Hlavní obsah

Tyhle potraviny vám prodlouží opálení. Přidejte si je do jídelníčku!

Foto: Juta, Shutterstock.com

Chcete, aby vám opálení z léta déle vydrželo? Máme tipy, jak toho dosáhnout

Horkým letním dnům už jste s lítostí zamávaly, totéž se ale nemusí týkat vaší bronzově opálené pokožky. Sexy nádech vám může vydržet celý podzim.

Článek

Kdo si chce snědou pleť udržet, ví, že je ji třeba především promašťovat pečujícím krémem či olejem. Ale i z nitra mohou působit blahodárné látky. Neváhejte a pleť nakrmte těmi správnými potravinami.

Jedním z hlavních bodů péče o pleť je hydratace, tedy dostatečný pitný režim. Základem by měla být čistá neperlivá voda. S udržením opálení vám ale pomůže i jeden exotický tip. „Skvělé je čerstvé kokosové mléko, které má obrovské hydratační schopnosti,“ radí kosmetická odbornice Dagmar Korbová Krůzová z Vivantis.

Přirozené opálení v obličeji si udržíte také hydratační maskou. Zkuste třeba domácí pleťovou masku z avokáda. „Avokádo je bohaté na vitaminy A, B6, K, E, aminokyseliny, omega-3 mastné kyseliny a minerály. Není divu, že tento zázrak přírody je hojně využíván při omlazování a hydrataci pleti,“ vysvětluje odbornice na krásu Petra Řehořková z Petra Clinic.

Jak na ni? Budete potřebovat půlku zralého avokáda, 1 polévkovou lžíci oleje z pšeničných klíčků a čerstvě vymačkanou šťávu z půlky limetky. Avokádo rozmačkejte a vše důkladně promíchejte. Naneste na obličej, krk a dekolt a nechte působit 10–15 minut. Poté opláchněte vodou. Raději pouze vlažnou, příliš horká voda vysušuje a může způsobit sloupání.

Foto: Subbotina Anna, Shutterstock.com

Možná byste to do něho neřekli, ale avokádo je ovoce, které může využít i jako kosmetickou vychytávku

Karoteny pro barvu

S udržením barvy pomáhají takzvané karotenoidy. „Beta-karoten, též provitamin A, je nejznámějším ze skupiny karotenoidů, které napomáhají zhnědnutí pokožky, jsou silnými antioxidanty a jejich funkcí je hlavně chránit kožní buňky. Jejich úkolem je v hlubších vrstvách kůže napravovat škody, které napáchaly sluneční paprsky. Změna barvy nastane i bez slunečního záření a je způsobena ukládáním beta-karotenu v organismu,“ vysvětluje dermatoložka MUDr. Petra Samková z kliniky estetické medicíny Petra Clinic.

Nejlepším zdrojem karotenoidů jsou červené, žluté a oranžové potraviny, třeba mrkev, paprika, rajčata, batáty, mango a podobně. Naopak při nedostatku těchto látek je pokožka suchá, vrásčitá, hrozí i pigmentové skvrny.

Ano peelingu

Mnoho žen se peelingu brání, aby si opálenou pokožku „nevydrhly“. To ale nehrozí. Peelingem odstraníte pouze odumřelé buňky a opálení tak bude zářit a více vynikne. „Díky peelingu neodstraníte opalování, ale zbavíte se toho, co kůži brání přijímat nové živiny. A čím více výživy kůži dodáte, tím déle si udrží ten správný odstín,“ vysvětluje dermatoložka Petra Samková.

Alespoň jednou týdně použijte jemný peeling, můžete si ho vyrobit i doma. Skvělé exfoliační účinky má sůl či krystalový cukr přidaný třeba do sprchového gelu, nahrubo namletá káva nebo mleté ořechy.

Foto: Syda Productions, Shutterstock.com

Nebojte se jemného peelingu, vašemu opálení neuškodí

Přizvěte si pomocníka

Jakmile začne opálení blednout, použijte místo výletu do solária raději samoopalovací krém. „Umělé slunce sice hnědý odstín podpoří, ale UV záření v soláriu je mnohem intenzivnější, pleť nadměrně vysušuje a způsobuje předčasné stárnutí,“ varuje Petra Řehořková.

Při nákupu krému je lepší koupit jeden přípravek na obličej s postupným zbarvujícím účinkem a druhý na tělo. „Obličej potřebuje jinou konzistenci krému než zbytek těla. Pokud máte suchou pokožku, vybírejte si přípravky s přídavkem hydratačních složek,“ říká Dagmar Korbová Krůzová. Buďte pečlivé při roztírání, ať se vám neudělají tmavé fleky. Pokud přece jen nějaký vznikne, pomoci si můžete sodou smíchanou s vodou, kterou na flek naneste dobře vyždímanou houbičkou.

Máte svůj osvědčený trik na prodloužení opálení? Podělte se s námi.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama