Článek
Nová kapitola, nový Dior. V červnu letošního roku byl do čela módního domu jmenován Jonathan Anderson, který krátce předtím převzal také tvorbu pánských kolekcí. Patří k nejtalentovanějším návrhářům současnosti – více než deset let úspěšně vedl vlastní značku JW Anderson (jeho kabelku ve tvaru holuba milovala Carrie Bradshaw) a zároveň působil jako kreativní ředitel módního domu Loewe.
Geniální kolekce, nebo chaos?
Před debutem u Diora Anderson prohlásil, že chce vzdát hold všem svým předchůdcům – od zakladatele Christiana Diora přes Johna Galliana, Rafa Simonse až po Marii Grazia Chiuri – a pak na ně zase „zapomenout“ a vést značku po svém. Kolekci, kterou musel vytvořit během pouhých dvou měsíců, módní svět přijal s nadšením. Mluví se o nejvydařenější kolekci sezony a Anderson za ni sklidil dlouhý potlesk ve stoje.
Otázkou ale zůstává, jak nový Dior přijmou samotní zákazníci. Zdaleka ne všichni jsou totiž z nového pojetí značky nadšeni. „Jsem nesmírně zklamaná. Jako zákaznice Dioru tam nevidím jediný kousek, který bych si mohla koupit a nosit. Žádná elegance ani klasické linie… od obuvi až po klobouky je to naprostý chaos,“ napsala na Instagramu jedna z nich. A podobné komentáře nejsou ojedinělé: „Nereflektuje to proslulou eleganci Dioru.“ „Nelíbí se mi tahle modernita v tak tradičním módním domě,“ objevuje se pod posty značky.
Anketa
A co vy – stojíte na straně kritiků, kteří mluví o kolekci sezony, nebo patříte k těm, kterým se nový Dior příliš nezamlouvá? Hlasujte v anketě.