Hlavní obsah

Kule v klidu jsou sen každého chlapa, a my mu to umíme splnit, říká podnikatel Tomáš Čech

Foto: Archiv Angry Beards

Foto: Archiv Angry Beards

Spolu s kamarádem vlastní firmu na pánskou kosmetiku. Ale ne jen tak ledajakou. Angry Beards v čele s Tomášem Čechem mají v nabídce třeba i řadu, která pomáhá udržet v čistotě a pohodlí ty nejintimnější pánské partie. Jaký je chlap, co prodává „deodoranty na kule“, jak sám říká?

Článek

Sice ho živí pánská kosmetika, ale přesto není Tomáš Čech žádný vyvoněný „šampón“. Naopak je to chlap, co nechodí kolem horké kaše a mužským intimním partiím zcela bez okolků (v hovoru i na e-shopu) říká kule a pytel. Přesně ví, co pány trápí, a nabízí jim jasné řešení, aniž by se to snažil nějak decentně okecávat. A tak se jeho zákazníci (kterým mimochodem tyká) třeba dozví, že „každej, kdo má pytel, měl by mít i koule se o něj starat“, nebo že „s řadou Calm Balls už nemusí žádnej chlap trpět jako zvíře a imrvére odervávat kule od stehna“. Tomáš Čech je naším dalším mužem měsíce. A zcela zaslouženě, protože v jeho případě podtitulek letošních rozhovorů Chlapi sobě více než sedí.

Vaše firma se jmenuje Angry Beards, v překladu naštvaní vousáči. Vy se na svých stránkách dokonce nazýváte nasraní vousáči. A tak se nabízí otázka, proč jste tak naštvaní?

Spíš než že bychom byli věčně nasraní, nás baví si hrát se slovy, spodobou, rejpat do čeho se dá, a hlavně bavit jak sebe, tak ostatní. Ale zase si nemyslete, jestli se rozzlobíme, budeme zlí.

Jak to vypadá, když je Tomáš Čech naštvaný a zlý? A co vlastně Tomáše Čecha dokáže tak moc vytočit?

Můj otec je jak sopka – nic se neděje, dokud nedojde k soptění, pak je zle a pozdě cokoli hasit. Já se v tomhle potatil, ale snažím se vypouštět páru průběžně a katastrofám předcházet. Ne vždycky se zadaří a občas to taky nezvládnu. Nejhorší je, když se neděje, na čem se s někým domluvím. Je pro mě důležitý, aby slova měly váhu, páč když nemaj, bortí se mi celej svět. To pak ukončujeme spolupráce, měníme dodavatele, lítají hromy blesky.

Tak pojďme k počátkům vašeho podnikání. Četla jsem, že jste s kolegou Adamem Auerem vystudovali vysokou školu a pak jste se rozhodli podnikat. Jak vás napadla oblast pánské kosmetiky?

Já vystudoval, Adam spíš studoval. No a k podnikání mě to táhlo odmalička. Prarodiče podnikají, rodiče podnikají, přijde mi super budovat něco k obrazu svému. S Adamem a dalšími kamarády jsme furt vymýšleli, do čeho bychom se pustili, ale nic nedávalo takový smysl jako právě v roce 2017 kosmetika pro chlapy. Kamarád přišel s tím, že by chtěl udělat e-shop s kosmetikou pro gentlemany. Líbilo se mi to, ale gentleman nejsem a myslím, že už vymřeli.

Vážně podle vás gentlemani vymřeli?

Teď mě nechápejte špatně, podržet dveře, pomoct s taškou a podobně beru jako samozřejmost. Gentlemanem chápu ty napudrovaný chlapíky s vestičkou a nosem nahoru. To si myslím, že už skončilo. Jsem normální chlap, smrdím, mám přihlouplej humor a zkazím každou romantiku. No a přesně pro takový nic nebylo. Navrhl jsem klukům udělat místo přeprodávání nabubřelých britských serepetiček vlastní značku, co by měla koule. Nesdíleli můj pohled, zhádali jsme se jak psi, tak jsem přemluvil jen Adama a šli jsme do toho společně.

A první produkt? Vzpomenete si na něj?

Nechtěl jsem začínat jen s jedním výrobkem, co kdybychom se zrovna tím jedním netrefili do chuti zákazníků. A tak jsme v prosinci 2017 vypustili olej na vousy, balzám na vousy, vosk na vousy a šampón, teď chvilka napětí, taky na vousy.

Foto: Archiv Angry Beards

Angry Beards je kosmetika pro opravdové chlapyFoto: Archiv Angry Beards

Takže klasická pánská kosmetika. Ale teď máte i speciální řadu Calm Balls určenou pro intimní mužské partie. Jak vás tohle napadlo?

Tak tady bych se ohradil, klasickou pánskou kosmetiku neděláme. My máme kosmetiku pro chlapy. No a k naší řadě na kule – řešíme v podstatě svý problémy. Kule v klidu jsou sen každého chlapa, i když to ne každý přizná. V zahraničí jsou podobný výrobky už dýl, takže jsme úplně neobjevili Ameriku. Přistoupili jsme k tomu ale po svém, s cílem poskytnou bezkonkurenční výrobek za dostupný prachy. Z hodnocení a feedbacku se to snad povedlo.

Jak a kdo vaše produkty testuje?

Donedávna jsme byli extrémně malý tým, takže hlavně já s Adamem, případně kamarádi. Teď už do toho zatahujeme spoustu lidí z firmy, zákazníky, o testery už nouzi nemáme. Testujeme hlavně pro ten účel, pro který výrobek vyvíjíme, ale snažíme se vidět i za roh. Třeba Antistick, sportovní lubrikant na kule, se ukázal super i proti vlkovi na stehna plnoštíhlých dam, případně podprsí, aby se kozeny nedřely.

Sice se to pomalu mění, ale přeci jen, opravdu jsou běžní muži ochotní utrácet za vyloženě pečující kosmetiku?

Rosteme raketovým tempem, tak bych řekl, že jsou. Ale zase, abych to uvedl na pravou míru, spousta našich zákazníků jsou právě žaby, které nakupují pro své chlapy. Mají radost z toho, že jejich neotesanec se pomalu zkulturňuje, a chlapy naše výrobky baví, tak to pěkně funguje.

Foto: Archiv Angry Beards

Kosmetiku pro chlapy nakupuje i hodně ženFoto: Archiv Angry Beards

Jak jsou na tom čeští muži s péčí o sebe?

Tak, asi se o sebe nestaráme tolik jako frantíci, kokršpanělé a podobně, ale zase úplně zlý to s náma snad taky není. A co se kosmetiky týče, podle mě se nic nemá přehánět. Asi bych měl říct, že je potřeba si koupit všechno z naší nabídky, jinak si o vás žaby ani kolo neopřou, ale tak se na to nekoukám. Hlavní je, aby to člověka bavilo. Někdo si naolejuje vousy a má to jako takový rituál. Jiný to dělá, aby ho vousy nehryzaly a nepadaly mu z nich lupy jak sníh o Vánocích. I když tedy nevím, kdy naposledy sněžilo o Vánocích. Jinému to může pomoct se sebevědomím. Ať si každý zkusí najít, co ho bude bavit, případně co bude bavit jeho drahou polovičku doma, protože na konci dne to všechno děláme pro vás, milé dámy.

Dal by se tedy nějak popsat váš standardní zákazník?

U nás je všechno nestandardní, takže i zákazníci. Samozřejmě největší zastoupení mají lidi okolo třicítky, ale to je nejsilnější skupina více méně všeho. Nakupují od nás puberťáci, kterým se marně snažíme vysvětlit, že na vousy ještě musí počkat, stejně jako chlapíci okolo šedesátky, kteří si s námi píšou přes sociální sítě a fotí, kolik toho od nás už nakoupili. Jedno je jistý, nikdo nemá lepší zákoše než my.

Jak moc o sebe pečujete vy? Co ve vašem kosmetickém portfoliu nesmí chybět?

Já nedám dopustit na naše parfémy, šampony a teď sprchový gel, který ještě tedy není venku. Na vousy vždycky používám jednu věc tak dlouho, až se mi zprotiví, a přesedlám na další. Teď používám olej na vousy Jack Saloon, pěkně hraje právě s parfémem. No a samozřejmě Calm Balls, ty mě nenechají ve štychu.

Foto: Archiv Angry Beards

Vousy, vlasy, ale i ty nejintimnější mužské partie, o to vše se tahle kosmetika postaráFoto: Archiv Angry Beards

Jedna věc jsou vaše produkty, to, co prodáváte a nabízíte, druhá je image. Vaše stránky a vůbec komunikace se zákazníky se nese v uvolněném duchu, používáte vulgarismy, byť v milém a úsměvném kontextu. Proč? Co je cílem?

Snažíme se nepřetvařovat a být takoví, jací jsme. Nesnáším, když je někdo schopný mluvit hodiny a nic neříct. Být bezpohlavní, pro všechny a pro nikoho, hlavně si nikoho nenakrknout, ať všichni kupujou a mně se plní kapsy. S tím jsem do toho nešel. Chci být co nejupřímnější, zákazníkům vždycky k dispozici, a když někdo hledá něco, co mu nemůžu nabídnout, tak to narovinu říct. Nestojím o nespokojený zákazníky, to si raději nechám ujít kšeft.

S touhle image samozřejmě korespondují i texty, které máte na stránkách. Od popisu produktů přes zákaznickou podporu až po pracovní nabídky u vás ve firmě. Opět je to naprosto přímočaré, vtipné, přisprostlé. Kdo tohle vymýšlí a píše? A píše to za střízliva?

Haha, to rád slyším. Donedávna jsem všechno psal já, teď už to nejde, a chvála bohu se mi podařilo najít podobnýho pošuka, jako jsem já. No a k té střízlivosti, chce to mít hlavu v oblacích, bejt trochu high.

Svým zákazníkům automaticky tykáte. I tohle je záměr?

Jojo, zákošům tykáme. Myslím, že tykání je vhodnější způsob komunikace. Předá se víc informací, míň se hrajou hry, míň se chodí kolem horký kaše. Někdo je z toho dotčenej, to ale holt není náš zákazník. Tykáme na krabičkách, tykáme všude. Nedává smysl se před nákupem chovat jinak. Jestli ho naštve, že mu tykáme v mailu, nedopadlo by vůbec dobře, až by se koukl na spodek krabičky, kde bychom mu nadávali do zvědavýho bastarda.

Mě třeba tohle neuráží, naopak mě to pobaví. Ale určitě ne všechny reakce jsou takové. Vzpomenete si na zákazníka, kterého jste pohoršili?

Bylo jich pár a možná právě proto si je pamatuju. Třeba pan golfista to nezvládl a rušili jsme objednávku, ale jak říkám, raději žádnej zákazník než nespokojenej. Vím, že tady nejsme pro všechny, a to je v pořádku.

A váš nejpříjemnější zážitek s klientem? Něco, kdy jste si řekli, jo, fakt to děláme dobře.

Tohohle je naštěstí strašně moc, a když už padám na hubu, pročtu si hodnocení, zprávy, pár lidí nám poslalo i dopisy… To mi fakt vhání krev do žil.

Foto: Archiv Angry Beards

Tomáš Čech o sobě tvrdí, že je normální chlap, ne nějaký šampón. A takové jsou i jeho produktyFoto: Archiv Angry Beards

Máte v plánu rozšíření nabídky? Nějaký nový produkt?

Tenhle rok to budou spíš ty typické věci, sprcháč, deodorant, který nám chybí jak sůl. Do budoucna si ale brousím zuby na příruční vířivky na kule pro večerní odpočinek. Třeba příští rok.

Co je proboha příruční vířivka na kule?

Zatím jen snová představa, v budoucnu snad dostupnej relax pro všechny chlapy. Nohy nahoru, kule do vířivky, klid.

A co expanze? Třeba z Třebíče do jiných měst, kamenné prodejny a podobně. Máte takové ambice?

Z Třebíče se snad nebudeme muset hnout, té patří mé srdíčko. Kamennou prodejnu letos neplánujeme, uvidíme, jak s koronou, a třeba ji uděláme příští rok, ta by ale určitě byla v Praze. No a expanze za hranice. Teď jsme s e-shopem na Slovensku a v Polsku. Tyhle země chceme zaplavit jako první tou naší černou ropou. Pak by si určitě zasloužili Němčouři, Rakušáci, uvidíme.

A poslední věc. Máte kule zkusit to i s kosmetikou pro ženy?

Copak o to, kule jsou, ale pro dámskou kosmetiku by to chtělo spíš fimfulínu. Píše nám čím dál víc dam, bohužel nestíháme požadavky ani z chlapský strany a těm jsme se upsali jako prvním. Uvidíme, co budoucnost přinese. Bavilo by mě to taky, jen bych potřeboval, aby měl den aspoň 420 hodin.

Loni jsme vám v sérii rozhovorů představovali muže, kteří pomáhají a zachraňují. Životy, přírodu, kulturu, vše, na co si vzpomenete. Předloni jste zase mohli číst o mužích, kteří vynikají v oborech souvisejících s ženským světem. Muže, kteří činí život žen lepší, příjemnější, hezčí. Všechno to byli naši muži měsíce. Ani letos jsme vás o povídání se zajímavými zástupci mužského pokolení nechtěli ochudit, proto přinášíme další rozhovory. Tentokrát s podtitulem Chlapi sobě, protože jsou to pánové, kteří dělají něco zajímavého, prospěšného a důležitého pro jiné muže.

Reklama

Související témata: