Hlavní obsah

S celulitidou vám nepomohou krémy ani dieta: Začněte ji ničit sportem!

Foto: wavebreakmedia, shutterstock.com

Štíhlé ženy trpí celulitidou běžně, i když obvykle nižšího stupně a menšího rozsahu

Ono by nebylo tak strašné, mít širší zadek a stehna, když by byly skutečně vymazlené, pevné a bez celulitidy. Právě té je však těžké se zbavit. Pravidelný sportovní trénink ale hodně pomůže!

Článek

Pokud máte celulitidu a nelíbí se vám, možná vás uklidní, že stoprocentně nejste samy. Naopak. V současnosti pomerančovou kůží trpí většina žen. Uvádí se, že aspoň některý ze stupňů má až 90 procent z nich.

Celulitida se někdy s nadsázkou označuje jako civilizační nemoc. Za jejím výskytem totiž stojí zejména současný životní styl, pro který je typický nedostatek aktivního pohybu, celodenní sezení, stres a v neposlední řadě nadměrná konzumace průmyslově zpracovaných potravin.

Celulitidové minimum. Tohle byste o ní měly vědět

V první řadě si udělejte jasno v tom, co to vlastně celulitida je. „Jedná se o tuk nacházející se pod povrchem kůže, který se vyboulí skrze pojivovou tkáň, a je tím pádem viditelný v podobě hrbolků a dolíčků na povrchu pleti,“ vysvětluje Petra Řehořková, zakladatelka kliniky estetické medicíny Petra Clinic.

Pojivovou tkáň si představte jako síť, která zadržuje podkožní tuk. Když jsou vlákna této sítě příliš stažená, nebo naopak příliš povolená, tuk se začíná skrze otvory v síti protlačovat ven.

Celulitida se u dívek začíná objevovat obvykle v dospívání. A s věkem se pak často zhoršuje, neboť klesá kvalita pojivové tkáně. Nejenže se z ní ztrácí kolagen, ale také se stále více podepisuje špatná životospráva.

Foto: dimid_86, shutterstock.com

Nevzhledné dolíčky jsou téměř civilizační chorobou. Odhaduje se, že za to může také používání antikoncepce a současný životní styl

Viník celulitidy? Dosud neznámý

Dřívější představa byla, že celulitidu mají hlavně ženy s nadváhou. Dnes, kdy se běžně ozývají i štíhlé ženy, které tento estetický neduh trápí, se objevují nová vysvětlení. „Vliv mají pravděpodobně hormonální a genetické faktory, ačkoli skutečnou příčinu vzniku celulitidy zatím věda neodhalila,“ uvádí MUDr. Miloš Kravciv z Lékařského domu Praha 7.

Čím horší životospráva, tím horší celulitida

Ať za vznikem celulitidy stojí genetika, civilizační faktory, hormony nebo ještě něco jiného, co je zcela jasné, že ji dokážete vy samy ovlivnit. Možná se jí nezbavíte úplně, ale zmírníte ji, a to se taky počítá!

A nebo si ji naopak zhoršíte. To se asi bohužel děje častěji. Co za tím stojí?

1. Rychlé diety – tyhle diety jsou jasným příslibem jo-jo efektu. Když stále dokola hubnete a tloustnete, ničí se vaše pojivová tkáň, a tím se i zhoršuje celulitida.

2. Sedavé zaměstnání – pokud dostatečně nekompenzujete celodenní sezení, zpomaluje se metabolismus i průchod lymfy, což je problém.

3. Špatná výživa – když jíte hodně balených potravin, sladkostí a smaženého a naopak máte v jídelníčku málo nezbytných živin, nejen stav celulitidy se horší.

4. Kouření– snižuje průtok krve v cévách a také způsobuje oslabení produkce kolagenu – tragická kombinace.

5. Užívání hormonální antikoncepce – tento bod se sice nedá prvotně označit jako prohřešek životosprávy. Nicméně, právě antikoncepce je pro vaši celulitidu skoro úplně nejhorší. „Velkou roli ve vzniku celulitidy hrají také ženské pohlavní hormony estrogeny, z toho důvodu má hormonální antikoncepce negativní vliv,“ podotýká Petra Řehořková.

Foto: g-stockstudio, shutterstock.com

Pravidelnou sportovní aktivitou zmírníte spoustu estetických problémů, včetně celulitidy

Sportem ku hýždím bez celulitidy

Choďte, běhejte, cvičte doma i ve fitku. Zkrátka, buďte aktivní! Hýbejte se, co nejvíce to jde, vaše celulitida tak dostane pořádně zabrat.

Pravidelný aktivní pohyb totiž v první řadě zvyšuje průtok lymfy, která odvádí z těla toxiny. Zvyšuje se i prokrvení v oblastech, které při sportu zatěžujete, často tedy v oblasti hýždí a stehnech, což opět napomáhá eliminovat celulitidu.

Kromě kardio cvičení je ale třeba pravidelně zařazovat silové tréninky. „Posílení a zpevnění svalů totiž podpoří i zpevnění podkoží a vypnutí pleti, která se již nebude tolik třást a naopak bude mít pevnější, komplexnější vzhled,“ vysvětluje Petra Řehořková.

Takže, nezapomínejte si pravidelně dát pořádně do těla. Pokud cvičíte samy doma, inspirujte se naší cvičební sestavou pro ukázkově pevné hýždě!

ynezorPumanzeSaNyknalC

Reklama