Hlavní obsah

Konec retuší! Které značky vsadily na přirozenou krásu?

Foto: Mango

Foto: Mango

Reklama

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stále více kosmetických a módních firem ukazuje na fotkách reálnou krásu místo té vyphotoshopované. Konečně! Jaké z nich získaly plusové body v poslední době a stojí za povšimnutí?

Článek

Proč grafici můžou za to, že máte komplexy? To je dost zjednodušeně řečeno, ale za všechny vaše předsudky a nereálné vnímání ženského i mužského těla a krásy můžou dokonale upravené fotografie. Ty na vás vykukují všude. V časopisech, v televizi, i na webu. Ano jasně, vymazat pupínek, to by se dalo pochopit, ale proč z tváře odstraňovat vrásky okolo očí? Proč kůži vyhlazovat úplně dohladka, když tak vůbec nevypadá, pokud vám nejsou dva roky?

Naštěstí pro vaše duševní zdraví je éra Photoshopu na ústupu, alespoň co se týče kosmetických a módních firem. Už jednoduše není v kurzu, aby se modelkám odstraňovaly strie nebo zralým ženám jejich mimické vrásky. A tomu my tleskáme!

Vypadá to, že dcery vašich dcer už nebudou mít mindráky z vyumělkovaných fotek na stránkách magazínů a na módních molech se budou častěji vedle sebe procházet ženy s velikostí 36 i 44. Snad se konečně všichni přestanou hnát za perfektním ideálem, který existuje leda tak na obrazovce šikovného grafika.

Bez digitálních úprav

Jednou ze značek, která se připojila k „hnutí“ za přirozenou krásu, je výrobce kosmetiky Dove, a rozhodně v tom není nováčkem. Ke svým reklamním kampaním už spoustu let nevyužívá modelky, ale „reálné ženy“, a jejich fotky pak nejsou retušovány. A na to právě chce od ledna 2019 upozornit logem bez digitální úpravy, které se na všech reklamních fotkách bude objevovat. Tento krok je součástí jejich projektu Sebedůvěry, který se mimo jiné zaměřuje i na problematiku šikany, a na sociálních sítích ho můžete sledovat pod hashtagem #MojeKrásaMojeVolba.

Foto: archiv firmy

Značka Dove se rozhodla od nového roku ve svých reklamních kampaních používat fotografie bez digitálních úpravFoto: archiv firmy

Dobrou zprávou je, že další kosmetičtí giganti tuhle cestičku také pomalu, ale jistě prošlapávají. Značka Urban Decay například nedávno ve svých reklamách „přiznala“, že kůže má póry, a proto je mají i modelky na super blízkých snímcích. Značka MAC zase v poslední době „pobouřila“ svět fotkou namalovaných rtů, kde byly vidět jemné chloupky nad horním rtem.

L’Oréal Paris zveřejnil fotky z pařížského týdnu módy, kde měla značka svou přehlídku, a na jednom z make-up looků jste mohly spatřit herečku Evu Longoriu (43) s jemnými vráskami okolo očí. Tyhle malé revoluce se dějí především v reklamách a příspěvcích na Instagramu, kde získávají samozřejmě ohromný ohlas. A odtud je to jen krůček do lifestylových časopisů!

Foto: archiv firmy

Eva Longoria a její make-up na pařížském týdnu módy. Je vidět, že je fotka trochu vylepšená, ale alespoň přiznává, že má žena ve 43 letech okolo očí vráskyFoto: archiv firmy

Plus size neexistuje

V souvislosti s „body positive“ hnutím, neboli pozitivním vnímáním svého těla takového, jaké je, nelze nezmínit modelku Ashley Graham (30). Ta se v průběhu let zapojila už do několika kampaní. Tou poslední je módní kampaň pro Mango a jeho odnož Violetu, kde najdete oblečení až do velikosti 54. Aktuální hashtag zní: #iAmWhatiAm a poselstvím kampaně je vykřičet do světa to, že jste ve svém těle spokojené nehledě na velikost, kterou nosíte, a bořit zažité stereotypy.

Foto: archiv firmy

Modelka Ashley Graham v nové kampani značky MangoFoto: archiv firmy

Na stejnou vlnu se napojil už před delší dobou i britský e-shop s oblečením Asos. A nejde jen o to, že ženám, které jsou na fotkách ve spodním prádle, nechávají nevyretušované strie. Na obrázcích uvidíte i jiné ženy než ty, které se narodily s mírami 90-60-90 a je jim pod dvacet. Stejnou cestou jde také například Zara a v jejích nejnovějších modelech pózuje starší modelka s odrosty, ve kterých prosvítají šediny, a na jejíž tváři jsou viditelné vrásky, které by jindy zmizely při postprodukci fotek.

Foto: archiv firmy

U obchodního řetězce Zara najdete fotky reálných žen, i například se šedinamiFoto: archiv firmy

Foto: archiv firmy

E-shop s oblečením Asos byl jednou z prvních firem, které přestaly modelkám retušovat strieFoto: archiv firmy

Za povšimnutí stojí také určitě české značky, které se snaží ženskou krásu ukazovat takovou, jaká je. Reálné fotky tedy uvidíte i u značky Girls Without Clothes nebo u návrhářky Eleny Kožusznikové, kterou najdete pod pseudonymem LNK Rules. A my je za to milujeme.

Foto: Monika Hánová

Značka LNK Rules je z dílny návrhářky Eleny Kožusznikové, která navrhuje spodní prádlo pro ženy. Tato fotka vznikla v souvislosti s projektem Za normální fotky a jednou z modelek byla i slečna s vitiligemFoto: Monika Hánová

Foto: archiv firmy

Značka oblečení Girls Without Clothes oslavuje ženskou krásu takovou, jaká doopravdy jeFoto: archiv firmy

Jak vnímáte retušování fotografií vy?

Reklama

Související témata:

Načítám