Hlavní obsah

Rychlovka k večeři: Smažená rýže s kuřecím masem

Foto: autorka

My na smaženou rýži nedáme dopustit. Věříme, že i vám bude chutnat

Tipů na jednoduchá a rychlá jídla není nikdy dost. A tak si i vy uvařte indonéské jídlo pro zahřátí – Nasi Goreng, tedy smaženou rýži s kuřecím masem.

Článek

Máte rádi asijské pokrmy? V tom případě vám naše smažená rýže určitě zachutná. Navíc ji velice snadno připravíte ze zbytků, které máte v ledničce, právě tak totiž tento pokrm původně vznikl.

Nasi Goreng – smažená rýže s kuřecím masem

Pro 2 osoby potřebujete: 1 hrnek jasmínové rýže, 1 kuřecí prso / tofu, 2–3 lžíce červené kari pasty nebo pasty sambal olek (s tou šetřete více), 2–3 mrkve, 2 vejce, 3 stonky jarní cibulky, sójová omáčka, rostlinný olej

Postup:Tento recept se dá snadno připravit, když vám zbude rýže z předchozího dne. Pokud si vaříte čerstvou, nechte ji zcela vychladnout, ať se od sebe jednotlivá zrníčka hezky rozdělují.

Ve velké pánvi rozehřejte olej a osmažte na něm nijak neochucená kuřecí prsa, nakrájená na tenké nudličky. Když je maso hotové, dejte je stranou do misky. Poté do pánve opět přidejte kapku oleje, v mističce si rozšlehejte dvě vejce s kapkou sójové omáčky a vlejte je do pánve, vejce připravujte podobně jako míchaná, ale nechte je na větší kusy a trošku více je vysušte. Vejce můžete přidat do mističky k opečenému masu.

Následně si vedle do větší do pánve dejte s lžící oleje také kari pastu. Ideálně tak 2–3 lžíce, podle toho, jak ostrá jídla máte rádi. Ke kari pastě přidejte mrkev nakrájenou na tenké nudličky – jullienky. Tu opečte do zlatova, pak do pánve přidejte vejce, maso a rýži a pořádně promíchejte. Pokrm pořádně dochuťte sójovou omáčkou a před podáváním posypejte kolečky jarní cibulky. Smaženou rýži můžete také doplnit čerstvou okurkou, nakrájenou na kolečka.

Tip: Vejce nemusíte smažit zvlášť a zamíchávat do směsi s rýží, ale můžete si z něj připravit také volské oko, které naservírujete na kopeček rýže se zeleninou a masem, záleží na tom, jakou úpravu vajec preferujete.

Nebojte se experimentovat a přidávat ke smažené rýži i další zeleninu, krok vedle neuděláte s listovým špenátem či pak choi, hodí se i trocha na nudličky nakrájené papriky. A pokud nejíte maso, není nic jednoduššího než si pokrm připravit s opraženým tofu.

Pokud vás tento recept zaujal, určitě vám zachutnají i smažené nudle – Pad thai. A jestli pořád Asie nemáte dost, co takhle uvařit si vietnamské vepřové koleno na karamelu?

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama