale naučila jsem se, že v podnikání ten jistý plat není, že se např. můj kurz prodává ve vlnách. A nelituju, že jsem do toho šla. Ono uspět není tak těžké, pokud nebudujete další obří značku typu Amazon nebo Microsoft. Dosáhnout úrovně „bohatství“, tedy dle průzkumů v ČR asi sto tisíc měsíčně, lze poměrně snadno. Když máte štěstí, tak za rok, když nemáte, tak za pět let. V kontextu zaměstnání, kde budujete kariéru čtyřicet let, to není taková doba. Navíc za sebou necháte odkaz.

S vaší partnerkou spolu i pracujete. Trávíte spolu všechen čas, musely jste se to naučit? 

Natálka se mnou spolupracuje na všech projektech a neměly jsme žádný problém. Jen já se musela naučit zadávat práci a spolupracovat. Mám na sebe i ostatní extrémní nároky a musela jsem si uvědomit, že chybovat je lidské, někdy je třeba dovysvětlit zadání a podobně.

Foto: Archiv Karolíny Kachyňové

S hejtry se naučila pracovat a velmi asertivně na ně reaguje, například jim poděkuje, že jí svými komentáři zvyšují dosahy

K sociálním sítím patří i hejty. Na co nejvíc útočí?

Na můj vzhled, to je nejjednodušší. Lidi si neuvědomují, že to, že jsem holka s krátkými vlasy, co nosí spíš košile než šaty, je moje volba. Mně se to líbí, takže ty nadávky zvládám.

Další hejty se točí kolem zpochybňování mého úspěchu a počtu sledujících, i když mám asi nejvíce sledujících markeťáků v ČR a komentáře jsou plné mých spokojených klientů.

Ale nějaké to sebevědomí na sítích se člověk musí naučit. První hejty vás rozhodí, máte pocit, že na to nemáte. Ale časem vám naroste hroší kůže. Jediná cesta je skrz, je třeba to vydržet.

Máte typického klienta?

Jsou to podnikatelé, kteří mají skvělé produkty či služby, ale potřebují poradit, jak přes sítě získat nové zákazníky. Z 80 % jsou to ženy, často na mateřské, které chytře rozjely podnikání, když byly doma s dětmi.

To radím všem! Je příliš velké riziko skončit v práci a bez prostředků se vrhat do podnikání. Lépe se dělají rozhodnutí, když máte stálou práci (klidně jen brigádu) nebo úspory.

Jaké nejčastější chyby na sociálních sítích vídáte? Co se týče podnikání.

Vídám buď agresivní prodejce, kteří přes příspěvky tlačí svůj produkt hlava nehlava. A pak jsou ti, kteří dělají kreativní obsah, ale nikdy nemluví o své nabídce. Komunikují, radí, předávají know how a to vše zdarma. Když ale hodnotu předám, nesmím se bát na konci říct si o nákup. Ti zase nic neprodají.

Co vaši klienti, kdo si vzal vaše rady k srdci a daří se mu?

Třeba @naucimtesit, která pomocí mé strategie vyrostla ze 355 sledujících na 25 tisíc, ta překonala svého učitele. @kotvickypohody vykládá karty a je důkazem, že neexistuje podnikání, které by nemohlo mít Instagram. @makronkyodmaki jsem pomohla vybudovat dva profily, jeden o pečení a druhý o životě na statku. To je jen pár ukázek z mého portfolia klientů, kterých je k dnešnímu dni více než 150.

Foto: Archiv Karolíny Kachyňové

Mimo Prahu a na dovolených vypíná telefon. Říká, že jakmile odjede pryč, je jako káně, kterému dal někdo pytel přes hlavu a konečně má sama od sebe klid

A má Instagram vaše maminka?

Nemá, nemá ani Facebook. Jediné, co paří, je DuoLingo, učí se španělsky přes aplikaci. A já jsem ráda, protože to může být pro umělce toxické a nebezpečné prostředí, a už to nemá zapotřebí.

Během studia na vysoké škole jste se věnovala i koučinku a pracovala na online kurzu. Co vás k tomu vedlo? 

Po stovce klientů jsem zjistila, že ty rady se vlastně pro všechny typy podnikání opakují. A řekla si, že svoje znalosti a poznatky nahradím kurzem. Je tam neprůstřelná strategie pro podnikání všeho druhu.

Jak dlouho trvalo dát kurz dohromady?

Zabralo mi to sedm měsíců, je to 14 hodin obsahu, 40 lekcí. Šlo mi o to, abych vytvořila nejlepší kurz na vybudování značky na sociálních sítích v České republice. A to se mi povedlo, v oblasti obsahového marketingu za mě už dávno nemáme srovnatelného konkurenta.

Kromě lekcí mají klienti k dispozici soukromou facebookovou skupinu, kde se můžou ptát na cokoliv, čemu v kurzu nerozuměli, zároveň je jim každý týden k dispozici odborník z konkrétní oblasti jako například PPC reklama, TikTok a podobně.

A kolik to stojí?

Cena kurzu se odvíjí nejen od toho, jaké byly náklady (platforma, web, čas můj i ostatních odborníků), ale i jakou hodnotu podnikatelům přinese. Máme v kurzu podnikatele, kteří díky mému systému zvedli počet objednávek i o 700 %. Jde prostě o investici, která se vyplatí.

Na co se můžeme těšit na Stream.cz?

Na videa s marketingovými tipy a triky pro podnikatele. Mezi prvními nahranými videi najdete například to s názvem Jak zvýšit prodej pomocí jednoho slova.

Karolína Kachyňová byla součástí našeho projektu Insta léto. Během něj jsme se rozhodly vyzpovídat zajímavé „insta ženy“, které mají nejen profil plný líbivých obrázků, ale i přesah a zajímavý příběh. Minulý týden jsme si povídaly s Karolínou Four a v následujících týdnech se můžete těšit třeba na Janku Chudlíkovou, Tělo s příběhem nebo Školu stylu a mnoho dalších.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek