Hlavní obsah

Potvrzeno! Cukroví dětem škodí!

Foto: shutterstock,com

Sladkosti děti milují, ale...

17. 12. 2009

Přidáváte do těsta na cukroví bílý cukr? Sladíte jím dětem čaj? Necháváte je pít limonády nebo džusy? Tak jim vážně poškozujete zdraví! Proč? A dá se péct či mlsat zdravě? Nejen na tyto otázky vám odpoví MUDr. Kateřina Cajthamlová v našem videu.

Článek

Za „bílý jed” je považován bílý rafinovaný cukr. Tedy ten, který znáte jako kostkový, krupicový, vanilkový či moučku. Vyrábí se z cukrové řepy, tak co je na něm tak špatného, ptáte se? To, že se z ní během zpracování vytratí veškeré vitaminy, minerály i vláknina a zůstane jen sacharóza - nám známý cukr. Je sice zdrojem rychlé energie, ta však velmi rychle z těla zmizí.

Krade živiny

Tělo potřebuje ke zpracování sacharózy vitaminy skupiny B, minerály (vápník, chrom, zinek) a vlákninu. A protože bílý cukr už nic takového neobsahuje, musí tělo čerpat z vlastních zásob. Pak tedy dochází k úbytku vápníku, což má za následek oslabování zubní skloviny. Snížené množství zinku zase vede k ještě zvýšenější chuti na sladké. A jak všichni víme, mnoho sladkostí může vést až k onemocnění cukrovkou.

Cukr + dítě = alergie?

Bílý rafinovaný cukr, který je obsažen ve všech čokoládách, bonbonech, sladkém pečivu, ale i v rohlících či kečupu, zvyšuje u dětí výskyt alergií. Cukrem se také živí kvasinky, které pak mají na svědomí zažívací potíže, vznik různých zánětů a bolesti hlavy. Nezapomínejme také na velmi nebezpečnou nemoc, kterou je dětská obezita. A nejen to! Poslechněte si názor MUDr. Kateřiny Cajthamlové, jak cukr ovlivňuje nejen zdraví, ale i chování vašeho dítěte.

{stream-video}

Zdravé mlsání

Samozřejmě je těžké úplně vyloučit rafinovaný cukr z dětského jídelníčku. Zkuste ale jeho používání a požívání snížit na minimum. Anebo ještě lépe, vyměňte bílý cukr za hroznový nebo hnědý třtinový (do cukroví se výborně hodí). Sladit můžete také výborným javorovým či kukuřičným sirupem. Z jablečné koncentrované šťávy zase vyrobíte fantastický nápoj. A všichni víme, že nejzdravější cukr je v medu, ovoci a zelenině. A až budete příště péct koláče, můžete je osladit rozinkami nebo mrkví.

Karamel se může

Pokud chcete hřešit, udělejte rodině ovocný pohár s karamelem. Cukr totiž ztrácí svou kyselinotvornost (tvorba jedovaté kyseliny mléčné), pokud jej zkaramelizujete. Pár kousků exotického ovoce polité domácím karamelem - mňam!

Ano, víme, že přechod z bílého cukru na vše zde zmiňované není lehké ani laciné. Nestojí nám však zdraví dětí za to?!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.