Hlavní obsah

5 triků, díky nimž budete hubnout rychleji! Zkuste je

Foto: Profimedia

Zkuste ještě na poslední chvíli trochu zformovat tělo do plavek

Kouzelný proutek, kterým by stačilo mávnout, a kila navíc by zmizela sama, stále ještě neexistuje. Nicméně, co funguje, je několik praktik, které vám hubnutí skutečně hodně ulehčí.

Článek

Plavková sezona už pomalu otvírá dveře. Pokud ještě stále hodláte do letní dovolené trochu zformovat své tělo, měli byste nasadit maximální tempo a hlavně využít všech možných nápomocných prostředků.

Na tyhle určitě myslete...

1. Každé jídlo pomalu a důkladně rozžvýkejte

Už řada výzkumů se zabývala vztahem mezi nadváhou a takzvaným slow food, tedy pomalým jezením. V poslední době například studie Harbin Medical University China, která potvrdila, že lidé, kteří jídlo konzumují pomaleji, mají mnohem menší sklony k tloustnutí.

Souvisí to s tím, že pocit sytosti není nic jiného než jakýsi signál vyslaný do mozku. Jakmile poctivě rozžvýkáváte jídlo, tedy se na něj i soustředíte, mozek cítí sytost a také uspokojenost z jídla dříve. Navíc, pokud jíte pomalu, tak jste toho za onen čas i méně snědli. Stačí vám tedy malé porce, které si vychutnáte, a jste z pokrmu stejně, ne-li více, spokojeni.

2. Obklopte se vůní máty

Lidské smysly fungují sice každý zvlášť, ale pochopitelně se vzájemně ovlivňují. Známá je spojitost mezi čichem a chutí. Využijte ji tentokrát trochu jinak.

Pořiďte si do aromalampy nebo aromadifuzéru mátovou esenci, případně si sežeňte čerstvou mátu a mějte ji ve své blízkosti. Existují totiž vůně, a jednou z nejlepších je právě máta, které dokážou významně snížit váš apetit, a zabránit tak neovladatelným chutím.

Foto: Profimedia

Vůně máty snižuje apetit, což se vám určitě bude hodit

3. Ať spánek pracuje za vás

Ohledně spánku stále koluje spousta mýtů. Mimo jiné si i dnes hodně lidí myslí, že čím méně budou spát, tím pro redukci váhy lépe. Vždyť během spánku se spaluje méně energie než za bdělosti. Nicméně, opak je pravdou.

„Dostatek spánku napomáhá hubnutí. Nedostatek spánku může způsobit výkyvy hormonů ovlivňujících stres a pocit hladu. Pokud je tělo unavené, vyžaduje více energie, což pocítíte zvýšenou chutí na jídlo, převážně na sacharidy,“ komentuje výživová odbornice Monika Bartolomějová ze Světa zdraví.

Ideální doba spánku je individuální. Nejčastěji se pohybuje v rozmezí šesti až devíti hodin. Kolik vyhovuje vám, na to už si ale musíte přijít sami...

4. Po jídle se vždy projděte

Není to už snad ani trik. Je to fakt prověřený už pěknou řádkou let. Prapůvodně o tomhle pravidlu začalo hovořit učení ájurvédy. Když si po jídle dáte aspoň patnáctiminutovou svižnou procházku, zvýší se pohyb střev, díky čemuž jídlo snadno a rychle strávíte. A netřeba snad již říkat, že dobré trávení je základem pro jakékoli snahy o zformování těla.

Foto: Profimedia

Krátká procházka po jídle vám zajistí dobré trávení

5. Na nákup jen se seznamem

Na tohle pravidlo se lidem většinou zvyká obtížně. Když se ale povede, prospěje to nejen vašemu tělu, ale i peněžence.

„Do obchodu si dělejte seznam věcí, které potřebujete, a nenechejte se zlákat akčními nabídkami potravin, u kterých víte, že jsou nezdravé. A to ani pod záminkou toho, že byste je nabídli návštěvě, která může přijít. Pokud na ně budete mít opravdu chuť, zajděte si pro ně extra – toto nepohodlí vás donutí si rozmyslet, jestli je opravdu chcete,“ radí trenérka Markéta Brožová z fitness pro ženy Contours.

Těšíte se, až se v létě předvedete v plavkách?

ynezorPumanzeSaNyknalC