Hlavní obsah

Desatero ovoce a zeleniny s minimem kalorií

Foto: lithian, Shutterstock.com

Ani při dietě vždycky neplatí, že jediná přípustná velikost porce je ta vrabčí. Některé druhy zeleniny, ale také ovoce, mají tak málo kalorií, že si je můžete dopřát v královském množství. O které jde?

Článek

Tolikrát jste slyšeli, že při hubnutí si musíte hlídat velikost porce. Nebudeme vás přesvědčovat o opaku. Nejen dieta, ale žádný běžný vyvážený jídelníček nestojí na přejídání. Na druhé straně, když už vás jednou chytne pořádný hlad, s následujícími potravinami není třeba obávat se zkázy. Mají tak málo kalorií, že i kdybyste jich snědli hromadu, shazování kil to nijak neohrozí.

Super dietní druhy zeleniny

V čerstvém stavu má většina zeleniny jen velmi málo kalorií. Proto ji ani při hubnutí obvykle nemusíte úzkostlivě vážit a přepočítávat na energii. Přesto však malé rozdíly mezi jednotlivými druhy jsou. Které patří mezi nejdietnější?

  • Okurka - z více než 90 procent je tvořená vodou, a proto také ve 100 gramech obsahuje skoro až komických 14 kcal. Při hubnutí pomáhá i díky svým močopudným, tím pádem odvodňovacím účinkům.
  • Polníček - skvělý doplněk obědových salátů se krom líbivého vzhledu a plné oříškové chuti pyšní i nízkou energetickou hodnotou. Ve 100 gramech má pouhých 16 kcal.
  • Řapíkatý celer - pokud potřebujete u televize něco chroustat, pak řapíkatého celeru si můžete naservírovat klidně plnou mísu. Obsahuje 21 kcal na 100 gramů. Díky vysokému obsahu vitaminu C navíc posiluje imunitu.
  • Rajče - také rajská jablíčka jsou plná vody, díky čemuž mají ve 100 gramech asi jen 20 kcal. Krom vitaminu C jsou také velmi bohatá na minerály, zejména draslík.
  • Patizon - plné vody jsou také patizony. Vynikají skvělým vlivem na střeva a trávicí systém. V čerstvém stavu mají pouhých 18 kcal na 100 gramů. Po tepelné úpravě sice některé benefity ztrácí, ovšem i dušený patizon je velmi dobrou svačinou při diety.
Foto: Mikhaylovskiy, Shutterstock.com

Nejen z řapíkatého celeru si můžete dělat smoothie

Ovoce s minimem kalorií

Co se ovoce týká, v redukčním režimu s nimi musíte být krapet opatrnější, než je tomu v případě zeleniny. Některé druhy jako banány, avokádo nebo třeba mango nemají energie úplně zanedbatelně. Navíc obsahují i větší dávku cukru. To neznamená, že si je máte zakazovat, množství si ale určitě hlídejte. U následujících druhů ovšem můžete být o poznání klidnější:

  • Jahody - velký pohár jahůdek s bílým jogurtem je výtečný dezert, který si při dietě můžete dopřát klidně denně. Navzdory své skvělé chuti mají jahody jen 35 kcal na 100 gramů. Obsahují také hodně céčka a mimo jiné pomáhají bělit zuby!
  • Meruňky - minerály nabité meruňky také patří mezi nejdietnější potraviny vůbec. Na 100 gramů mají jen 41 kcal. Jejich konzumace napomáhá zpomalovat stárnutí a příznivě působí na stav vlasů a kůže.
  • Grapefruit - velké množství céčka, vápníku i solidní dávka vlákniny. To je grapefruit, jeden z nejlepších citrusů při hubnutí. Ve 100 gramech má pouze 44 kcal.
  • Borůvky - oblíbené borůvky můžete také při hubnutí zobat ve velkém. Na 100 gramů mají 44 kcal. Mají skvělé antioxidační účinky, jsou výborným zdrojem vitaminu C a železa.
  • Dračí ovoce - na závěr jednu zajímavost. Pitaya neboli dračí ovoce není jen zřejmě nejkrásnějším exotickým ovocem na trhu, ale také jedním z nejdietnějších. Ve 100 gramech najdete pouhých 33 kcal.

Jak zhubnout z velikosti XXL na S? Tahle žena to dokázala.

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek