Hlavní obsah

Postava typu hruška? Jezte brokolici a místo stehen posilujte ramena!

Foto: shutterstock

Kvůli širším hýždím a stehnům mají ženy „hrušky" často problém s výběrem dobře sednoucích džín

Ženy, jejichž křivky připomínají tvar hrušky, obvykle nejvíce trápí asymetrie postavy. Mají užší hrudník a ramena, a naopak výrazně širší boky, hýždě a stehna. Je to sice problém, má však své řešení.

Článek

Nebudeme vás dlouho napínat, základ boje s hruškovitou postavou je v principu jednoduchý. Musíte správně cvičit a dodržovat zdravý odlehčený jídelníček. Otázkou ale je, jaké cvičení je pro tento typ postavy nejvhodnější a na co nezapomínat při sestavování denní stravy.

Na to jsme se ptali trenérky Markéty Brožové z fitness pro ženy Contours a nutriční specialistky Kamily Novotné ze Světa zdraví.

Ze všeho nejvíc posilujte prsa, ramena a paže

„U žen s postavou hrušky patří k problémovým partiím hlavně stehna, hýždě a boky. Chybou je, že se při cvičení zaměřují hlavně na dolní polovinu těla. Trik ale spočívá v procvičení právě horní poloviny těla,“ uvádí trenérka Markéta Brožová.

„Na problémové dolní partie je vhodné zařadit kardio trénink, který pomůže se shozením přebytečných kilogramů, a při posilování se zaměřit na celé tělo, ale hlavně na horní polovinu těla. Při posílení prsou, ramen a paží docílíte symetrie celého těla,“ vysvětluje trenérka.

Foto: shutterstock

Zaměřte se na posilování horní poloviny těla. Vaše postava se tak stane symetričtější

Jako kardio trénink je vhodný například volnější běh po rovince nebo chůze, ale i jízda na kole nebo bruslích, v posilovně pak můžete zvolit jak běžecký pás a rotoped, tak stepper nebo eliptický trenažér. Nicméně, vždy jezděte spíše na delší výdrž, nikoli na posílení. Na těchto strojích se často setkáte s nastavitelnými režimy „do kopce“, právě s těmi byste to přehánět neměly.

Na kardio trénink si vyhraďte čas aspoň třikrát týdně. Pro začátek postačí 30 minut, a ideálně hned poté zařaďte i posilování. Z toho jednou se věnujte stehnům a hýždím a obecně dolní polovině těla. Dvakrát pak posilujte ramena, bicepsy, tricepsy, ale samozřejmě i povrchové břišní svaly, hluboké břišní svaly neboli core a také záda.

Jezte brokolici, houby a divokou rýži

„U žen s postavou typu hruška je potřeba, aby společně se cvičením dodržovaly správný redukční režim. Aby stehna a hýždě ještě nenabíraly na objemu,“ říká nutriční specialistka Kamila Novotná ze Světa zdraví.

V první řadě je potřeba zrychlit metabolismus, ženy s postavou hrušky mají totiž sklony spíše k pomalejšímu spalování. „Pro správný chod metabolismu je velmi důležitá správná snídaně. Bez dávky ranní energie metabolismus nezačne dobře fungovat a spalovat. Nevyplatí se ani podceňovat pitný režim. Tělo je doslova závislé na vodě, a proto v případě dehydratace pomaleji spaluje,“ vysvětluje odbornice Kamila Novotná.

Foto: shutterstock

Důležitá je samozřejmě i zdravá strava. Pro ženy s postavou hrušky je velmi vhodná například brokolice, ale i zelí, houby nebo divoká rýže

Pokud chcete redukovat tuk v problematických oblastech, vždy platí, že musíte navýšit příjem bílkovin, tedy jíst ryby, libové maso, netučné sýry, vejce, luštěniny a podobně. A navýšit je musíte na úkor sacharidů, takže naopak omezit pečivo, přílohy a podobně. V hojné míře si pak můžete dopřát zeleninu, s menším omezením pak ovoce.

„Speciálně pro tento typ postavy je pak vhodná hlavně brokolice, zelí, houby, papriky, květák, mrkev a divoká rýže,“ uvádí nutriční specialistka Kamila Novotná.

Nicméně, hlavně vezměte v úvahu, že strava musí být pestrá, takže není důvod – pokud vás k tomu nedonutí zdravotní problémy – nějaký typ potravin zcela vyřazovat. Pokud máte například rády pečivo, klidně si ho někdy dejte, volte ale radši celozrnné, které tělu dodá vlákninu.

Jaký máte typ postavy vy?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.